Gå til innhold

Modulær 1000 Watter

Anbefalte innlegg

Er vel mer enn 66A? er det ikke 5 stk 12v på denne da? står bare specs på 4 av de.

6269328[/snapback]

Det er "bare" 4 stk 12V på denne. Du tenker kanskje på -12V (les: minus 12V) ? Den er på 0,8A men kan ikke sammenlignes eller brukes til det samme som +12V.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte bare på dette som sto i artikkelen:

Det som er spesielt med disse strømforsyningene er en ekstra 12 Volts-rail. Denne er en del av den kommende EPS12V-spesifikasjonen, som er forventet å komme til neste år.

Denne femte 12 Volts-railen er ment å skulle dekke det ekstra energibehovet som ligger i oppsett med flere prosessorkjerner og flere grafikkprosessorer.

Lenke til kommentar

Neinei nei, 1000 W er jo ikke stort nokk, det. Er jo sånt som er nødvendighet og ha på skole maskinene. De med Pentium III 133 Mhz, og innebygget skjermkort og sånt...

Hva er egentlig rekorden i effekt forbruk på load på sånn super high-end maskiner? Noen som vet?

Endret av AssFaster
Lenke til kommentar
Kommer an på hva du mener med "super high-end maskiner". Skal ikke se bort fra at slike som den NTNU skaffet seg bruker flere kW.

6271866[/snapback]

Den bruker nok i størrelseorden flere hundre kW, men så er det også fordelt ut over sikkert 500 redundante strømforsyninger også.

Ellers: Hva en teoretisk super-high-end PC i desktop-format kan bruke: Quad SLI med quad Opteron dualkjerne, maks overklokket, fyllt opp med 30 disker, kontrollere i bøtter og spann osv.: Sikkert bortimot 1,5kW hvis du klarer å kjøre 3DMark samtidig som Prime95 på hver av alle de andre kjernene samtidig som du får alle harddiskene til å spinne opp akkurat samtidig. Ellers så kan man sikkert koble på sandwicher av peltierelementer på samtlige varme deler i PCen og bruke et par støvsugermotorer på full guffe til å trekke luft gjennom systemet og således komme opp i 3-4-5 kW.

Morsomt tankeeksperiment ja, realistisk: nei.

Lenke til kommentar

Hehe, tror eg må skaffe meg en sånn maskin.

Den første elektroniske datamaskinen, ENIAC, brukte 160 kW... (er jo faktisk littigranne) og klarte, med de sykelige mye effekt tilgjengelig (og i bruk) og kalkulere en hel prossess vær 15 sekund!

Bra når du får kalkulator som knuser den i støvelene. Faktisk på de aller fleste måter; faktisk uendelig mer minne på en kalkulator.

Lenke til kommentar
Hehe, tror eg må skaffe meg en sånn maskin.

Den første elektroniske datamaskinen, ENIAC, brukte 160 kW... (er jo faktisk littigranne) og klarte, med de sykelige mye effekt tilgjengelig (og i bruk) og kalkulere en hel prossess vær 15 sekund!

Bra når du får kalkulator som knuser den i støvelene. Faktisk på de aller fleste måter; faktisk uendelig mer minne på en kalkulator.

6272503[/snapback]

"The reference by Rojas and Hashagen gives more details about the times for operations, which differ somewhat from those above. The basic clock cycle was 200 microseconds, or 5,000 cycles per second for operations on the 10-digit numbers. In one of these cycles, ENIAC could write a number to a register, read a number from a register, or add/subtract two numbers"

Maskina kunne altså foreta 500 regneoperasjoner i sekundet. Og en kalkulator har vel uendelig mye mer minne fordi ENIACen ikke hadde noe minne i det hele tatt :)

AtW

Lenke til kommentar

Har selv en Hiper 580W som jeg er svært fornøyd med. Endelig noe som holder mål ! Ikke er den av dem som bråker mye heller, så lenge den har fri air-flow inn gjennom den 12CM viften på under/opp-siden.

Selv om det skal være sakt at jeg har klart å knekke totalt 3 forsyning på 500W. En ting er hva produsenten oppgir på denne sticker. En annen sak er hva forsyningen egentlig klarer å dytte ut over tid, og faktisk klarer å opprettholde.

Lenke til kommentar
Selv om det skal være sakt at jeg har klart å knekke totalt 3 forsyning på 500W.  En ting er hva produsenten oppgir på denne sticker.  En annen sak er hva forsyningen egentlig klarer å dytte ut over tid, og faktisk klarer å opprettholde.

6273316[/snapback]

Ja det er et veldig godt poeng. Oppgitt effekt er ikke alt. Ofte er tallet feil, og i tillegg kan strømforsyninger være ustabile. Det er mange som har brent seg på det der.
Lenke til kommentar
Neinei nei, 1000 W er jo ikke stort nokk, det. Er jo sånt som er nødvendighet og ha på skole maskinene. De med Pentium III 133 Mhz, og innebygget skjermkort og sånt...

Hva er egentlig rekorden i effekt forbruk på load på sånn super high-end maskiner? Noen som vet?

6271850[/snapback]

Er du seriøs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...