Gå til innhold

Problemet med Strømforsyvning

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Har et problem jeg:(

Jeg har en dell inspiron 2200. et års gammel bæbar.

problemet er at strømforsyvningen og batteriet har tatt kvelden. For noen dager siden så batteriet pleide å bli ladet til 100 %, men funket ikke mer enn 15-20 min.

Det merkeligste var at størmforsyvningen ble altfor varmt på tuppen etter noen få minutter jeg koblet til pc-en. Og etterhvert begynte tuppen å bli så mykt som nesten den smeltet seg.

Så jeg skaffet meg en nyen, altså universal adapter, men den blir også veldig varmt fra tuppen, altsp litt uvanlig varmt. I tillegg får jeg en grønn\oransj lyn tegnet på adapter ikonet på taskbar, når jeg kobler med adapteren.

Og nå funker ikke den nye adapteren heller, altså når jeg kobler den til pc-en får jeg fremdeles ikonet av batteriet og ikke ikonet av strømforsyvning.Det virker som om maskinen vil ikke ta imot strømmen. Så derfor har jeg problemer med å starte maskinen, fordi den slår seg av med en gang. Den har jo ikke batteriet.

Hva kan årsaken være til at adapteren blir så veldig varmt, uanset om jeg har kjøpt en ny. Er det fare til å få store problemer i maskinen på grunn av dette. :hmm: Eller skyldes det at jeg har noe stort problem i maskinvaren og derfor adaptern smelter seg. plzzzzz hjelp meg... kan ikke bruke pc-en når den slpr seg av etter hvert min :(

Endret av madi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som batteriet er defekt, og ved å prøve å opplade det gir noen problemer, ville gjerne ringt til dell og fortelt om dette og fått høre pris på evt, en lader. en ting til

du kan kjøpe coolpad til 400kr evt.psdata som du har under og holder laptoppen kjølig, spesielt batteriet.

Lenke til kommentar
høres ut som batteriet er defekt, og ved å prøve å opplade det gir noen problemer, ville gjerne ringt til dell og fortelt om dette og fått høre pris på evt, en lader. en ting til

du kan kjøpe coolpad til 400kr evt.psdata som du har under og holder laptoppen kjølig, spesielt batteriet.

6272142[/snapback]

batteriet er defekt, det er sant. Men uansett så burde ikke laderen smelte-. har du noe forklaring på det`??? Har bestilt en ny lader. kommer vel i løpet av neste uke. jeg vil vente med å kjøpe nytt batteri. og derfor er det viktig at laderen funker bra.

ser fram til svar så fort som mulig

thx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...