zjulik Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Frøktele' hvor tidlig dere er på'n, da! Våkna før jeg hadde tenkt. Det er en kamp. Lenke til kommentar
.com Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) skole vettu men det er fremdeles problemer med cmd og regedit, og kommandoen ping Endret 9. juni 2006 av .com Lenke til kommentar
.com Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 fikk noen bange anelser og gjett hva? system32 mappen er borte! fant den igjen under C:\WINDOWS\i386, men her ligger det bare to filer søkte etter cmd uten å finne noe, men regedit fant jeg når jeg søkte etter det og det starter hvis jeg klikker på det, men ikke hvis jeg skriver regedit i kjør. hva skal jeg gjøre nå? bare kopiere over system32 mappen fra min brors pc til min? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 For guds skyld ikke. Den er der - ellers hadde du ikke fått bootet. Det er viruset som har skjult den og den fortsetter å forbli skjult til vi fikser problemet. Finn roen nå. Gi oss litt mer tid. Kopierer du system32 fra annen maskin, er det natten umiddelbart. Lenke til kommentar
.com Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 da gjør jeg ikke det Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Her er noe å forsøke: Open up a dos command, by going to Run and typing cmd, now type the following; attrib -a -h -r -s c:\windows\system32 Vel og merke hvis du får opp dos på en eller annen måte da... Lenke til kommentar
.com Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) nå finner jeg system32 mappa, men kan fremdeles ikke komme inn i cmd og regedit. søkte litt på nettet og fant ut at mange klarer å komme inn på cmd hvis de skriver cmd.exe, noe jeg også gjør men vil jo helst slippe det da Endret 9. juni 2006 av .com Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jaja. Vi nærmer oss i alle fall. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Hvorfor vil du helst slippe å skrive cmd.exe? Det er jo samme kommandoen. Bernt K Endret 10. juni 2006 av berxter Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 men det er mer stress, feks ping.exe www.vg.no, og det gjør også at ip-scriptet i samurize ikke funker Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hvorfor vil du helst slippe å skrive cmd.exe? Det er jo samme kommandoen. Bernt K 6280726[/snapback] Først og fremst er det et sykdomssymptom... - ligget for lenge i solen idag berx? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Neida, jeg bare misforsto settingen, og overså at .com hadde kjørt "attrib -a -h -r -s c:\windows\system32" allerede. Har du funnet ut noe som kan fikse denne greia? Hva er det de sier på fremmedlandsk; I'm stumped? Bernt K Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Det er et klassisk problem. Må søke litt for å gjenoppfriske. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har du sett på denne, den har et script som kanskje kan hjelpe? http://www.delphifaq.com/faq/windows_user/f1013.shtml Bernt K Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) hjalp nok ikke det edit, lagret den som .bat og kjørte uten hell, lagret den som .reg og kjørte og da fikk jeg feilmelding men nå skal jeg i bursdag Endret 10. juni 2006 av .com Lenke til kommentar
berxter Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 OK, årsaken kan være at viruset ditt har laget .com-filer med samme navn, som systemet ditt defaultmessig kjører før .exe-filer. Et forslag er å laste ned Killbox, og bruke den på disse filene: C:\Program Files\MsConfigs\MsConfigs.exe C:\WINDOWS\system32\p2pnetwork.exe C:\WINDOWS\system32\CMD.COM C:\WINDOWS\system32\netstat.com C:\WINDOWS\system32\ping.com C:\WINDOWS\system32\regedit.com C:\WINDOWS\system32\tasklist.com C:\WINDOWS\system32\taskkill.com C:\WINDOWS\system32\taskmgr.com C:\WINDOWS\system32\tracert.com og velge delete on reboot. dersom de finnes. DENNE LØSNINGEN HAR JEG ikke prøvd! Bernt K Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 *klask i panne* selvsagt - dette har jeg lest om. Det er helt sikkert løsningen. Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 så ikke at jeg skulle huke av for fjern under reboot, men den fant og slettet de fleste av dem, og nå funker alt som det skal! tusen takk for hjelpen hadde nok blitt formatering uten dere Lenke til kommentar
berxter Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Linken til stedet det jeg fant dette forslaget: http://www.ozzu.com/ftopic44857.html Jeg skulle så gjerne kunne sagt at det var jeg som fant på det, men da Zjulik sa at det var et klassisk problem var det bare litt kreativ googling som skulle til. Bernt K Endret 11. juni 2006 av berxter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå