Gå til innhold

Nikon L101 -Et godt kjøp til 2000?

Anbefalte innlegg

Moderen vurderer å kjøpe seg Nikon L101 til 2000kr.

Link

Den har blant annet:

6 megapixel

5x optisk zoom

Nikon optikk

Er dette et godt kjøp? Andre steder hvor den selges billigere?

Noen som vet noe om batteriene?

Kom gjerne med andre alternativer.

Ikke skyt meg hvis det finnes en noenlunde lik tråd, i allefall sikt etter beinet og link til tråden! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mindre hun trenger 5x optisk zoom, er Coolpix P2 med 3,5x optisk zoom et bedre valg mener nå jeg. Koster under 2000 kroner på det billigste.

6288032[/snapback]

Hvis hun derimot trenger 5x optisk zoom vil jeg anbefale HP Potosmart R817/818. Det har en Pentax linse, 5.1 MP, full automat eller hel manuell, gode menyer på norsk og innebygget hjelpemeny med tips om fotografering og forklaring på bruken av kameraet. Svært brukervennlig.

Billigste jeg finner i farta er på en nettbutikk til 1.890,-, her: R817

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Styr unna HP. fargegjengivelsen holdeer helt enkelt ikke mål på de aller fleste modeller.... Les en test og se bilder som er tatt med det i allefall, før du kjøper.

6289014[/snapback]

Det var da svært bastant! Du har altså prøvd "de aller fleste modeller"? Kanskje en titt på tester kan endre din mening noe, engekri...

Steves Digicams har følgende konklusjon:

"Bottom line - we feel the HP PhotoSmart R817 is a worthy competitor in the 5-megapixel category, offering great image, speedy performance, "cool" Real Life Technologies as well as various useful exposure modes."

Hele testen kan leses her: Steves Digicams: test HP R817

Megapixel.net gir HP R817 8.2 (av 10 mulige) både på funksjonalitet og fotografisk kvalitet, med blant annet 9 på linsekvalitet. I konklusjonen skriver de f.eks. "Very good image quality". Testen kan leses her: Megapixel.net's test HP R817

Så da kan både trådstarter, engekri og andre interesserte lese disse testene. Og gjerne andre også. HP R817/R818 kommer godt ut av det helt enkelt fordi det er et godt kamera.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar!

Hm, tror nok det blir L101 da.

Har god erfaring med Nikon selv og ser ikke at dette kan være noe bomkjøp.

Angående kameraet fra HP, er det sikkert et godt kjøp, men jeg tror nok allikevel L101 er bedre. Det har jo flere megapixler! Neida, det er lenge siden det betydde noe... :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...