PorridgeHaus Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 I am in need of renting a few laptop computers, or lcd screens for a weekend and am wondering if anyone knows of a place in Oslo or near Oslo which offers this. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Fra http://www.thorn.no/Start/FAQ/Kan%20jeg%20leie%20hos%20Thorn Ja du kan leie hos Thorn, men ikke på www.thorn.no . Kontakt en av våre butikker på tlf. 07575 så vil en av våre selgere hjelpe deg med dette. Står ingen tid om tidsbegrensning, så en helg burde vel gå bra Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Just try this company. http://www.jmdata.as/kontaktoss.htm Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Lukter? Ciao 6265690[/snapback] huh? 6266028[/snapback] Han spør jo om firma, og ikke privatpers... Try Thorn or Deal.no. They're famous for renting out computer equipment, but I don't know about over a weekend... I think they usualle rent out for months in one time. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Til alle hobbyspekulanter og liksommoderatorer; Klapp igjen, vil dere være så greie? Trådstarter spør om noe helt legitimt, og hvis han ikke engang har norsk som morsmål (men rett og slett har fått hjelp til å skrive en norsk emnetittel), fatter jeg ikke hva dere griner etter. Neste overtramp blir belønned med advarsel Lenke til kommentar
PorridgeHaus Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 ja, jeg har morsmal som englesk (kommer fra kanada). Jeg kan lese og forstar norsk bra, men synes det er sikkert lettere for dere a forstar meg hvis jeg skriver pa engelsk, men kan godt skrive pa norsk hvis det er 'pabudt' Jeg har ringt Thorn, og de leier ut bare pa ars basis. Det virker veldig vanskelig a finne noen som vil leie ut. fotophono har noen ting, men ingen data, bare skjermer... hvis noen vet om et sted er jeg fortsatt interesert a hore andre ideer. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 ja, jeg har morsmal som englesk (kommer fra kanada). Jeg kan lese og forstar norsk bra, men synes det er sikkert lettere for dere a forstar meg hvis jeg skriver pa engelsk, men kan godt skrive pa norsk hvis det er 'pabudt' Jeg har ringt Thorn, og de leier ut bare pa ars basis. Det virker veldig vanskelig a finne noen som vil leie ut. fotophono har noen ting, men ingen data, bare skjermer... hvis noen vet om et sted er jeg fortsatt interesert a hore andre ideer. 6312412[/snapback] Hva med å benytte seg av 30 dagers tilbudet på Elkjøp? Det kan jo være aktuelt så lenge du har nok penger til å kjøpe inn det du skal ha Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Altså full returrett innen 30 dager med upåvirket og uskadet vare. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 ja, jeg har morsmal som englesk (kommer fra kanada). Jeg kan lese og forstar norsk bra, men synes det er sikkert lettere for dere a forstar meg hvis jeg skriver pa engelsk, men kan godt skrive pa norsk hvis det er 'pabudt' Jeg har ringt Thorn, og de leier ut bare pa ars basis. Det virker veldig vanskelig a finne noen som vil leie ut. fotophono har noen ting, men ingen data, bare skjermer... hvis noen vet om et sted er jeg fortsatt interesert a hore andre ideer. 6312412[/snapback] Hva med å benytte seg av 30 dagers tilbudet på Elkjøp? Det kan jo være aktuelt så lenge du har nok penger til å kjøpe inn det du skal ha 6312565[/snapback] Greit nok at folk nå til dags har lav terskel for å bruke angreretten (eller i dette tilfellet åpen kjøp garanti fra butikken), men det får vel være grenser.... -Stigma Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Hør med datakjeden, evt netshop..? De må jo være villige til å leie ut noe om de tjener på det.. Evt om det finnes noen mindre firmaer som driver med det samme i oslo... (tror da det skal være et par) Endret 15. juni 2006 av Caddy Lenke til kommentar
tZar Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Greit nok at folk nå til dags har lav terskel for å bruke angreretten (eller i dette tilfellet åpen kjøp garanti fra butikken), men det får vel være grenser.... -Stigma 6312647[/snapback] Nå er jo det en tjeneste som butikken tilbyr, og ikke noe som staten presser på dem, så jeg kan ikke helt se problemet med det. Dersom det ikke hadde vært lønnsomt for Elkjøp med denne praksisen, så hadde dem vel heller ikke hatt tilbudet. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Greit nok at folk nå til dags har lav terskel for å bruke angreretten (eller i dette tilfellet åpen kjøp garanti fra butikken), men det får vel være grenser.... -Stigma 6312647[/snapback] Nå er jo det en tjeneste som butikken tilbyr, og ikke noe som staten presser på dem, så jeg kan ikke helt se problemet med det. Dersom det ikke hadde vært lønnsomt for Elkjøp med denne praksisen, så hadde dem vel heller ikke hatt tilbudet. 6312827[/snapback] De tilbyr såvidt jeg vet ikke noe "lån utstyr gratis"-tjeneste, men en returrett dersom man av en eller annen grunn ikke skulle være fornøyd med et produkt man har kjøpt. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) De tilbyr såvidt jeg vet ikke noe "lån utstyr gratis"-tjeneste, men en returrett dersom man av en eller annen grunn ikke skulle være fornøyd med et produkt man har kjøpt. 6312892[/snapback] Vet du hva de tilbyr da, eller bare spekulerer du? Hvis vi skal begynne å spekulere, så spekulerer jeg med at de har nøye regnet ut om det er lønnsomt med en slik tjeneste. Det vil nemlig i mange tilfeller være lettere å få closet et salg ved bruk av strofen "du kan jo ta den med deg hjem og teste, også heller kommer tilbake med den dersom den er for stor/liten/settinnhvasompasser". De aller ferreste vil komme til å levere tilbake produktet. Slik jeg ser det, er tjenesten til Elkjøp ene og alene et verktøy som selgerene har fått i verktøykassa si for å selge mer. Edit leif Endret 15. juni 2006 av tZar Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 De tilbyr såvidt jeg vet ikke noe "lån utstyr gratis"-tjeneste, men en returrett dersom man av en eller annen grunn ikke skulle være fornøyd med et produkt man har kjøpt. 6312892[/snapback] Vet du hva de tilbyr da, eller bare spekulerer du? Hvis vi skal begynne å spekulere, så spekulerer jeg med at de har nøye regnet ut om det er lønnsomt med en slik tjeneste. Det vil nemlig i mange tilfeller være lettere å få closet et salg ved bruk av strofen "du kan jo ta den med deg hjem og teste, også heller kommer tilbake med den dersom den er for stor/liten/settinnhvasompasser". De aller ferreste vil komme til å levere tilbake produktet. Slik jeg ser det, er tjenesten til Elkjøp ene og alene et verktøy som selgerene har fått i verktøykassa si for å selge mer. Edit leif 6312916[/snapback] Som du selv skriver, "du kan jo ta den med deg hjem og teste, også heller kommer tilbake med den dersom den er for stor/liten/settinnhvasompasser". Altså kom tilbake og returner varen dersom du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med kjøpet, som jeg skrev i det forrige innlegget. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Som du selv skriver, "du kan jo ta den med deg hjem og teste, også heller kommer tilbake med den dersom den er for stor/liten/settinnhvasompasser". Altså kom tilbake og returner varen dersom du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med kjøpet, som jeg skrev i det forrige innlegget. 6312948[/snapback] Og som jeg også sa, dette er et salgsfremmende middel, og blir også brukt til nettopp det. At mennesker ønsker å benytte seg av tjenesten til Elkjøp finns det ikke noe galt i, og i de Elkjøp butikkene jeg har vært borte i, har heller ikke de ansatte hatt noe problemer med det. Nettopp pga at ordningen totalt sett fører til flere salg for dem. Angreretten til Elkjøp er noe de gir kunden frivillig, og de har dermed bevisst valgt å stille kunden i en sterkere posisjon enn lovverket tilsier. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Som du selv skriver, "du kan jo ta den med deg hjem og teste, også heller kommer tilbake med den dersom den er for stor/liten/settinnhvasompasser". Altså kom tilbake og returner varen dersom du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med kjøpet, som jeg skrev i det forrige innlegget. 6312948[/snapback] Og som jeg også sa, dette er et salgsfremmende middel, og blir også brukt til nettopp det. At mennesker ønsker å benytte seg av tjenesten til Elkjøp finns det ikke noe galt i, og i de Elkjøp butikkene jeg har vært borte i, har heller ikke de ansatte hatt noe problemer med det. Nettopp pga at ordningen totalt sett fører til flere salg for dem. Angreretten til Elkjøp er noe de gir kunden frivillig, og de har dermed bevisst valgt å stille kunden i en sterkere posisjon enn lovverket tilsier. 6312969[/snapback] Og da gjentar du selv at dette dreier seg om en angrerett, ikke om gratis lån. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Elkjøp tjener grovt på å låne ut utstyr gratis uansett, så jeg ville lånt fra dem hadde jeg vært deg. Ved å bruke denne retten et par ganger knytter du deg opp et kundeforhold til Elkjøp og som følge av dette kan du senere i livet ende opp med å bruke tusener av kroner på et produkt fra Elkjøp istedenfor en konkurrerende butikk. Det er slik Elkjøp tenker, det er slik det fungerer og jeg ser ingen problemer ved å benytte meg av dette. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Og da gjentar du selv at dette dreier seg om en angrerett, ikke om gratis lån. 6312977[/snapback] Kall det gjerne hva du vil, det er uansett et salgsverktøy. Det står forøvrig ingen betingelser som tilsier at man ikke kan bruke det på en 30-dagers-lån måte. Forøvrig har nok av landets medier omtalt dette gjennom årene, så det vidt kjent og noen reagerer som deg at det er snylting, og andre gjør det ikke. Elkjøp har ikke reagert på det, dermed er de bevisste på valget sitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå