Gå til innhold

Spill anbefaling ? Stategi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig liker jeg American Conquest serien også Rise of Nations serien.

Andre strategi spill som er ganske gode er Empire Earth, Age of Empires...

Finnes mange gode strategi spill rundt om i verden, søk på "top 10 strategy pc games" eller noe på google så finner du nok en del som har sagt sin mening:P

Lenke til kommentar

C&C generals og C&C generals:Zero hour er jo geniale, når man er ferdig med campaigns og challenge mode kan man jo bare gå på nettet å laste ned MOD's, og det er jo så mange

 

ellers så har vi jo jo Act of War, BFME-serien, Warcraft 3, Age of Empires, starcraft. osv

Lenke til kommentar
Noen råd til bra strategi spill ? Gjerne noe som varer , type pirates,black and white osv.

 

Trenger noe å spille på, men kommer ikke på noe bra  :p

6269273[/snapback]

 

Black and white 2, er det beste spelet eg har spelt, vis du bare har spelt 1'eren... (1 eren sux)..:p

Lenke til kommentar

Jeg har jo et par og anbefale, og for å gjøre det enklere for deg deler jeg de opp i ulike kategorier.

 

Tradisjonelle strategispill med basebygging:

 

Lord o the Rings: Battle for Middle Earth 2:'

 

En av de mer positive sidene ved dette spillet er jo at historien og verdenen slagene foregår i er hentet fra "Ringenes Herre"-triologien, selv om dette også har sine baksider. Historien i spillet er jo såklart av de bedre ettersom den er basert på den kjente boktriologien. Jeg må alikevel få si at jeg tror spillet har hentet ut mest inspirasjon fra filmene, noe jeg egentlig ikke er for glad for.

 

Spillet har noen forskjellige moduser og tilbyr stor variasjon. Blant annet har du en modus hvor du skal spille en blanding av turbasert strategi og "realtime" 3D-kamper. Her skal du da forsvare Midgards provinser og ta knekken på dine fiender. Ellers har du også en kampanjemodus hvor du skal ødelegge ringen, samt en såkalt skirmish-del hvor du kan velge brett og forutsetninger selv for så å utkjempe en kamp på akkurat det brettet.

 

Musikken i spillet er avært god da denne er hentet fra filmene som er kjent for den episke stemningen til musikken. Alle sangene er så vidt meg bekjent ikke med, og under såkalte skirmish-baner er det veldig repetivt med musikken, om jeg ikke tar helt feil? Uansett, skal det være duket for et og annet utslag av gåsehud når du spiller. Lydeffektene er kanskje ikke noe å hoppe i taket av, men de gjør jobben sin.

 

Grafikken i spillet er detaljert for å være et spill i sin del av strategisjangren. Du kan zoome ned og se tydelige mønstre på skjoldene til d forskjellige soldatene. Et og annet "White Tree" er alltid godt å se mellom hordene av orker og andre ekle kryp. Spillet tar farger veldig godt i bruk, hvilket bidrar til å trekke opp stemningen flere hakk, i likhet med diverse alkoholholdige drikker. Grafikken er i det hele og store veldig godt gjennomført og lar seg ikke spare på detaljene. Dette ødelegger alikevel ikke for oversiktligheten som er viktig i et hvert strategispill.

 

Flerspilleren er i dette spillet godt gjennomført og man finner alltid et spill å oppe på. Man kan sammenligne flerspilleren i BFME2 med den i Red Alert 2 som forøvrig var en god flerspiller. Levetiden og underholdningsverdien som følge av flerspillerdelen er uvurderlig i dette spillet. Skulle jeg peke på noe måtte det være at jeg alltid taper.

 

Om man skal oppsumere dette her så er dette en grei pakke av et strategispill. Det bringer ikke så mye nytt til denne sjangeren, men greier alikevel å fange interessen min. Spillet støtter seg godt på historien den bygger seg på, nemlig Ringenes Herre, men gør alikevel god figur. Spillet er i mine øyne et godt spill, men har ikke det som skal til for å kapre meg fullstendig. Spillet hadde en litt for kort underholdningsverdi til at det var verdt pengene, i mine øyne såklart, så hos meg når ikke spillet helt opp. Jeg gir derfor spillet 6/10

 

Flere anbefalinger kommer nok etterhvert.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Noen råd til bra strategi spill ? Gjerne noe som varer , type pirates,black and white osv.

 

Trenger noe å spille på, men kommer ikke på noe bra  :p

6269273[/snapback]

Dei tidlege bybyggingsspela (Casesar 3 og Pharaoh) frå Impressions er skikkeleg, skikkeleg bra. Du skal bygge ein byar, få dei til å fungere økonomisk, og gjerne forsvare dei frå angriparar òg.

 

Ellers er Civilization 4, eller 3, eller Alpha Centauri, veldig bra alle saman.

 

Kay

Lenke til kommentar
Rome: Total War. Det er det beste strategispillet jeg noen gang har spillt. Barbarian Invasion - som er en expansion pack, synes jeg ikke var noe særlig.

 

Take Command 2nd manassas

6269891[/snapback]

Synes det spillet var rimelig dårlig.

6284755[/snapback]

 

 

vel tc2m er det enete spillet der jeg blir lurt ai'n noe som aldrig skjer i rome, rome har fin grafikk men null ai, tc2m gikk for beste ai mindre pen grafikk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...