Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

chills: uten at jeg kjenner til NTP-protokollen i detalj vil jeg alikevell tippe det er lettere å parse XML (fraktet via HTTP f.eks.) enn det en NTP-server spytter ut over "råe sockets"

 

mentosTFM: etter et par google-søk ser det dårlig ut; det ser ikke ut til at det eksisterer noen "offesielle" NTP-servere som også har et webservice/xml-frontend.. det finnes dog noen "demoer" om du søker på "NTP webservice" @ google; jeg vet ikke om du synes dette er "godt nok"..

 

alternativet er da å parse det en offesiell NTP-server spytter ut; men rop om noen skulle komme over noe

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar
Spørsmålet mitt, blir iallefall først:

 

Hva skal du nå med dette? :dontgetit:  :hmm:

6267492[/snapback]

 

Datoinnstillinger gjøres idag for det meste med brukerens lokale tid. Si du lager f.eks en julekalender (som jeg nå driver og jobber med); bruker du new Date() i et klientspråk, f.eks javascript eller actionscript, får du tilbake brukerens innstilte dato. Da er det lett å jukse og hoppe rett til 24. Resolution; last inn dag og tid fra en server som ikke driver med juks.

 

mentosTFM: etter et par google-søk ser det dårlig ut; det ser ikke ut til at det eksisterer noen "offesielle" NTP-servere som også har et webservice/xml-frontend.. det finnes dog noen "demoer" om du søker på "NTP webservice" @ google; jeg vet ikke om du synes dette er "godt nok"..

 

Which is why i ask this forum. Vil gjerne ha en offesiell side som er åpen hele tiden istedenfor å bruke en makeshift løsning fra min egen webserver... Får kanskje titte litt på denne NTP protokollen da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...