akamond Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hvordan kan man låse opp telefonen 6280? Lenke til kommentar
zand Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Kun med kode fra den leverandøren som låste den. Er (såvidt meg bekjent) ingen som har knukket låsen Nokia bruker på sine nye telefoner. Lenke til kommentar
epon Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hvordan kan man låse opp telefonen 6280? 6265959[/snapback] Dersom du har Telenor abonnoment, låser de opp koden for deg gratis selv om du fremdeles er i bindingstiden. Bare ring 09000 Lenke til kommentar
akamond Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 har dessverre tele2. Lenke til kommentar
grodsj Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Kan du ikke bare laste ned en kalkulator for å generere koden, eller betale unlock.no 50spenn for den? Ingen problem å låse opp disse telefonene. Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Kan du ikke bare laste ned en kalkulator for å generere koden, eller betale unlock.no 50spenn for den? Ingen problem å låse opp disse telefonene. 6290386[/snapback] Trur du burde ta en kikk på denne siden i såfall grodsj Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Kan du ikke bare laste ned en kalkulator for å generere koden, eller betale unlock.no 50spenn for den? Ingen problem å låse opp disse telefonene. 6290386[/snapback] Det er ikke mulig å låse opp Nokia 6280! For å lese mer om hvorfor, besøk linken til unlock.no i innlegget til jo-kris ovenfor. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ingen har knekket koden til Nokias 3G telefoner. De har fått nytt kodesystem med tyngre sikring av sperren (Sikkert fått pepper av tilbyderne at forrige generasjon var alt for enkel å knekke) Lenke til kommentar
eikum Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Ingen har knekket koden til Nokias 3G telefoner. De har fått nytt kodesystem med tyngre sikring av sperren (Sikkert fått pepper av tilbyderne at forrige generasjon var alt for enkel å knekke) 6290981[/snapback] Han som er Nokia "guru" har klart å knekke kodene på disse, men istenfor å gi dem ut så valgte han å sammarbeide med Nokia.. Han fikk vist mye penger for dette.. Husker ikek hvor jeg leste det, men var på en mobil side hvertfall.. Fant det nå: OBS: Dejan Kaljevic ("legende" innen Nokia "hacking") hevder å ha utviklet en løsning for opplåsning av BB5. Det er grunn til å tro at dette er sant, men inntill videre har han ikke gitt ut detaljer om løsningen eller solgt denne videre til produsenter. Mest sannsynlig dreier det seg om "partial flashing" (overskriver deler av firmwaren med firmware lest ut fra en telefon uten lås), med testpoint. Men en dag blir denne "koden" lekket ut eller så kommer det en ny guru i bildet som fikser det ;D Endret 12. juni 2006 av eikum Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Ja, men hvor mye koster ikke et testpoint? Da er jo vitsen borte. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg håper virkelig at de andre produsentene også finner låsemetoder som ikke lar seg knekke av enkle kodegeneratorer. På denne måten kan det bli et legitimt marked for salg av ulåste telefoner, og prisen på låste telefoner vil falle; operatørene vil jo endelig være garantert at operatørlåsen har effekt og da vil subsidiene kunne økes. Jeg vet at mange er uenige med meg i denne saken, men jeg mener at det er på tide at folk forstår at opplåsing av subsidierte telefoner på sikt vil føre til at subsidiene forsvinner. -snubbel Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Må bare si at herr Kaljevic kan hevde seg til trynet hans er blått og grønt. Til jeg ser håndfast bevis på at BB5 er opplåsbart via 3djepart (Ikke operatør) så tror jeg ikke en dritt på det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Jeg håper virkelig at de andre produsentene også finner låsemetoder som ikke lar seg knekke av enkle kodegeneratorer. På denne måten kan det bli et legitimt marked for salg av ulåste telefoner, og prisen på låste telefoner vil falle; operatørene vil jo endelig være garantert at operatørlåsen har effekt og da vil subsidiene kunne økes. Jeg vet at mange er uenige med meg i denne saken, men jeg mener at det er på tide at folk forstår at opplåsing av subsidierte telefoner på sikt vil føre til at subsidiene forsvinner. -snubbel 6300079[/snapback] Helt enig... de som ikke har abo. skal jo betale mer for en telefon enn noen som betaler et abo. på 129 kr. i måneden... såklart har jeg låst opp en telefoner selv, men i det siste har subsidieringen falt ganske mye, så sparer jeg 200 kr. på å låse den opp så kjøper jeg den heller åpen. Sparer jeg 1.000 kr. deimot... da blir fristelsen stor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå