stompy Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei, det er en stund siden jeg tullet med batch, men jeg skulle bare vis en venn hva jeg kan gjøre med *.bat filer. Så jeg lurte på om noen kunne friske opp minnet mitt med hva jeg må skrive for å opne f.eks notapd x-antall ganger. Og mens dere er i gang, hva skrev jeg for å skru av pcen? Takk Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 for å skru av pc'en må du skrive:shutdown -s går ann å skrive andre ting som hvor lang tid det skal ta, om du skal slå av andre datamaskiner på nettverket osv. det med å åpne et vist antall vinduer vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Patz Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 For å åpne notepad skriver du "start notepad", det fordi notepad.exe ligger i Windows-mappen. Hvordan du skal bestemme hvor mange ganger den skal åpne husker jeg ikke. Hvis du skriver "help" i cmd så får du opp en liste. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) hvis du vil ha den flere ganger må du skrive det flere ganger. mulig det måtte være komma mellom dem. er ikke helt sikker edit: for å å det fler ganger copy, hopp til neste linje og paste Endret 8. juni 2006 av PepsiCo Lenke til kommentar
stompy Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Næh.. fant det ut. Alt ligger her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=581881 men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå