MentosTFM Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hey Er det noen som vet om en XML fil man kan laste ned, som kontinuerlig oppdateres med dagens dato eller tid? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Spørsmålet mitt, blir iallefall først: Hva skal du nå med dette? Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) chills: uten at jeg kjenner til NTP-protokollen i detalj vil jeg alikevell tippe det er lettere å parse XML (fraktet via HTTP f.eks.) enn det en NTP-server spytter ut over "råe sockets" mentosTFM: etter et par google-søk ser det dårlig ut; det ser ikke ut til at det eksisterer noen "offesielle" NTP-servere som også har et webservice/xml-frontend.. det finnes dog noen "demoer" om du søker på "NTP webservice" @ google; jeg vet ikke om du synes dette er "godt nok".. alternativet er da å parse det en offesiell NTP-server spytter ut; men rop om noen skulle komme over noe Endret 8. juni 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
MentosTFM Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Spørsmålet mitt, blir iallefall først: Hva skal du nå med dette? 6267492[/snapback] Datoinnstillinger gjøres idag for det meste med brukerens lokale tid. Si du lager f.eks en julekalender (som jeg nå driver og jobber med); bruker du new Date() i et klientspråk, f.eks javascript eller actionscript, får du tilbake brukerens innstilte dato. Da er det lett å jukse og hoppe rett til 24. Resolution; last inn dag og tid fra en server som ikke driver med juks. mentosTFM: etter et par google-søk ser det dårlig ut; det ser ikke ut til at det eksisterer noen "offesielle" NTP-servere som også har et webservice/xml-frontend.. det finnes dog noen "demoer" om du søker på "NTP webservice" @ google; jeg vet ikke om du synes dette er "godt nok".. Which is why i ask this forum. Vil gjerne ha en offesiell side som er åpen hele tiden istedenfor å bruke en makeshift løsning fra min egen webserver... Får kanskje titte litt på denne NTP protokollen da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå