HulkHaugen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei. Jeg tenkte at jeg skulle oppdatere siden min fra HTML med masse tabeller til css med div-tagger osv. har lest en del guider nå, men lurer spent på en ting. Siden min er en startside, og jeg har f.eks. 4 kolonner med linker. hvordan i huleste skal jeg da få de pent opp ved siden av hverandere, uten at de komprimeres horisontalt når jeg endrer størrelsen på vinduet? Er det kanskje også mulig å lage en lang rekke, å få en funksjon til å dele det hele opp i kolonner? Også tenkte jeg på en ting til; sikkert enkelt, men jeg vil ha en kolonne til venstre og overskriften konstant uten scrolling, og heller bare impotere innholdet i hoveddelen av siden min. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Vil også legge til at jeg vil ha det konstant, uavhengig av vindustørrelse. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) kan du ikke bruke width og height greiene. F.eks. <div id="innhold">Her er alt innholdet</div> CSS: #innhold { width:700px; min-height:800px; } OPS! Min-height (minimums høyde) funker ikke i IE6, men du kan også bare bruke height. Endret 8. juni 2006 av JonT Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hvis du bruker tabbeler så kvitt deg med dem. Kompliserer bare saken. Bruk div elemneter og css til å få noe bedre Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Hvis du bruker tabbeler så kvitt deg med dem. Kompliserer bare saken. Bruk div elemneter og css til å få noe bedre 6271547[/snapback] jeg er en racer på tabeller, og mener jeg skulle fått til noe bra ved å kombinere det.... MEN for all del, det har jeg ikke tenkt til å gjøre. Må prøve å følge med litt i tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå