lilfire Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 tenkte jeg skulle lage et skript som loget seg på servern her hjemme. men lenge siden jeg har drevet i bat. net use \\server /user:server\%username% %password% linja over er feil fordi det er ingen streng som heter %password%. så spm blir; hva er riktig streng å bruke? MVH Lilfire Lenke til kommentar
Patz Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Syntaksen for kommandoen er: NET USE [enhetsnavn|*] [\\datamaskinnavn\ressursnavn[\volum] [passord | *]] [/uSER:[domenenavn\]brukernavn] [/uSER:[punktumdelt domenenavn\]brukernavn] [/uSER:brukernavn@punktumdelt domenenavn] [/sMARTCARD] [/sAVECRED] [[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]] NET USE {enhetsnavn | *} [passord | *] /HOME NET USE [/PERSISTENT:{YES | NO}] Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 det er jeg klar over men i steden for å skrive inn feks administrator som bruker navn skriver man %username% men hva skriver man isteden for passordet så det slipper å stå i klar tekst i scriptet. MVH Lilfire Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 ingen som har noe å si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå