neOve Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg jobber med musikk og radio og vil bygge meg en ok pc som støtter dette Er egentlig både ute etter forslag på oppsett av maskin og invendinger på det oppsettet jeg har kommet fram til selv. Sapphire Radeon X800GTO 512MB DDRII, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail Microsoft Comfort Curve 2000 Keyboard, USB, PS/2 Microsoft Laser Mouse 6000, Gaming mouse med scroll-click, USB Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB 120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin Cooler Master Cavalier 3, Sort Kabinett, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra,ATX Socket-939,S-ATA,GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM Er ikke sikker på hvilket lydkort jeg skal velge ennå Lenke til kommentar
neOve Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Tenkt på dette,men jeg har og tittet på kort rundt 2000,-krs klassen Det er i hovedsak Reason,Abelton,Soundforge o.l. Jeg tenker på og benytte dette til og kunne sende i radio sammenheng.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) burde vel kanskje prøve få ned støynivået på pc'n også litt? hk uten vifte, kanskje en mist 500 psu istedet, er det passiv kjøling på skjermkortet? hvis ikke finn et med dette. og tenk på noe vibrasjonsdemping til harddisk. kabinettet er stille nok bare du kjører ned volt på viftene.. også må du ha en stille cpu kjøler enn boxed kjøleren da. lydkortet du har sett på er bra det, har tenkt på det selv men da kun til musikk avspilling. til ditt bruk er jeg ikke sikker på hva som er bra og ikke egentlig.. Endret 8. juni 2006 av phax Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Sapphire Radeon X800GTO 512MB DDRII, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail Det er bedre å velge et skjermkort som har mindra RAM på seg. Og siden du skal bruke den til msuikk og radio, så tror jeg ikke dette her blir nødvendig. Hadde helelr valgt 256mb , fordi 256mb kan være bedre avhenging av frekvensen på skjermkortet, Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ett vifteløst Hk, Mist/Seasonic/ andre gode PSUer, en god CPU kjøler (sjekk Zalman sine) og ett vifteløst 7600GS, hadde gjort selve PCen mye stillere, det er ofte ett mål for folk som driver med musikk. Holdt på å glemme Samsung Harddisk. Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) I tillegg bør du se på hvor stor skjerm du vil ha, og om du evt skal gå for dual-head, om ikke annet for senere utvidelser. Musikkproduksjon krever mye skjermareal, men ikke tung grafikk av den grunn. Trim gjerne ned grafikkkortet til noe basic og konsenter deg om ram, prossessor og støynivå. Edit: Leif in the fast lein. Endret 8. juni 2006 av firefox Lenke til kommentar
neOve Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Skjermkortet er jo og med tanke på at jeg har en tendens til og spille litt mellom slagene,så da er det jo greit til og ha litt og slenge i bordet med.. Tenkte på en komplett pris på ca 15-20 lapper på pc'n,men helst i underkant av 15 da.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 et 7600GS med passiv kjøling burde vel passe deg fint? Her har du et hovedkort med passivkjøling du kan se på: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313205 strømforsyning: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...E12R2&mcat=c345 cpu kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312473 også to av disse, eller en mer avansert viftestyring til kabinettviftene, (med mindre du bare kjører en 7 eller 5 volts mod): http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...TE2&mcat=15s230 til vibrasjonsdemping av harddisk så kan du omså bare lage deg et eget gummioppheng eller kjøpe noe ferdig. skal du ha et oppheng i 5,25" brønnen så burde du montere en ekstra vifte for å få litt luftsirkulasjon der oppe. når pc'n begynner og bli såpass stille som denne kommer til og bli så har vibrasjonsdemping av harddisk MYE og si. det er stort sett den du kommer til og høre. Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Skjermkortet er jo og med tanke på at jeg har en tendens til og spille litt mellom slagene,så da er det jo greit til og ha litt og slenge i bordet med.. Tenkte på en komplett pris på ca 15-20 lapper på pc'n,men helst i underkant av 15 da.. 6267002[/snapback] Men det er ikke akkurat vits med 512mb ram. 256 mb på kortet bør holde en god stund 512mb kort blir bare svakere derfor er det greit med 156mb + at det er ikke mangen spill som krever 128mb + skjermkor minne heller Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) PSU: Seasonic S12 430W er nok et lite hakk stillere enn Mist (og kraftig nok i lange baner). Endret 9. juni 2006 av EasyRaider Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 PSU: Seasonic S12 430W er nok et lite hakk stillere enn Mist (og kraftig nok i lange baner). 6272663[/snapback] hm, da skal den være stille da, for Mist'n vil jeg karaktisere som "lydløs"! har faktisk ofte problemer med å høre om pc'n starter opp når jeg slår den på.. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Vel, det var en på forumet her som hadde sammenlignet Seasonic og Mist, og funnet at Seasonic var litt bedre. Men uansett er S12 430W billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå