Gå til innhold

Kva telefonar kan lagre uendeleg mange SMS

Anbefalte innlegg

Eg har no sidan P800 kom på markedet haldt meg til P serien til Sony Ericsson. Der har eg fått lov å lagre så mange sms-ar eg berre klarar, dermed har eg teke vare på samtilige sms eg har moteke i fleire år.

No har diverre P910en min teke kvelden og eg treng ei erstatning. For å fortsetje tradisjonen med å ta vare på meldingane treng eg no ein telefon som greier det, men eg er ikkje så rik som eg ein gong var og vil derfor ha ein rimeleg telefon.

Dei einaste kriteria er: Den skal kunne sende og motta meldingar, lagre desse og ringe samt motta anrop.

Kva telefonar møter mine krav?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, eg veit at ein del av Sony ericsson sine walkman telefonar berre kan lagre ei viss mengd med meldingar, uavhengig av kor mykje ledig minne det er.

Ps. Eg meinar sjølvsagt ikkje lagre uendeleg mange, men å kunne lagre så mange ein vil dersom ein har nok minne.

Lenke til kommentar

Sony Ericsson telefoner kan lagre uendelig med meldinger hvis du bare tukler litt med operativsystemet. Krever SETool eller andre dyre programmer men du kan nok alltids sende den inn til unlock.no o.l. så fjerner de SMS sperren for deg :)

Men hvorfor ikke holde seg til P-serien? Dem har du plass til cirka 1000 meldinger på så det blir vel ikke et problem.

Men jeg sier også som mange andre; hva skal du med så mange meldinger? Lagre dem på PC-en istedenfor! Tror MyPhoneExplorer fikser det :)

Lenke til kommentar
Men hvorfor ikke holde seg til P-serien? Dem har du plass til cirka 1000 meldinger på så det blir vel ikke et problem.

6273293[/snapback]

Som han sa har hans P-mobil blitt ødelagt og hans lommebok krever billigere mobiler nå. Og i tillegg finnes det vel bare noen få P910i igjen i butikkene, da produksjonen stoppet for lang tid siden.

Og P-serien har plass til langt mer enn 1000 meldinger :)

Lenke til kommentar

Nokia LifeBlog er et genialt program, jeg bruker dette programmet. Jeg bruker telefonen ganske aktivt og kan bla meg tilbake i tid i programmet og finne ut hva som skjedde den aktuelle dagen ut fra bilder meldinger osv som ble sendt motatt den dagen. :) Liten dagbok, og den lagrer alle meldingene dine ut og inn

Lenke til kommentar

6273293[/snapback]

Som han sa har hans P-mobil blitt ødelagt og hans lommebok krever billigere mobiler nå. Og i tillegg finnes det vel bare noen få P910i igjen i butikkene, da produksjonen stoppet for lang tid siden.

Og P-serien har plass til langt mer enn 1000 meldinger :)

6273698[/snapback]

P900 er ikke så dyr da. Hvis man vil kan man kjøpe en "ny" P900 eller P910i på steder som finn.no til en relativt lav pris. Og P-serien har plass til langt mer enn 1000 meldinger ja, men telefonene lar dem ikke lagre flere. Har hørt om mange som har fåt stopp rundt 1000-1005 meldinger. Tror det er en begrensning så telefonen ikke skal bli så treg :)

Lenke til kommentar

Alle series 60 mobiler fra Nokia har "ubegrenset" lagringsplass til sms. Den billigste series 60 modellen fra Nokia kan jo diskuteres hvilken er, jeg vil tippe at 6670, 7610, 6630 koster ikke all verden.

spørsmålet er om du skal kjøpe nytt eller brukt.

Hvis du skal kjøpe brukt og billig, kan du alltids vurdere

- 3660 eller 3650 (ikke å anbefale)

- 3250; denne er kurrant faktisk; koster rundt 1000 lappen på qxl

- N70; den billigste i N serien fra Nokia

- N90; denne er stor og tung og det er avskrekkende nok

- N80

- 7610; en eldre modell som jeg liker godt, prisen er kurrant

- 6680; denne kostet 1800 ny på spaceworld for en stund tilbake

osv osv

Lenke til kommentar
Har hørt om mange som har fåt stopp rundt 1000-1005 meldinger. Tror det er en begrensning så telefonen ikke skal bli så treg :)

Eg har ein 5-6000 meldingar på både P910 og på P800, går heilt fint det, men når ein kjem over 1000 vert innboksen veldig treg. Det ein gjer då er å flytte meldingane over i ei anna mappe.

Takk for godt svar Prudent, skal sjekke litt opp i dei.

Kamikazesmurf: Windows mobile telefonar som qtek og i-mate vert litt uaktuelle då dei har ein tendens til å vere urimeleg dyre, men høvelege telefonar er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...