Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne sperringer - hva er verste straff?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å ta ut sperrene på min Vespa ET4, 50 ccm. Det jeg lurer på er hva slags straff jeg kan få hvis jeg blir stoppet? Politiet kan jo ikke se noen forskjell, så hvis jeg blir stoppa i en kontroll og har holdt meg under fartsgrensene så er vel risken for å bli tatt minimal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke bot, det er forenklet forlegg. Det vil si at du ikke får det på rullebladet, sjangsen for og bli tatt er som sakt meget liten. Har kjørt i en og en halv sessong uten å i det hele tatt bli stoppa og blitt spurt om trim.

Politiet kan ikke se hvis du tar plombene, men man kan sannsyneligvis høre forskjell, men du skal være meget uheldig får å treffe en politimann/dame som kan så mye om mopeden din at de kan si den er trimma ved å se og hører det. Hvis du ikke har grisetrimma den.

Den største faren er hvis politiet og vegvesenet kommer på skolen din med tralla eller du blir tatt med til biltilsynet. Men kjører du som folk, ikke kjører for fort og er helt tulling så går det i de aller fleste tillfellene bra.

Lenke til kommentar

Den verste straffen vil jeg si er et evt. krav fra forsikringsselskap om du kommer utfor en ulykke... Boten kan alltids betales, men et regresskrav kan fort bli litt høyt om du er ille ute :)

Endret av |FSK|
Lenke til kommentar
Hva med forsikring osv. da? Hvordan fungerer det da? Gjelder ikke forsikringen?

6285749[/snapback]

Du kan regne med regress (dvs du får regningen fra forsikringsoppgjøret).

6286600[/snapback]

Så la oss det verst tenkelige som kan skje. Jeg kjører i 60-70 km/t, kjører på en fotgjenger som blir invalid og jeg blir også skadet. Da kan jeg risikere og måtte betale 100'000-er i oppreisning da?

Lenke til kommentar
Hva med forsikring osv. da? Hvordan fungerer det da? Gjelder ikke forsikringen?

6285749[/snapback]

Du kan regne med regress (dvs du får regningen fra forsikringsoppgjøret).

6286600[/snapback]

Så la oss det verst tenkelige som kan skje. Jeg kjører i 60-70 km/t, kjører på en fotgjenger som blir invalid og jeg blir også skadet. Da kan jeg risikere og måtte betale 100'000-er i oppreisning da?

6324795[/snapback]

Du har det nesten rett nå. Gjør du noen invalid og forsikringsselskapet finner ut at du har gjort noe muffens med mopeden din uten å få det godkjent, blir det et regresskrav mot deg. Og blir vedkommende du har kjørt på invalid, snakker vi nok ikke tusenlapper, da er vi raskt over millionen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...