hallvis Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei. Nå er det på tide å komme i form igjen etter 2 år som student med lite trening. Kunne gjerne lest "den store treningstråden", men den er alt for lang. Hvis noen kunne hjulpet meg med å sette opp et treningsprogram, ville det vært supert. Her er det jeg ser for meg: - Jeg vil øke forbrenningen - Jeg skal ikke pumpe meg "mega-stor", Litt mer muskeldefinisjon og 10 kilo lettere er målet mitt. Vil også ha bedre kondis. - I utgangspunktet føler jeg intet behov for kosttilskudd. Variert kosthold får duge. Jeg er positiv til å trene 5 ganger i uken, fri i helgene. Det bør være variasjon i treningen. Ser for meg at det blir jogging 2-3 ganger i uken, vil gjerne kunne bytte dette til turer i fjellet, svømming osv osv osv... Vil legge hovedvekt på armer, overkropp og mage. "Flesket" som skal bort befinner seg i mage-regionen, samt litt på rumpe og lår. Setter utrolig pris på tips! Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Vil du bli 'lettere' er det kardio som må til, uansett om fettet sitter rundt halsen eller rundt hoftene. Joggeturer, svømmeturer, sykling, fjellturer, you name it. Gjør det du har lyst til, for da holder du motivasjonen oppe. Sørg for å få en grei puls, og hold den der; ikke noe vits i å ta seg 'helt ut' på kort tid. For å trene overkroppen bør du se litt på RYP-program eller liknende. Her kan jeg for lite til at jeg vil skrive noe, du får heller google eller vente på mer kyndig svar. Jeg er egentlig ute etter noe av det samme som deg, så dette blir en spennende tråd. Skal begynne på NTNU til høsten (håper jeg), og da skal jeg starte på igjen med trening. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 13uker.no funker sikkert 6266997[/snapback] Har de treningsprogrammer osv. lagt ut? Jeg vurderte å starte opp der til høsten, men vil planlegge treningen litt på forhånd så jeg ikke dabber av. Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Nah....Virket ikke helt hva jeg var ute etter. For mye fokus på kosthold og kosttilskudd. For all del, jeg kan trene. Men noen kan sikkert trene bedre enn meg. Ville bare ha noen tips om hvordan jeg får best utnyttelse. Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Vel gidder ikke å skrive et program til deg nå , men kan kanskje hjelpe deg litt. For å få mest ut effekt av treningen må man kjøre basis øvelser. De store musklene som bryst rygg og bein kan man bruke 12-15 sett på, de mindre som biceps, triceps og skuldre er bedre å trene ca. 8 sett på. Skal du øke mest i volum så kjører du 8-12 repetisjoner. En fin treningsuke kan være slik: Mandag: Bryst/ Skuldre Tirsdag: Rygg/ Mage Torsdag: Bein Lørdag: Biceps/ Triceps (Armer) De andre dagene og selvfølgelig også styrketreningsdagene kan du fint kjøre Kardio, men husk å spis nok proteiner! Kutt ned på Karbo og spis heller litt heller litt mer protiener. feks så tar du kanskje bare 2 poteter istedenfor tre og heller spiser mer kjøtt og salat. Prøv å ikke spise brød, men bruk heller knekkebrød. Har du råd så er det lurt å bruke proteinpulver. Ta en titt Her for å finne gode øvelser. Kjør feks 4 sett med benkpress, 4 sett med skråbenk og 4 sett med Peck Deck på brystdagen. Lykke Til Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 høres ut som det å begynne å svømme aktivt er tingen for deg. 3 svømmeøkter i uka kombinert med et litt bedre kosthold vil gi deg fin fitness kropp. så kan du evt pumpe opp litt biceps og triceps etterpå for å imponere litt Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Svømming hadde jeg helt glemt av..... Liker svømming.... Begynner å få en ide om hvordan treningen min vil utarte seg... Takk til alle så langt. Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Nah....Virket ikke helt hva jeg var ute etter. For mye fokus på kosthold og kosttilskudd. 