Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne port 80 og 21 til en NAT maskin

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bor på hybel. Han jeg leier av har bredbånd og ett Speedtouch router modem.

Jeg har koblet opp en D-link 624 til dette modemet, men brukernavn og passord ligger fortsatt i speedtouch modemet (fordi han ikke ville si bruker og passord til meg, for da hadde jeg jo skrevet det in i D-link`en) Men så kommer problemet. jeg vil åpne port 80 og 21 til dataen fra internett. HVORDAN?

HJELP

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne? Eller forwarde? :)

Det du vil er at ftp og http trafikk skal routes til din maskin? Dette er umulig uten tilgang på speedtouchen.

Om du får tilgang på denne ligger port forwarding under NAPT(eventuelt Default Server, men da får du kort sagt alle porter forwardet til deg).

Lenke til kommentar
ett Speedtouch router modem. Jeg har koblet opp en D-link 624 til dette modemet, men brukernavn og passord ligger fortsatt i speedtouch modemet  (fordi han ikke ville si bruker og passord til meg, for da hadde jeg jo skrevet det in i D-link`en) 

6269468[/snapback]

Du har to rutere etter hverandre. Du trenger brukernavn og passord til begge ruterne for å stille inn forwarding.

Lenke til kommentar

Entne må du forwarde portene i begge ruterene, eller forwarde i rutermodemet + sette opp Dlinken som en ren switch (disable NAT og ruterfunksjonalitet).

I uansett tilfelle kan du ikke gjøre dette uten tilgang til rutermodemet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...