[nicko] Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Ja, hvor kjøper man den beste lakken?? Biltema? Næhhh Lenke til kommentar
sLoRc Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Jeg kjøpe min lakk hos Fargerike. Koster mer, men du får absolutt hva du betaler for. betalte 150kr for 1 sprayboks, og lakken er av toppkvalitet. Ville heller satset på å legge ut 100kr ekstra enn å satse på biltema billig lakk Lenke til kommentar
petersv Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: On 2001-12-09 20:49, sLoRc skrev:Jeg kjøpe min lakk hos Fargerike. Koster mer, men du får absolutt hva du betaler for. betalte 150kr for 1 sprayboks, og lakken er av toppkvalitet.Ville heller satset på å legge ut 100kr ekstra enn å satse på biltema billig lakk Var dette Quic(eller hva det nå heter) lakk? Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Etter mange timers arbeid på kommunale vegger kan jeg anbefale QUICK! Biltema renner!! Lenke til kommentar
sLoRc Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 det var ikke quick lakk.. tror ann het Proff Car ettellerannet.... husker ikke..men denne var utrolig god... rant ikke eller noe Lenke til kommentar
petersv Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: On 2001-12-29 11:06, sLoRc skrev:det var ikke quick lakk.. tror ann het Proff Car ettellerannet.... husker ikke..men denne var utrolig god... rant ikke eller noe Ja Quick er veldig bra. Koster bare 85kr pr. boks på 400ml. Lenke til kommentar
smeghead Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 RIKTIG! IKKE BILTEMA! Eller... Faktisk så er noe av lakken til biltema OK. Men ikke bruk; grunning, metall spray eller klarlakk fra Biltema. Om du bor i nerheten av ett billakkering firma eller ett bilverksted som driver med opretting av biler, så kan du få kvalitetslakk i den fargen du ønsker. både for plast og metall. Og om du tar med det du skal lakke og spiller dum, så kan det hende at de gjør hele jobben for deg bare for å vise hvordan du skal gjøre. (Det kalles for "kvinnelist", på fagspråket). Om overflaten er farget med en oljebasert maling eller lakk. så må du ha en bra grunning for å forsikre deg mot bobler. Du bør gjøre jobben i ett varmt romm, med høy luftfuktighet, gjerne vann på gulvet. Varmen gjør att lakken flyter fint, og vannet gjør støvpatikler tunge slik at de faller til gulvet, og ikke svever rundt og ødelegger jobben. Husk her er forarbeid 80% av jobben Lykke til :wink: [ Denne Melding var redigert av: smeghead på 2001-12-31 13:30 ] Lenke til kommentar
petersv Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Jeg fikk et lite sjokk i dag.. Det var klomper i lakken!!! Skal klage til produsenten. Det er kun i en av boksene. Faen, da må jeg alt på nytt, Det var forsåvidt en Quick boks. Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Klumper i boksen, hvordan forklarer du det ? Lærte ikke mor din deg å riste`n ordentlig? (2min) Når du har lakket ett strøk, snu den på hode spray til det bare kommer gass.. La det første strøket tørke lenge.... tynt med lakk for hvert strøk....... Lenke til kommentar
petersv Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Quote: On 2001-12-31 14:39, jan rune skrev:Klumper i boksen, hvordan forklarer du det ?Lærte ikke mor din deg å riste`n ordentlig? (2min)Når du har lakket ett strøk, snu den på hode spray til det bare kommer gass..La det første strøket tørke lenge....tynt med lakk for hvert strøk....... Ristet den i 5 min. Sprayer alltid ti det ikke kommer mer lakk. Det var kun klumper i en boks. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Hva kan være grunnen til at lakken sprekker opp på min kasse? pussa bort den svarte lakken å lakka hvitt over. Da begynte det å sprekke. Pussa bort sprekkene å lakka 150kr fargerike bil lakk over. NYE SPREKKER!!! Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Hvordan underlag lakker du? Viktig at det varmt.. grunning er viktig for å få lakken til å sitte tynne lag med lakk overhold tørketiden mellom alle strøkene.... Lenke til kommentar
Stone Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hvilken lakke er sterkest/enklest å påføre? Tenker da på en matt sort farge(stealth farge?) Finnes det en sort grunning jeg kan bruke? Vil ha bort den beige fargen av mitt Addtronics 7896a, vil ha en farge som er lett å jobbe med, samtidig sterk(å slipe ned til stålet, og mange tynne lag er vel løsningen.....) S-O Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hei jeg har dette kabinettet | | V Tenkte jeg skulle få satt på en Diablo 2 logo. på den ene side døra. Hvordan kan jeg gjørde dette?? 1. Male på egen hånd?? <---- går dårlig tror jeg. 2. Få noen til å gjøre det. 3. Printe det på et transarent ark. og lakke over. Skal også ha et vindu på det ene vinduet. Noen som har noen gode ideer, på tøffe former?? _________________ AMD XP 1600+ MSI K7T-266 PRO2-RU Hovedkort Socket A TwinMOS DDR-DIMM ECC 256MB CL2.5 RAM Western Digital 80Gb Logitech Cordless Desktop Optical GeForce 2 Ti/500XP 64MB Audigy PLayer LG 19" Flatron Wireless Headphones Phill [ Denne Melding var redigert av: cgsimons på 2002-01-06 19:37 ] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 cgsimons: Gå inn på http://www.microplex.no --> vifter --> griller Her har du noen tøffe mønstre å gå etter. Få en pro til å skjære ut en slik logo på kabinettet og lim plexi bak. Det kan blir tøft. Så kan du feste en vifte med grill som har tilsvarende logo på toppen av kabinettet! Det tror jeg kan bli bra! Personlig synes jeg at Biohazard- logoen er tøffest!(nest øverste) _________________ AMD T-bird 1.33 GHz :smile: MSI K7T- Raid Pro Kingston 256 MB DDR RAM MSI GeForce3 64MB DDR RAM :smile: ViewSonic p95f Perfect Flat 19" Chieftech kabinett Mouseman Dual Optical mouse [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-06 20:41 ] Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Enig med deg, om den logoen. BioHAzard. Men vinduet tenkte jeg skulle være noe enkelt som Det røde er glass. Noen som har noen eks. på andre slike former?? _________________ AMD XP 1600+ MSI K7T-266 PRO2-RU Hovedkort Socket A TwinMOS DDR-DIMM ECC 256MB CL2.5 RAM Western Digital 80Gb Logitech Cordless Desktop Optical GeForce 2 Ti/500XP 64MB Audigy PLayer LG 19" Flatron Wireless Headphones Phill [ Denne Melding var redigert av: cgsimons på 2002-01-06 21:06 ] [ Denne Melding var redigert av: cgsimons på 2002-01-06 21:10 ] Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Sendte deg en mail ! [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-06 21:28 ] Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Bestilt lakk på Biltema i dag, imot alles anbefalinger. Skal prøve å holde på tålmodigheten å gjøre meg virkelig i flid. Kan rapportere åssen det gikk hvis jeg noensinne blir ferdig... Frister ikke å være pc-løs i flere dager... Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Du blir jo ikke pc-løs. Ta av alle dører etc. og la beina stå igjen.... med selve maskina Lenke til kommentar
ChryZKoiD Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Til deg som skal kutte ut mønster i sideplata - glem mønstrene for nå. Finn ut hvilke deler av sideplata som overlapper indre metallplater - ingen vits med stor pleksi for å studere en firkantig grå strømforsyning ! ! ! Vurder mønstrene som gjenstår, planlegging er ALT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå