Gå til innhold

RAM til server.

MaxP2P

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå må jeg velge RAM til en server som jeg skal bygge.

Har valgt å bruke en Pentium D 930 3.0Ghz til dette systemet.

Har enda ikke bestemt meg for et hovedkort....

Serveren skal brukes til å Webserver (Apache, PHP, MySQL, PHPmyAdmin, osv), TeamSpeak, og en eller to små Game Servere (CS:S og SW:JA 5-6 spillere).

Når det kommer til HDD, så jobber jeg med saken i DENNE tråden.

Så, tilbake til minne ^^

Jeg tenkte meg at 2GB skulle holde (men er ikke sikker, hva tror dere?).

Men jeg vet verken hvilken type (DDR2, PC3200, osv) jeg skal bruke eller hvilket merke jeg bør kjøpe til å gjøre dette. Serveren må være så stabil som mulig, så kravet til oppetid er stort.

Så har jeg funnet ut at minne er et veldig viktig faktum når man kjører MySQL server. Så da må vi tenkte på det også. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt å sette inn 4GB nå.

Da jeg vil gjerne slippe ytelsestap fra RAM.

Så fant jeg også ut at jeg trenger ECC RAM, for å oppnå maksimal oppetid.

Men noen som kan gi meg en eller to mer direkte tips her?

Lenke til kommentar
ECC ram funker bare på Hovedkort som støtter ECC.

Til en Pentium D 930 trenger du DDR2 Ram. Kingston, Corsair, Crucial, OCZ, alle er ett bra valg.

6268620[/snapback]

Oki, det med hovedkort (siden jeg fortsatt ikke har valgt en.)

Blir dette et stort problem. Det å finne et ECC HK som støtte Pentium D?

Jeg har hørt mye bra om OCZ, men det for det meste når det kommer til spill maskiner, noen som vet hvordan de fungerer på servere, og krav til høyt oppetid?

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar
Blir dette et stort problem. Det å finne et ECC HK som støtte Pentium D?

Jeg har hørt mye bra om OCZ, men det for det meste når det kommer til spill maskiner, noen som vet hvordan de fungerer på servere, og krav til høyt oppetid?

6268653[/snapback]

Angående ECC-støtte er jeg ikke sikker, men ser ikke helt bort ifra at enkelte brikkesett for desktop støtter det.

OCZ er som kjent en produsent av entusiastminne, ikke "kjedelig server-minne", så jeg blir ikke overrasket om det viser seg at de ikke har en eneste ECC-modul i sortimentet.

Om du absolutt skal ha ECC-minne, har Crucial bra utvalg og ikke så altfor stive priser (drøye 1000 kr per GB).

OBS! Registered og ECC er to forskjellige ting. Førstenevnte virker ikke på vanlige hovedkort, og de fleste moduler som har ECC har Reg i tillegg. Dette må du undersøke grundig før du kjøper.

Lenke til kommentar
Jeg synes det var litt rart at det skulle være vanskelig å finne et hovedkort som støtter ECC. Jeg hadde ikke noe problem med det sist, men det var for A64.

6271306[/snapback]

Nå har han vel bestemt seg for å gå for vanlig RAM. Men jeg undersøkte tech doc'et til i975X, og det brikkesettet støtter ihvertfall ECC. Intel har visst for vane utstyre sine beste desktop-chipset med ECC-støtte.

Hvilket A64-kort var det? Asus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...