6267063[/snapback] Med den innstillinga kommer du ikke langt, i både slanking og muskeloppbygging utgjør kostholdet den viktigste delen av prosessene. Jeg ville anbefalt deg å prøve å lese litt rundt på f.eks Iform og Trim.no, der har de gode artikler som går ut på hvordan man bruker kostholdet til sin fordel, fordeling mellom næringsstoffer etc. Men hvis jeg skal prøve å holde meg on topic, lurer jeg på hvilket treningsgrunnlag du har fra før av? Har du trent mye, hva slags trening, etc. Blir lettere å kommente og komme med tips til treningsprogram hvis vi får vite hvor vant du er til ulike typer trening Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 BEste treningsprogram/dagbok NB pdf format http://www.marinejeger.no/treningsprogram/...ningsdagbok.pdf Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Likte det marinejeger treningsprogrammet =) ZayCon Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Likte det marinejeger treningsprogrammet =) ZayCon 6277036[/snapback] Det er nok det beste ! Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Skaff deg et surfebrett/seilbrett, og PADL! Dette gjør jeg selv, blir sterk i armene og i magemusklene av det, du må bruke beina/magen for å halde deg på plass, mens du bruker armene for å komme deg fram. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Marinejegerprogrammet er jo skreddersydd for opptak til MJK. Dessuten er det helt vanvittig hardt mot slutten. RYP er bra for volum, men det er ikke det trådstarter er ute etter. - Jeg vil øke forbrenningen Spis hver tredje time. Aldri spis deg helt mett. Spis sunt! - Jeg skal ikke pumpe meg "mega-stor", Litt mer muskeldefinisjon og 10 kilo lettere er målet mitt. Det er et vanskelig mål å nå. Du må trene ganske hardt for å gå ned 10 kg, og da mest kardio-trening. Gerilja Kardio. Vil også ha bedre kondis. Løp lange turer. Tren intervaller og ikke røyk eller snus. - I utgangspunktet føler jeg intet behov for kosttilskudd. Variert kosthold får duge. Så lenge du skal ned i vekt, så er ikke kosttilskudd det første du trenger. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Spis ofte. som nevnt, hver tredje time (gjør ikke noe om det er oftere). Spis frukt. Skader ikke om du spiser noen vitaminer også. Ang. muskeldefinisjon hvis du slanker deg, så vil musklene dine bli mer fremtredene. (bare husk at å slanke seg + å bygge musker er VANSKELIG) Normalt sett så vil en viss prosent av det du slanker deg være musker. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) - I utgangspunktet føler jeg intet behov for kosttilskudd. Variert kosthold får duge. Så lenge du skal ned i vekt, så er ikke kosttilskudd det første du trenger. 6304984[/snapback] Det er ikke dumt å vurdere protein-pulver (isolat ), for da slipper man å spise så store mengder mettet fett og karbohydrater for å få i seg proteinet samtidig. Kan gi en hjelp til å dreie kosten litt mer over mot kostfiber/umettet fett/kalorifattig mat. Om man skal øke i muskelmasse kreves det mye mat, men man kommer unna noe av det værste om man kjøper proteinene for seg selv så man ikke behøver å spise unødig mye karbohydrater o.l. Man skal ha god tid/råd om man skal legge opp et godt kosthold som gir deg nok protein osv. uten å ha for mye annet, og da kan eventuelle tilskudd hjelpe på. Dessuten: mye enklere å ta seg et par rugsprø, noen osteskiver og en proteinshake til formiddagsmat enn å drive å tjafse i seg tunfisk eller kylling (som bør være varm for å smake godt) o.l. Endret 10. februar 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 korleis blir en utsjånads messig av MJK programmet? tenker å begynne på det no.. begynner på befal utdanning i august Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå