Gå til innhold

400w nok psu? Ny PC AM2

Anbefalte innlegg

effikan,

Nei, en bør ikke basere seg helt på kalkulatorene, fordi de sjelden tar høyde for hvor mye som kreves på hver linje. Men når det gjelder total effekt, kommer de nær nok. Det oppsettet har rett og slett ingen sjanse til å overstige 250 W, unntatt ved ekstrem overklokking.

Jeg kan ikke garantere at PSUen klarer oppgaven. Men hvis den ikke gjør det, er den av håpløst dårlig kvalitet.

Et virkelig kraftig Crossfire-oppsett trekker lett over dobbelt så mye som dette. Men jeg kan ikke huske å ha sett noen anbefale 800-1000 W i de tilfellene.

PSU er viktig, men det fokuseres kanskje for mye på Watt og for lite på merker som virkelig leverer, og gjør det stabilt.

6273068[/snapback]

Synes ikke de kommer nær nok i total effekt heller, jeg klarer aldri å få PCer til å bruke i nærheten av så mye effekt som disse kalkulatorene oppgir.

Sålenge strømforskyningen har grei kvalitet, og såpass mange Ampere på 12V så er det godt nok.

Såklart kan man få problemer med strømforskyninga om den er rent skrot, men det finnes mange mange merker som har god nok kvalitet.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakk for deg selv. Jeg har sett utrolig mange som trodde de kjøpte kraftige nok strømforsyninger, men som har fått ustabile pcer og har måttet legge ut ekstra for å få ei ny og kraftigere strømforsyning.

Hva legger du i "ikke kraftig nok" om du sikter til oppgitt wattstyrke så var de antakelig kraftig nok, men kvaliteten på enkelte produsenter er dårlig, og de klarer ikke å levere det de lover, kjører selv et prescott-basert system med 8 harddisker på en gammel enermax 300. Og hovedsystemet mitt (X2 3800+ og 6600 GT), går på en 350-watter)

AtW

Lenke til kommentar
Synes ikke de kommer nær nok i total effekt heller, jeg klarer aldri å få PCer til å bruke i nærheten av så mye effekt som disse kalkulatorene oppgir.

6273158[/snapback]

Vel, jeg mente at en kommer nær nok i forhold til hvor kraftig en bør kjøpe for å ha litt å gå på med tanke på aldring, og kanskje noen små oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Sjekk ut min pc, den funker helt fint med 350W. Det eneste jeg har lagt merke til er at det er litt lave 12V, -5V og -12V verdier. Den har nektet å skru seg på hvis jeg installert et nytt pci kort, men å bare prøve og feile litt så funker den. Når du først har gjort det funker den alltid. Litt stress, men billig og helt greit. ;)

Lenke til kommentar
Snakk for deg selv. Jeg har sett utrolig mange som trodde de kjøpte kraftige nok strømforsyninger, men som har fått ustabile pcer og har måttet legge ut ekstra for å få ei ny og kraftigere strømforsyning.

Hva legger du i "ikke kraftig nok" om du sikter til oppgitt wattstyrke så var de antakelig kraftig nok, men kvaliteten på enkelte produsenter er dårlig, og de klarer ikke å levere det de lover, kjører selv et prescott-basert system med 8 harddisker på en gammel enermax 300. Og hovedsystemet mitt (X2 3800+ og 6600 GT), går på en 350-watter)

AtW

6273167[/snapback]

Det er ikke alltid at oppgitt effekt stemmer, og noen er ikke stabile. En del merker er ubrukelige(Q-tec), noen er ok og noen er bra.
Lenke til kommentar

AtW

6273167[/snapback]

Det er ikke alltid at oppgitt effekt stemmer, og noen er ikke stabile. En del merker er ubrukelige(Q-tec), noen er ok og noen er bra.

6273615[/snapback]

Ja, men problemet er jo at folk kjøper forskyninger med for dårlig kvalitet, ikke egentlig at de ikke er kraftige nok (dvs de oppgitte specsene er bra nok).

AtW

Lenke til kommentar

Vær klar over:

Ekstra kontakter øker sannsynligheten for feil: Kontakter er potensielt et svakt punkt.

Ekstra kontakter øker tapet / reduserer stabiliteten på spenningene (kontaktmotstand).

Har noen sjekket hva disse MOLEX-kontaktene egentlig tåler?

EDIT: Jeg har sjekket: de er ratet til 10 Ampere !!

Endret av nilsjohanole
Lenke til kommentar
Jaja nå kjøpte jeg ihvertfall en ny PSU også for å være på den sikre siden. Sikkert greit mht senere oppgradering :)

Kjøpte denne:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128956&mlevel=100900

Er den ok?

6273724[/snapback]

Den er helt sikkert ok. Men selv foretrekker jeg å alltid prøve med den gamle strømforsyningen først, før jeg kjøper ny. Er den gamle for dårlig, enkelt og greit, da kjøper jeg ny. Altså bør man kun kjøpe ny dersom man har behov for det :)

Lenke til kommentar

den psu har nokså like specs som hiper 580

The AeroCool Turbine has two 12V rails, one supplying 240W and the other supplying 216W. The 5V and 3.3V rail supplies a maximum of 270W. A nice benefit in that the 12V rails are separated, giving you the ability to determine which devices you want powered by which rail. +++

http://www.viperlair.com/reviews/cases/other/psu/acoolt550/

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...