Gå til innhold

Toll og frakt på nettkjøp fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Beklager for en aldri så liten bump, men denne tråden passet fint til spørsmålet mitt. Fant en lekker sak på eBay her om dagen og regner med at jeg må ut med 300-350$ hvis jeg skal vinne den auksjonen. Hvis jeg vinner auksjonen med et bud på 350$ vil den koste 2200NOK og frakten kommer på ca 100$ fra USA siden den er ganske tung. Hvor mye vil det koste meg totalt når den kommer hjem i postkassen min? Har regnet litt på det, men vet ikke helt hvilke regler det er:

2200kr

+25% moms: 550kr

+200kr gebyr

+700kr frakt

= 3650kr

Eller:

2900kr(pris+frakt)

+25%moms: ca 750kr

+200kr gebyr

= 3850kr

Er toll og mums det samme?

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager for en aldri så liten bump, men denne tråden passet fint til spørsmålet mitt. Fant en lekker sak på eBay her om dagen og regner med at jeg må ut med 300-350$ hvis jeg skal vinne den auksjonen. Hvis jeg vinner auksjonen med et bud på 350$ vil den koste 2200NOK og frakten kommer på ca 100$ fra USA siden den er ganske tung. Hvor mye vil det koste meg totalt når den kommer hjem i postkassen min? Har regnet litt på det, men vet ikke helt hvilke regler det er:

2200kr

+25% moms: 550kr

+200kr  gebyr

+700kr frakt

= 3650kr

Eller:

2900kr(pris+frakt)

+25%moms: ca 750kr

+200kr gebyr

= 3850kr

Er toll og mums det samme?

:dontgetit:

Toll og moms er ikke det samme. Det er det siste alternativet ditt som er riktig, det skal beregnes moms av både vare og frakt om vareverdi er over 200,-. Du skriver ikke hva du har kjøpt, så om det blir toll eller ikke avhenger av om det er vareslag som er tollbelagt. Toll av vareverdi kommer eventuelt i tillegg.

Lenke til kommentar

Noen sender jo pakker som gift med beløp under 200 kr. Har bestillt en pakke for 1500 kr og vet at de sender den på denne måten. Får bare håpe tollvesenet ikke åpner pakken min :hrm: Tror dog ikke dette gjelder Valve, da det ikke er lovlig (tror jeg).

Edit: Ser at det ikke gjelder den bestillingen mer. Regner med at dette ikke funker så bra siden pakken din er såpass stor.

Endret av Matias
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...