Gå til innhold

Photoshop tråden - bilstyling


Anbefalte innlegg

Den er sikkert ikke så bra men med tanke på at det

er den første så syns jeg værtfall at den var bra =)

7629210[/snapback]

 

 

Ja til å være den første er den ikke så værst :)

Hva bruker du når du markerer og sletter (visker ut)? Bare ser at når du har senket den ble det litt ruglete på bakskjermen. Når du skal slette og viske ut ting som det der anbefaler jeg deg å bruke Lassotool (den rette) --> hold inne lassotool og få opp en liten boks med forskjellige valg, velg den rette lassotoolen (tror det heter lassotool det også) også markerer du med korte linjer av gangen. Så når alt er markert trykker du bare delete ;)

 

Da skal du se at det fort blir mye jevnere kanter på det du kutter vekk osv :)

 

Også så jeg en ting det så ut til at du hadde husket på, men som folk sjeldent gjør, men benytter anledningen til å gi et lite tips:

Til dere som senker bilene: Husk at kanten som blir tvers over bildet bak bilen, må prøves å gjøres så likt som på orginalbildet ;) Mange som glemmer den kanten :(

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenket at jeg måtte prøve et bilde jeg og. Må bare si at dette er det første bil bildet jeg noen gang har prøvd på. Jeg har nesten bare skiftet farge, prøvde å bytte hjul, men fikk ikke til. Jeg ser at det er en del som ikke stemmer, feks skyggen under bilen, fikk ikke til det heller :blush:

Dette er det som jeg har "fikset" litt på. Synes det egentlig ikke ble så bra, ble ugjevnt, ikke noe skygge, men det kommer seg vel.

post-41840-1168014334_thumb.jpg

 

Her er orginalen.

post-41840-1168014397_thumb.jpg

Endret av mats A.
Lenke til kommentar

Keep up the good work :thumbup:

 

Så lenge du ikke skal bytte bakgrunn kan du jo bare la bilen stå der den er, så har du orginalskyggen under bilen ;)

 

Men hvilken teknikk bruker du når du skal skifte farge? overlay? ser bare at noen detaljer blir borte, så ser ut til at du har lagt noe over og endret opacity eller noe sånt.

Brøv å marker bilen og gjør om til svart/hvitt ved Ctrl+Shift+U, deretter trykker du Ctrl+Alt+U så får du opp Hue/saturation. Her kan du mikse og trikse med fargene du vil :D blir som oftest veldig bra resultat :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Var nesten sånn jeg gjorde, bare at jeg ikke brukte lasso verktøyet, men pusset ut. Fikk ikke til slik at det så bra ut med lassoen, men ble vel ikke helt bra med viskelæret heller.

Jeg lagde en kopi av bilen, gjorde om til svarthvitt, så gikk jeg på variations og skiftet på fargene der. Så skiftet jeg opacityen til 85 % tror jeg, så pusset jeg ut vinduene og alt som ikke skulle ha den nye blåfargen.

Endret av mats A.
Lenke til kommentar

Sitti nå relativt mange kvelder for å style en Aston Martin DB9. Ble ganske fornøyd, første bildet er ferdig nå, og siden jeg har spilt Rainbow Six Vegas i det siste måtte det jo bli litt vegasinspirert :p Fant ikke noe bilde hvor bilens posisjon var perfekt i forhold til bakken på bildet, men fant jo et som var sånn ca. Ble overall veldig fornøyd med den selv, første lambodoor bildet mitt :D

 

Før:

 

 

Etter:

 

 

 

Skal fortsette litt på den i et annet bilde og slenge på en dame og litt sånt :p

Legger det ut når jeg blir ferdig ;)

Endret av Ludogamer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hahaha, den var stygg den :!:

 

Men en ser iallefall at du vet hva de forskjellige verktøya gjør, så det er bare til å øve mer og være mer nøyaktig. Bruke litt mer tid på den.

7771936[/snapback]

Prøvde ikke å gjøre den noe tøff da men. Jeg prøvde mange nye ting også, så derfor er ikke alt så bra.

Lenke til kommentar
Sitti nå relativt mange kvelder for å style en Aston Martin DB9. Ble ganske fornøyd, første bildet er ferdig nå, og siden jeg har spilt Rainbow Six Vegas i det siste måtte det jo bli litt vegasinspirert :p  Fant ikke noe bilde hvor bilens posisjon var perfekt i forhold til bakken på bildet, men fant jo et som var sånn ca. Ble overall veldig fornøyd med den selv, første lambodoor bildet mitt :D

 

Før:

 

 

Etter:

 

 

 

Skal fortsette litt på den i et annet bilde og slenge på en dame og litt sånt :p 

Legger det ut når jeg blir ferdig ;)

7665410[/snapback]

ahhhh nydelig bil :D , Bra gjort, men få en annen bakgrunn;) bilen ser så liten ut på denne :cry::p

Lenke til kommentar
Sitti nå relativt mange kvelder for å style en Aston Martin DB9. Ble ganske fornøyd, første bildet er ferdig nå, og siden jeg har spilt Rainbow Six Vegas i det siste måtte det jo bli litt vegasinspirert :p  Fant ikke noe bilde hvor bilens posisjon var perfekt i forhold til bakken på bildet, men fant jo et som var sånn ca. Ble overall veldig fornøyd med den selv, første lambodoor bildet mitt :D

 

Før:

 

 

Etter:

 

 

 

Skal fortsette litt på den i et annet bilde og slenge på en dame og litt sånt :p 

Legger det ut når jeg blir ferdig ;)

7665410[/snapback]

ahhhh nydelig bil :D , Bra gjort, men få en annen bakgrunn;) bilen ser så liten ut på denne :cry::p

7774428[/snapback]

 

 

Tusen takk :D Ja, vet at bakgrunnen ble litt feil, så driver å lager et annet bilde med bilen nå, med orginalbakgrunnen så det ser bra ut :thumbup:

Fant ei fin dame som passa til bildet også :dribble: Har litt mye å gjøre for tiden, men det kommer nok snart :)

Lenke til kommentar
Da var det endelige bildet ferdig :D

Ble veldig fornøyd med denne :)  spesielt dama :p

 

 

Før:

post-91834-1169943624_thumb.jpg

 

 

Etter:

post-91834-1169943648_thumb.jpg

7813872[/snapback]

jeg skal personlig sende et par elefanter til å GRØFTE voldta deg :!: Nei er bare en ting å si om dette, BEST :D bra gjort :)

7814260[/snapback]

 

 

hehehe :!:

vet ikke heeelt hva man svarer på sånt, men tror jeg satser på en tusen takk jeg :D

Er vel det beste bildet jeg har laget i løpet av min tid som PS bruker :w00t:

 

Kjempeglad for at folk liker det jeg gjør :thumbup::D

Lenke til kommentar
Kan noen photoshoppe bilen min? synes det er vanskelig

7817909[/snapback]

 

I såfall må du legge ut et bilde med mye høyere oppløsning;)

 

 

Da var det endelige bildet ferdig :D

Ble veldig fornøyd med denne :)  spesielt dama :p

 

 

Før:

post-91834-1169943624_thumb.jpg7813872[/snapback][/right]

 

Den var skikkelig fin :thumbup:

Eneste som skurrer er hjulene.

7818006[/snapback]

 

 

takker :) Ser ikke hva som er feil med hjulene :no:

kan du si litt mer spesifikk? så kanskje jeg kan rette på det :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...