Thomas Hansen Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 (endret) Jeg har akkurat fullført mitt første casemod prosjekt, det ble helt elendig og jeg vil gjerne ha kommentarer til hva/hvordan jeg kunne gjort det bedre. Jeg vil gjerne ha noen hint og tips til mitt neste prosjekt. Her er noen bilder av kabinettet: http://home.no.net/diisco/Pictures/Casemod...jects/Project1/ Plz kom med kommentarer og merknader Endret 22. januar 2004 av Thomas Hansen Lenke til kommentar
stian15 Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det va grævli bra lakkert syns jeg. Jeg har også lakkert kabbinettet rødt inni men en stygg blåfarge utpå. Har du noen tips til hvordan jeg kan gjøre det... AOpen midi tower AMD Athlon 1800+XP LiteON brenner 24x 10x 40x LiteON DVD Geforce2 Integrated 32mb Ingen vifter, bare til CPU og strøm Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Tja, det jeg gjorde var å slipe vekk original lakken (helt ned til metallet). Deretter la jeg på 2 lag med grunning, jeg lot det tørke ett døgn før jeg la på 3 lag med svart blank lakk. Jeg lot dette tørke et døgn til før jeg monterte pc'en sammen igjen (for å unngå permanente finger-merker osv). Obs: På front-dekselet og side-dekslene mine brukte jeg grovere slipepapir (jeg brukte 150) enn jeg gjorde på toppen, og jeg ga **** i å grunne, derfor ble det ganske stygt og en del riper. Dette er noe jeg ikke kommer til å gjøre på mitt neste prosjekt. Du ser det ikke så tydelig på bildene eller på lan (mørk belysning). Men i dagslys ser du godt at det er ripete. Men hey, hvor ofte er pc'en min ute i dagslys?? :smile: Og dessuten klarte ikke lakken å legge seg ordentlig. Lakk legger seg best på rundt 20 grader, men jeg lakket i garagen, og på denne tiden av året er det rundt 4 grader der. Dette viste jeg ikke før, men det vet jeg nå, grei erfaring å ha med seg videre :smile: _________________ Thomas Hansen [ Denne Melding var redigert av: Thomas Hansen på 2002-10-10 14:31 ] Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 ikke værst, ikke værst.. :smile: men har sett både bedre og værre første forsøk.. men det viser jo at du har "talent" hehe.. kanskje bruke en litt "rødere" farge på siden og finne en ferdig mal istedenfor å lage en selv? for den virket litt skakk.. kan kanskje bare ha med vinklingen å gjøre da. :smile: Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Ja, jeg tror jeg bør gjøre det neste gang, jeg brukte bare et vanlig A4 ark nå. I det minste bør jeg teipe langs kantene (noe jeg ikke gjorde, derfor ble det litt søl, dette kan du se tydelig på bilde 3430) Grunnen til at rødfargen ble litt mørk var at jeg lakket rett oppå den svarte lakken som var der fra før. Burdte jeg kanskje legge på den røde lakken først og lakke over med svart neste gang? Lenke til kommentar
warlord Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Begynn alltid med DE LYSE fargene først og bruk deretter de mørke fargene senere(har erfart dette med tidligere lakkering). Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 ikke dumt forslag det nei! har nå lakkert den pc'en tilbake til sin originale farge og solgt den til x'en min! har en ny pc og et nytt prosjekt på gang nå, men vil ikke røpe en dritt før det er helt ferdig... er foreløpelig bare i planleggings-fasen! legger vel ut en post når jeg er ferdig. lurer på om jeg ikke skal legge noen kroner i det, så det kan ta litt tid (da jeg bare lever på lærling-lønn om dagen) Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Posted: 10 Oct 2002 Vært på loftet å gravd opp en gammal thread nå a? bare update med bilder når du er ferdig du... Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 ikke værst, ikke værst.. :smile: men har sett både bedre og værre første forsøk.. men det viser jo at du har "talent" hehe.. kanskje bruke en litt "rødere" farge på siden og finne en ferdig mal istedenfor å lage en selv? for den virket litt skakk.. kan kanskje bare ha med vinklingen å gjøre da. :smile: Hei Espen F. Jeg fant igjen den gamle lakkboksen jeg brukte på mitt første prosjekt igår når vi ryddet på kottet! Og vet du hva? Det var "Mørk Orange" og ikke "Signal Rød" som jeg trodde jeg kjøpte, derfor var ikke fargen rødere Men har et nytt prosjekt på vei nå! Legger ut full arbeidsbeskrivelse under worklog seksjonen når det er ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå