Gå til innhold

Problemer med å spille av MIDI-filer

Anbefalte innlegg

Heisann hoppspann, kjære forummedlemmer. :)

Håper dere kan hjelpe meg med mitt finurlige problem.

Saken er den at jeg ikke kan spille av lydfiler av typen MIDI i mine vanlige medieavspillere (Winamp/WMP). Det er rett og slett bare helt stille. Filtyper som mp3, wma, ogg og så videre går som smurt.

Jeg kan imidlertid spille av MIDI-filene i QuickTime uten problemer, men er ei stor fan av den avspilleren i det hele tatt.

Noen som har en gnistrende god idé til hvordan jeg kan få skikk på Winamp/WMP slik at de gir meg lyd av MIDI-filer?

Takker så meget for informative svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon av Winamp kjører du?

EDIT:

Winamp allows you to play many popular media formats:

Audio formats include: CDA, MP3, MP2, MP1, AAC, NSA, OGG, WMA, MID, MIDI, RMI, KAR, MIZ, MOD, MDZ, NST, STM, STZ, S3M, S3Z, IT, ITZ, XM, XMZ, MTM, ULT, 669, FAR, AMF, OKT, PTM, WAV, VOC, AU, SND, AIF, AIFF

Video formats include: MPG, MPEG, M2V, AVI, ASF, WMV, NSV

Playlist formats include: M3U, PLS

To specify Winamp as the default player for one or more of the files and formats named above

Open the Options menu and click Preferences. Winamp displays the Preferences dialog.

Within the General Preferences section of Preferences, click File Types. You may have to double-click General Preferences if you don't see File Types listed.

Select the file types you want to be associated with Winamp. You can also click All to use Winamp as the default player for every kind of file it knows how to support.

To make sure that Winamp keeps the file associations you assign, select Restore file associations at Winamp start-up. Whenever you start Winamp, the selections you make in the File Types preferences will checked and reassigned.

Select Launch Winamp for audio CDs to use Winamp as the default CD player for your PC. When you insert CDs into the CD-ROM drive, Winamp will launch and play the CD.

Note: Some programs may attempt to claim ownership of playback rights for file type already assigned to Winamp. This may result in other programs launching when you try to play media files (e.g. double-click it in Windows Explorer). We recommend you use Winamp Agent to protect Winamp's file type associations. To enable Winamp Agent:

Open the Options menu and click Preferences, or by press CTRL+P.

Select File Types from the tree within the Winamp Preferences window.

Select Enable Winamp agent.

Select Maintain file associations.

Selv bruker jeg versjon 5.21 og den spiller *.mid filer så det suser. :)

Endret av b21a
Lenke til kommentar

Heisann. :)

Jeg har versjon 5.23, og jeg klarer utmerket godt å åpne fila i winamp. Timeren går, men høytalerne forblir tause.

Svært merkverdig, spør du meg.

Kan dette ha noe å gjøre med lydkortet? Jeg har oppdatert til de seneste driverne.

Lenke til kommentar

Sjekk lydinstillingene dine du :)

Tror nok at du kanskje har fått dempet glidebrytern for midi (digital lyd)

Huk av for alle glidebryterne under alternativer-egenskaper-avspilling, og hak vekk eventuelle haker på demp der, så tror jeg nok ad lyden kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...