Gå til innhold

Hvor mye strømforsyining?

Anbefalte innlegg

Hvor mye strømforsyning trenger XFX GeForce 6800 GS 256MB AGP?

Jeg har en strømforsyner som bare kan gi ut 250 Watt, så får jeg noen gode AGP kort som kan bruke så lite strøm(må kjøre BF2 på fullt), eller må jeg kjøpe ny strømforsyner i tillegg?

Endret av Mottiman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å si det sånn, hadde heller kjøpt en ny PSU istedet for et dårlig skjermkort :p

Hvor mange ampere gir psu'n på 12v railen ?

Merke osv. på psu hadde også hjulpet!

6266324[/snapback]

Ingen peiling på hva du snakker om. Jeg prøvde et Geforce 7800 i går, og det krevde en strømforsyining på 350 watt, og da ga maskinen seg med min 250 utgående watt. Jeg trodde kanskje de dårligere sjermkortene krevde mindre watt, men de ser ikke ut til å gjøre det. Ingen anelse hva jeg skal gjøre her. Noen som har lyst å forklare?

Lenke til kommentar

250W kan ofte bli lite, men det kan også avhenge av om det er en dyr eller billig strømforsyning. På siden av strømforsyninga er det en klistrelapp som beskriver hvor mye strøm som kan leveres på de forskjellige linjene. (12V, 5V, 3.3V etc). Hvis du kan ta en kikk der og se hva slags merke PSU er og hvilke verdier som står der hadde det vært til hjelp. :)

Lenke til kommentar
Jeg prøvde et Geforce 7800 i går, og det krevde en strømforsyining på 350 watt, og da ga maskinen seg med min 250 utgående watt. Jeg trodde kanskje de dårligere sjermkortene krevde mindre watt, men de ser ikke ut til å gjøre det. Ingen anelse hva jeg skal gjøre her. Noen som har lyst å forklare?

6266361[/snapback]

Du må nok kjøpe ny strømforsyning. Hvor kraftig er avhengiag av de øvrige delene i maskinen. Du bør også ta hensyn til forventet utvidelse av maskinen. Bedre med kraftigere strømforsyning enn en som blir for svak etter kort tid.

Lenke til kommentar

For 500kroner får du jo en helt grei ny 400W strømforsyning, synes ikke det er noe å vurdere/fundere så lenge over, hele systemet har godt av å ha mere en nok å ta av, en å ha akkurat nok. (som fører til spenningsfall og ustabilt system..)

Lenke til kommentar
7800GS krever mindre enn 100 W. Hvor mye som kreves totalt kommer helt an på hva annet som er i maskinen.

6272144[/snapback]

Det kan da ikke stemme. Sto utenpå kortet at det krevde minst 350 Watt. Jeg har ikke peiling da, mene er ganske sikker på at det sto det.

Lenke til kommentar
7800GS krever mindre enn 100 W. Hvor mye som kreves totalt kommer helt an på hva annet som er i maskinen.

6272144[/snapback]

Det kan da ikke stemme. Sto utenpå kortet at det krevde minst 350 Watt. Jeg har ikke peiling da, mene er ganske sikker på at det sto det.

6273337[/snapback]

Da har de regnet med andre komponenter i tillegg. Skjermkortet i seg selv trenger ikke 350W ;)

Lenke til kommentar

6272144[/snapback]

6273337[/snapback]

Da har de regnet med andre komponenter i tillegg. Skjermkortet i seg selv trenger ikke 350W ;)

6273361[/snapback]

Ah.... Da lærte jeg noe nytt idag også!

Lenke til kommentar

Ok her er situasjonen nå. Jeg skal kjøpe dette skjermkortet: (Legg merke til at det er AGP)

http://www.strettoshop.no/PartDetail.aspx?...48;c:36132;r:pg

Men PC'en produserer ikke mer strøm, så jeg må kjøpe denne:

http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=1&va...arenr=&sm=kt_sg

Dette går bra sant? Noe andre ting jeg må passe på, slik at det av en eller annen grunn ikke fungerer?

Lenke til kommentar

350 W er i så fall for hele maskinen, og det er bare en gjetning fra produsent, de vet jo ikke hvor mye de andre komponentene vil kreve.

Du trenger nok ny, ikke fordi 250 W er for lite, men heller pga. dårlig kvalitet, slitasje, og/eller for svak +12V-linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...