Pookie Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei og hopp, Jeg har fått utlevert en forberedelses del til morgendagens eksamen, nå har jeg sittet og knotet med den noen timer og har funnet ut av en del. tror jeg. Men det har seg slik at flere hoder klarer mer belastning enn 1. Så kanskje noen her inne klarer å se for seg hvilke type spørsmål jeg kan komme til å få: "Du er utplassert i en bedrift som konstruerer og produserer maskiner og utstyr for kunder etter kundenes spesifikasjoner. I utplasseringstiden skal du arbeide samme nmed en automatikkmekaniker som montørog servicemann. Ditt første oppdrag blir å være med og produsere en vareheis for en bedrift. Dette vil medføre mange interessante jobber og en del reisevirksomhet i utplasseringsperioden. Utplasseringen skal vare i fireuker. Sammen med bedriften og faglæreren er dere blitt enige om at målet for utplasseringen er praktisk og teoretisk kunnskap om energikretser og styringer, med komponenter og dimensjonering. Evalueringen av utplasseringsperioden skjer gjennom loggskriving og samtaler mellom automatikkmekanikeren, deg selv og faglæreren." Stikkord: -Valg av kabler som brukes i industrielle anlegg. -Komponenter --------------||--------------- -Utarbeidelse av dokumentasjon for energikretser og sttrestrømkretser. -Elektrisk vedlikehold av maskiner og utstyr. -Sluttkontroll. Data for vareheismotoren: - 3-faset asynkronmotor - Spenning 230/400V - Kobling D/Y - Strøm 27/16A - Effektfaktoren: 0,85 - IP54 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå