356speedster Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Planlegger noen nye maskiner og lurer på følgende: Er det noen ytelsesforskjell på å bruke en stor eller to mindre minnebrikker. eks: 1 stk 512 mb eller 2 stk 256 mb Å kjøpe to stk 256 mb er ofte rimeligere enn en stor på 512 mb, men vil man få dårligere ytelse? eller vil ytelsen bli bedre fordi man fordeler lasten på to brikker????? Planlegger en XP1900 eller XP2000 på et KT266 eller KT333 hovedkort. er det noen ytelses/overklokkingsforskjeller på disse? og hvilken type DDR ram er å anbefale for overklokking? PC2100, PC2700 eller PC3300 ??? Alle tips mottas med takk! Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Du vil ikke merke no i ytelsen, men det er jo en fordel med to RAM brikker. I tilfelle en av dem skulle ta kvelden. Angrer egentlig litt på at jeg ikke kjøpte to 256mb DDR brikker, men for vel heller kjøpe en 512mb brikke i stedenfor Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg ville ha 1stor brikke. Bedre pga da har du plass til flere brikker. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det er en ikke-merkbar bedre ytelse med 2 framfor 1. Større brikker er også litt vanskeligere å overklokke, men om du har planer om å øke RAM-mengden mer seinere, ville jeg gått for én brikke. Kommer litt an på HK'et og antall RAM-plasser. Mitt har plass til 4, hvorav 3 kan være uregistrerte. Kjørte først 2x256 men har nå lagt til 1x512. Lenke til kommentar
lord_niko Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Det beste er å ta to minnebrikker. for da kan du sette opp i BIOS interleave mellom de, og det går mye fortere. Ellers kjøper du det du har råd til. Er ofte jo dyrere jo bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå