RescueMe Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Bestilte en Nokia 6131 hos gsm.no på tirsdag ettermiddag, den var da lagervare. Sjekket innom onsdag formiddag, den var fortsatt lagervare. Da jeg sjekket i dag var det plutselig status satt til forsinket levering. Etter en stund i telefonkø med plagsom musikk kunne de fortelle at den telefonen hadde de ikke på lager. Lagerstatus oppdateres nemlig ikke automatisk. Ei heller gir de beskjed om en ordre blir forsinket. Det betyr i praksis at om en bestiller en vare som er merket med "lagervare" vil det kunne være tilfeldig om en får varen i det hele tatt. Altså helt useriøst av forhandleren. Dette er siste gang jeg prøver å kjøpe noe fra dem og håper andre også kan følge mitt eksempel! Lenke til kommentar
mental__ Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 jeg er i samme situasjon. Bestillte den tirsdag rundt lunsjtider. Og jeg har avtalt å levere fra meg telefonen jeg har til helgen. Så på grunn av den ustabile lagerstatusen til gsm.no må jeg fra helgen av slite med en usannsynlig gammel panasonic. Det ble sagt på forumet at de hadde 11 6131 igjen på lager flere timer etter at jeg bestillte. Om jeg gjorde en tabbe som valgte epostfaktura, og ikke kom inn i køen før betalingen ble registrert er det urettferdig. Er telefonen bestillt, bør den legges til side. Jeg har nå betalt for minnekort, telefon, og kabel, og selv om det stod det var på lager når jeg bestillte, kan det gå lang tid før jeg får det. Vil ikke nødvendigvis si at gsm.no er useriøs, men jeg syntes de burde hatt bedre forhold mellom logistikk og nettsider. Lenke til kommentar
RescueMe Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Kanskje useriøst er et litt sterkt ord, men de må ta et valg: Enten leker de butikk eller så driver de butikk. Hele poenget med netthandel er for meg å kunne sjekke kjapt hvem som har hva til hvilken pris. I dette tilfellet betyr det at bare det å sjekke om de har varen på lager krever en telefonsamtale med lang ventetid. Driver man butikk er regelen, slik jeg ser det, at man ikke selger varer man ikke har. Det blir å regne som svindel. Har man imidlertid gjort dette bør en si ifra så raskt som mulig og beklage. Hos gsm.no var det ingen tilbakemelding før jeg selv tenkte meg fram til hva som hadde skjedd.... Endret 8. juni 2006 av RescueMe Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Men dere kan jo kreve pengene tilbake, og finne en mer seriøs butikk der dere kan betale gratis med kort, uten noen "ekstrakostnader" som hos gsm.no. Gsm.no er nevnt flere ganger på forumet, og omtalene er jo ikke akkurat positive om den butikken. Lenke til kommentar
mental__ Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 gsm.no skriver på mail at de forventer at den komme på lager igjen på mandag 12 juni. Vi får bare håpe. Rekner med at jeg er langt fremme i køen der. Lenke til kommentar
RescueMe Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Krevde pengene tilbake jeg, handler heller en annen plass. Spanderer lett noen hundrelapper på å få god kundebehandling. Hun som jeg snakket med på telefon var mer usikker på når den kom inn, og hvor mange de ville få var veldig usikkert. Kan også nevne at jeg sendte en mail før jeg ringte for å sjekk status. Denne ble besvart i dag, med beskjed om at de måtte ha ordrenr for å sjekke dette. Ordrenr sto klart og tydelig i emnefeltet på mailen.... Endret 9. juni 2006 av RescueMe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå