Gå til innhold

XBox 360 med Samsung-Toshiba-drev

enl

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en XBox 360 for tiden, og vil helst ha et system med DVD-spiller fra Samsung-Toshiba. Modellen som selges på elkjøp og komplett, har produktkode B4J-00021, og er utstyrt med en LG-Hitachi-spiller. Modellen fra Samsung-Toshiba bråker nemlig mindre :thumbup: Noen som vet om de nye modellene er å få tak i ennå? Hvis ikke venter jeg til de kommer på markedet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte min Xbox 360 på Siba Kvadrat i stavanger. Den har samsung toshiba dvd spillern, har hatt den i ca 2mnd nå.

6271393[/snapback]

Har du core eller premium-pakken?

Har vært rundt i noen spillbutikker, og de sier det nye drevet skal ha et lavere støynivå, pluss at du har mye større sjanse for å få en Toshiba-Samsung-spiller hvis du kjøper core.

Lenke til kommentar

Vel, jeg hører drevet svært godt når maskinen laster spill, men det er vel ikke til å unngå. Er vel nesten bare GC som kan skryte av et rolig drev gr. sine små plater :) Kanskje jeg venter til neste år, hvor Microsoft bytter til en 65nm fabrikasjonsprosess for CPU.

"Disc drive noise

Compared to previous generation game consoles the Xbox 360 is quite loud, much of this noise is produced by the disc drive when it reads a game disc. The drive generates less noise while reading video DVDs, audio CDs, or other non-game discs since these do not require as high of a transfer rate and are not spun as quickly (lower scanning velocity, see also constant linear velocity).

With the third, and most recent, production run of the Xbox 360, the original Hitachi DVD drive (model GDR-3120L) was replaced with a quieter Toshiba/Samsung DVD drive (model TS-H943). The Toshiba/Samsung model uses the same laser unit as the old LG/Hitachi drive, so the reading capabilities remain identical between the drives. [23]"

Ingen som har premium-pakken med Toshiba/Samsung-spiller? Skulle gjerne hatt produktkoden :)

Endret av enl
Lenke til kommentar

Det som står der om redusering av støyen er ikke sant. Jeg har den som skal bråke mest der, og en kamerat har samsung-toshiba, som bråker mer enn min Lg-hitachi.

At den bråker et lite hakk mindre når den testes før plassering i xbox 360 hjelper lite.

Og til den som sa at det var viftene som bråket, så er iallfall ikke det tillfellet. Når du kjører demoer, filmer, trailere og cder så er den nesten stillegåendes, men du kan høre en rolig summing som er viften. Starter du et spill så hører du at støyen øker betraktelig, og du hører at den jobber med dvden.

Lenke til kommentar
V[]bster,08/06-2006 : 23:40]Kjøpte min Xbox 360 på Siba Kvadrat i stavanger. Den har samsung toshiba dvd spillern, har hatt den i ca 2mnd nå.

6271393[/snapback]

Har vært rundt i noen spillbutikker, og de sier det nye drevet skal ha et lavere støynivå, pluss at du har mye større sjanse for å få en Toshiba-Samsung-spiller hvis du kjøper core.

6272873[/snapback]

Kjære deg, dette heter salgstriks! Så klart sier butikken dette bare for at du kjøper CORE så kjøper du alt annet utstyr som du trenger, HDD, Headset osv osv.. Ikke tro på alt du hører. De fleste butikker tenker penger å vet ikke selv så mye om slike ting..

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Bah. Tipper du vil ha samsung-drev pga at den er hacket...

6276334[/snapback]

Nope, har faktisk penger til å kjøpe spillene jeg vil ha :) Gidder ikke risikere garanti og live-tilgang pga. en firmware-hack.

Og BanAnus, jeg kommer ikke til å kjøpe Core; blir det xbox, venter jeg til neste revisjon av premium-pakken kommer ut. Btw., dette var ikke noe folk i butikken sa, de visste knapt at det hadde kommet en versjon med et annet drev engang. Tviler på om folk i diverse fora på nettet samarbeider med M$ for å selge mer core :!:

Endret av enl
Lenke til kommentar
V[]bster,08/06-2006 : 23:40]Kjøpte min Xbox 360 på Siba Kvadrat i stavanger. Den har samsung toshiba dvd spillern, har hatt den i ca 2mnd nå.

6271393[/snapback]

6272873[/snapback]

Jeg har premium ;)

Lenke til kommentar

6271393[/snapback]

6272873[/snapback]

Jeg har premium ;)

6298020[/snapback]

Du har ikke tilfeldigvis produktkoden på maskinen din? Den de har på elkjøp og komplett har produktkode B4J-00021, og har alle spiller fra Hitachi/LG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...