Gå til innhold

Beste TV kort til MCE?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat satt sammen en HTPC og satt inn ett Leadtek WINFAST PVR2000 TV kort som fungerer aldeles utmerket :D

 

Problemet er at jeg ønsker å bytte ut dette kortet med ett annet TV kort som har to tunere men er skeptisk til hvilken kvalitet det er på andre kort.

 

Enkelt fortalt så er jeg MEGET fornøyd med Leadtek kortet, det gir perfekt bilde, god lyd og er 100% kompatibelt med MCE 2005.

 

Mine krav til nytt TV kort :

1. MPEG 2 encoder i hardware

2. Det må være 2 TV tunere på kortet. (skal brukes mot kabel TV)

3. Må være 100% kompatibel med MCE 2005

4. Må gi GODT TV bilde og ha mulighet for de-interlace (live)

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette

 

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hauppauge-kortet er veldig godt, men det feiler litt på dette punktet iforhold til MCE

 

1. MPEG 2 encoder i hardware

 

Det trenger software-decoder for å fungere.

 

Her er ein test av kortet:

http://www.hardware.no/tester/multimedia/h...vr-500mce/23054

 

Huskelapp til meg sjølv: skriv decode når det står decode, encoding er jo litt anderledes ;)

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
kan dette være noe? :

http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr500mce.html

6267359[/snapback]

 

Testen på Hardware.no (HER) gir ikke inntrykk av at de som testet kortet var overbegeistret......

 

Men om man ser på konklusjonen så er minuspunktene der av mindre viktighet for meg. (dvs det kan ordnes)

 

Jeg får starte bruken med mitt Leadtek kort og evt bestille ett Hauppauge kort når jeg blir irritert nok på mangelen av to tunere. Er det noen som vet hvordan/om MCE takler TO like TV kort installert samtidig?

 

Jeg tar gjerne i mot tips på andre kort dere har god erfaring med !

Lenke til kommentar

HarryHover: Jeg forstår ikke riktig hva du ikke likte med det review'et, om ikke det var radiomottakningen du sikter til?

 

Etter min erfaring - som kanskje desverre baserer seg på fra tiden hw.no var under oppstart - mye har kanskje skjedd siden den gang - hva vet jeg, men det var iallefall at testerne ofte hadde lite eller dårlig kjennskap/erfaring fra området dem skulle teste ut - les da bredde, framfor ingen ;P

 

Jeg har personlig ikke brukt det kortet som var under testen der, men jeg har vært med nesten helt fra begynnelsen av når alle disse 'htpc' programvarene kom sånn smått, og det strekker seg jo fra tiden både før hw enc. baserte kort og til i dag - men jeg er fortsatt på den analoge siden da - lengre har ikke jeg kommet :/

Har da i den sammenhengen lest endel review's av nye og kommende kort, og der er det generelt hauppauge's pvr serie, nvidias løsninger + ati's theater kort som kommer ok ut - alle med litt forskjellige positive og negative sider - og ingen som var best på alt.

 

Pr i dag har jeg selv pvr250 som såvidt jeg vet har samme brikkesett som kortet under testen, dog med annen tuner, jeg er fornøyd med det som analogt kort - mye problemer har det være tidligere finne andre programvarer som fungerer med det, men i dag har man jo et ganske så stort utvalg.

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...