SailorBoy Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg har blitt en stor hl-fan i det siste og vurderer å kjøpe noe stash fra denne siden her: The Valve Store Men... Er det noen som vet hvor mye det blir med toll og frakt og alt det der...? det blir vel ikke akkurat gratis?? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du må vel betale 24% toll på alt som koster over 200,- I tillegg må du betale et gebyr på x kroner om det du bestiller blir å koste over 1000,- (Tror det gebyret var en hm... 200 kroner?) Lenke til kommentar
SailorBoy Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Ok Men er det noen som vet hva frakt koster fra f.eks USA eller noe? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ok Men er det noen som vet hva frakt koster fra f.eks USA eller noe? 6265945[/snapback] Det kommer helt an på vekten og lignede. Forsøk å trykk på Kjøp og se om du får opp en fraktpris, eventuelt send en mail og spør om fraktkostnader. Lenke til kommentar
Legendarisk Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du må betale 25% moms av verdien på det du kjøpte, det er ikke medregnet frakt. Betaler du over 200,- for det du kjøpe må du også betale tollgebyr som er på 200,- Så det lønner seg ikke å bestille fra utlandet, med mindre du kjøper en god del. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du må betale 25% moms av verdien på det du kjøpte, det er ikke medregnet frakt. Betaler du over 200,- for det du kjøpe må du også betale tollgebyr som er på 200,- Så det lønner seg ikke å bestille fra utlandet, med mindre du kjøper en god del. 6266004[/snapback] Eller med mindre varen mer mye billigere. Lenke til kommentar
SailorBoy Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Så viss varen er billigere enn 200 så har det egentlig ingenting å si? Endret 8. juni 2006 av SailorBoy Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Så viss varen er billigere enn 200 så har det egentlig ingenting å si? 6266080[/snapback] Ingenting å si på hva? Lenke til kommentar
SailorBoy Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) eCkoNipZ sier at det ikke lønner seg og bestille i utlandet med mindre du kjøper en god del. Men har dette da noe og si dersom det du bestiller er under 200? Endret 8. juni 2006 av SailorBoy Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du må betale 25% moms av verdien på det du kjøpte, det er ikke medregnet frakt. Betaler du over 200,- for det du kjøpe må du også betale tollgebyr som er på 200,- Så det lønner seg ikke å bestille fra utlandet, med mindre du kjøper en god del. 6266004[/snapback] Du må betale 25% av varens verdi inklusive frakt så lenge vareverdi eksl. frakt er over kr 200 etter tollvesenets valutakurser. I tillegg kommer et behandlingsgebyr. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 eConips sier at det ikke lønner seg og bestille i utlandet med mindre du kjøper en god del. Men har dette da noe og si dersom det du bestiller er under 200? 6266139[/snapback] Om varen koster 10kr i utlansk butikk mens den koster 190kr i en norsk, har det selvfølgelig noe å si, du sparer tross alt 180kr. Lenke til kommentar
SailorBoy Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Ok. Har i alle fall blitt litt klokere på det nå. Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Du kan ved veldig grov regning gange USD-prisen med 9. Da får du GROVT utregnet pakken på døra inkl. frakt, moms, toll, hele fy faen... Under 200 kr er det ikke moms... Endret 8. juni 2006 av wazzza Lenke til kommentar
Pug Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du må betale 25% moms av verdien på det du kjøpte, det er ikke medregnet frakt. Betaler du over 200,- for det du kjøpe må du også betale tollgebyr som er på 200,- Så det lønner seg ikke å bestille fra utlandet, med mindre du kjøper en god del. 6266004[/snapback] Jeg måtte ikke betale tollgebyr når jeg kjøte en DVD-boks som kostet 250-300 kroner (Måtte betale 25% i toll, men ikke noe gebyr). Man må betale tollgebyr når varen koster over en viss sum, og den summen mener jeg og huske var 1000 kroner. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Du kan spare penger på å fortolle varer sm er 200-1000Kr selv ,Alt over 1000 Kr kan du ikke fortolle selv. Posten sine priser Priser Fortolling private 01.01.2006 Kr 175,- (inklusive merverdiavgift) i fortollingspris per oppdrag når Posten fortoller for deg. Kr 85,- (inklusive merverdiavgift) for ekspedisjon per oppdrag når du fortoller selv. Kr 85,- (inklusive merverdiavgift) for forenklet tollbehandling per oppdrag. Gjelder sendinger med tollpliktig innhold. http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...&epslanguage=NO Endret 8. juni 2006 av Lugmeister Lenke til kommentar
Legendarisk Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du må betale 25% moms av verdien på det du kjøpte, det er ikke medregnet frakt. Betaler du over 200,- for det du kjøpe må du også betale tollgebyr som er på 200,- Så det lønner seg ikke å bestille fra utlandet, med mindre du kjøper en god del. 6266004[/snapback] Jeg måtte ikke betale tollgebyr når jeg kjøte en DVD-boks som kostet 250-300 kroner (Måtte betale 25% i toll, men ikke noe gebyr). Man må betale tollgebyr når varen koster over en viss sum, og den summen mener jeg og huske var 1000 kroner. 6266271[/snapback] Noen ganger kan tollerene være litt late, de sjekker ikke alltid alle pakkene. De du kjøper varene fra kan også skrive at verdien på pakken er lavere enn den egentlig er, slik at du som oftest slipper unna toll, men noen ganger gjennomskuer tollen det. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Tollvesenet merker nok kjapt at de bør sjekke ekstra viss de ser klistremerker/teip med navnet fra butikken på, og da er det større sjangs for at du må betale toll. Tollvesenet setter også av og til en egen verdi på innholdet i pakken, om de tror den som står på virker usannsynlig lav... Jeg prøver som oftest å handle fra "ikke fullt så kjente" butikker, butikker som sender fra privat addresse. De er som oftest også hjelpsomme og skriver lavere verdi på "invoicen". Lenke til kommentar
Pug Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du må betale 25% moms av verdien på det du kjøpte, det er ikke medregnet frakt. Betaler du over 200,- for det du kjøpe må du også betale tollgebyr som er på 200,- Så det lønner seg ikke å bestille fra utlandet, med mindre du kjøper en god del. 6266004[/snapback] Jeg måtte ikke betale tollgebyr når jeg kjøte en DVD-boks som kostet 250-300 kroner (Måtte betale 25% i toll, men ikke noe gebyr). Man må betale tollgebyr når varen koster over en viss sum, og den summen mener jeg og huske var 1000 kroner. 6266271[/snapback] Noen ganger kan tollerene være litt late, de sjekker ikke alltid alle pakkene. De du kjøper varene fra kan også skrive at verdien på pakken er lavere enn den egentlig er, slik at du som oftest slipper unna toll, men noen ganger gjennomskuer tollen det. 6266650[/snapback] Jeg betalte 24% toll, men ikke noe gebyr såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du må vel betale 24% toll på alt som koster over 200,- I tillegg må du betale et gebyr på x kroner om det du bestiller blir å koste over 1000,- (Tror det gebyret var en hm... 200 kroner?) 6265835[/snapback] Tror ikke toll(det har vel med kvote å gjøre), men merverdiavgift(MVA) må du betale, og det er 25% ekstra på den totale summen fra nettbutikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå