eikum Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Lurte på en ting ang muntlig eksamen... Kom opp i BEDØK som jeg har skrevet i en tidligere post.. Lurte på hvor mye som skal til for å styke på en muntlig eksamen Er det sånn at vis du kan litt så får du er 2'er, også vis du ikke kan noen ting får du stryk, altså du bare står der å sier "dæven, nå starter fotball VM snart " Tviler på at jeg kommer til det, men har ikke fått lest så mye ettersom jeg har vært syk.. Endret 8. juni 2006 av eikum Lenke til kommentar
vilding Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 hmm, det er veldig vanskelig å stryke på muntlig egentlig. For læreren/sensoren vil at elevene skal gjøre det best mulig, så dersom en ser at det holder på å bli strykkarakter, gir man ofte en enkel ekstraoppgave slik at eleven evt. kan prøve å få ståkarakter, f.eks 2. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 For å si det slik, jeg fikk 2+ i første termin, og 1+ i andre termin i 2 biologi og endte på en toer. Da jeg kom opp i muntlig i dette faget, bestemte jeg meg for å jobbe litt med det ettersom det er eksamen Fikk 5 Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 hmm, det er veldig vanskelig å stryke på muntlig egentlig. For læreren/sensoren vil at elevene skal gjøre det best mulig, så dersom en ser at det holder på å bli strykkarakter, gir man ofte en enkel ekstraoppgave slik at eleven evt. kan prøve å få ståkarakter, f.eks 2. 6272875[/snapback] Nja, en kamerat av meg, en skikkelig slask, greide faktisk å stryke på muntlig, siste skoledagen, så røk primærvitnemålet sensoren var en dritt, og selv om han hadde en bra presentasjon, var problemstillingen for enkel, og han hadde for lite kunnskaper om faget (3MX) til å få ståkarakter. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 I måra har eg norsk munntlig. 15 min foredrag, 15 min med spørsmål. Visst eg holder ei god framføring, og svarer på problemstillinga bra, men ikkje greier det so bra på spørsmåla. Då vil eg vel ikkje stryke? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 I måra har eg norsk munntlig. 15 min foredrag, 15 min med spørsmål.Visst eg holder ei god framføring, og svarer på problemstillinga bra, men ikkje greier det so bra på spørsmåla. Då vil eg vel ikkje stryke? 6332827[/snapback] Du vil nok ikkje stryke. Er sikker på at du uansett vil kunne svare på nokon av spørsmåla, så det burde gå greit. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Flott:) Joda, altso det er jo læraren min som skal stille spørsmål og han vil jo at eg skal klare det best mulig so. Ser lysare på måra dagen ein eg gjorde før i dag no:P Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) hmm, det er veldig vanskelig å stryke på muntlig egentlig. For læreren/sensoren vil at elevene skal gjøre det best mulig, så dersom en ser at det holder på å bli strykkarakter, gir man ofte en enkel ekstraoppgave slik at eleven evt. kan prøve å få ståkarakter, f.eks 2. 6272875[/snapback] Nja, en kamerat av meg, en skikkelig slask, greide faktisk å stryke på muntlig, siste skoledagen, så røk primærvitnemålet sensoren var en dritt, og selv om han hadde en bra presentasjon, var problemstillingen for enkel, og han hadde for lite kunnskaper om faget (3MX) til å få ståkarakter. 6332402[/snapback] Måtte han lage sin egen problemstilling? scorpion87 Flott:)Joda, altso det er jo læraren min som skal stille spørsmål og han vil jo at eg skal klare det best mulig so. Ser lysare på måra dagen ein eg gjorde før i dag no:P Læreren gjør som oftest alt han/hun kan for å gi deg best mulig karakter. Jeg dummet meg ut gang på gang på min muntlig eksamen og læreren min gjorde alt hun kunne for å hjelpe meg og forklare til sensoren at jeg bare var nervøs. Endret 18. juni 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Måtte han lage sin egen problemstilling? 6333987[/snapback] Ja, det måtte alle som hadde 3MX muntlig på vår skole iallefall... slev om læreren måtte godkjenne den, og selvfølgelig hjalp til... Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 I måra har eg norsk munntlig. 15 min foredrag, 15 min med spørsmål.Visst eg holder ei god framføring, og svarer på problemstillinga bra, men ikkje greier det so bra på spørsmåla. Då vil eg vel ikkje stryke? 6332827[/snapback] jeg hadde den i 10.ende klasse for en uke siden. Jeg bare dreit oppi det, trykkte ned et par stikkord på et papir og printa ut noen bilder. Snakka meg rundt det meste og fikk 5. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hehe, imponerande:) Der var eg ferdig. Foredraget gjekk passe bra og spm gjekk ok. Nekter å tru at eg kan stryke:) Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 en som gikk i klassen min i fjor strøk i SK. Han hadde visst pratet om en ting som var for litt utenfor pensum, og når han fikk ekstraspørsmål så klarte han ikke de. Letteste måten å få god karakter er å lese læreplanen før du skal opp og så lære deg de punktene bra. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 I tiende på vår skole går det ikke å få stryk(1) i allefall. Det dårligste som ble gidd var 2, vedkommende gikk inn og sa at han ikke kunne noe og gikk. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Well, det var en som strøk i norsk muntlig påbygg. Og nei, han var norsk og kan norsk flytende... Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 I tiende på vår skole går det ikke å få stryk(1) i allefall. Det dårligste som ble gidd var 2, vedkommende gikk inn og sa at han ikke kunne noe og gikk. 6354846[/snapback] men da skulla han fått stryk. Hvis du har kommet opp i Kristendom og kan forklare hvorfor vi feirer jul og ikke mer. Er det en 2. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) ja det er vel egentlig slik, men sensor bestemmer jo egentlig helt selv hvordan han praktiserer det, ingen klager på for god karakter. Men å si at du ikke kan noen ting å gå er jo fryktlig dumt da, hadde jeg vært sensor hadde jeg gidd 1 med et strengt uttrykk i ansiktet. Edit: leif Endret 23. juni 2006 av ptta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå