abene Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Bruker du Firefox eller Thunderbird kan du på en enkel måte ta sikkerhetskopi av profiler med dette gratisprogrammet. Les mer Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Et sånt program har jeg savnet lenge. Synd det ikke er en linuxversjon... Lenke til kommentar
zokra Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Dette er et genialt program, brukte det siste forrige uke. Nesten litt rart at det ikker er noen innebygd backup funksjon i disse programmene... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Dette er et genialt program, brukte det siste forrige uke.Nesten litt rart at det ikker er noen innebygd backup funksjon i disse programmene... 6265776[/snapback] Ja, mange programmer er for dårlige når det gjelder å ha et innebygd backup-system. AtW Lenke til kommentar
agjell Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Men hvor legger backup'en seg? Jeg skulle gjerne tatt backup av en profil og lagt den inn på en annen maskin, noe jeg har gjort manuelt til nå. Lenke til kommentar
wampyre Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Har brukt dette programmet lenge og det meste fungerer utmerket Har selv tatt backup av extensions med programmet og det også har fungert bra Når du starter programmet får du opp valg av hvilket program du skal ta backup av. (Du har valget mellom mozilla og firefox eller thunderbird dersom du bruker denne) Velg riktig program du vil ta backup av og velg deretter en egnet mappe til å ha backupene på. Den mappen du velger, der vil backupene dine ligge Du kan også passordbeskytte filene dersom du vil dette. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 strengt tatt ikke nødvendig. under windows så ligger dataene under brukerprofilen din i documents and settings (om den mappa har ett annet navn på norsk aner jeg ikke siden jeg holder meg til engelsk windows). nærmere bestemt en skjult mappe som heter application data. siden my documents/min dokumenter ligger i omtrent samme området så er det vel vanlig praksis å bare ta kopi av hele profilmappa. vips så har du backup av alt og litt til... for linux og lignende skulle dem ligge i en skjult mappe (eller hva nå folk liker å kalle dem under linux) ved navn .mozilla eller noe lignende. er vel bare i gamle win9x at ting ligger på ett litt underlig sted (en undermappe av windows-mappen). Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Innstillingene ligger i en skjult mappe i "documents and settings" klart det er greit nok for oss som har "peiling" men det er ikke like enkelt for mannen i gata. Genialt program spør du meg! Lenke til kommentar
wampyre Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Så er spørsmålet: Hvorfor å massevis av filer som tar mye plass når du kan ha en som gjør samme jobben? For med det programmet kan du også ta backup av extensions og overføre disse til en annen maskin bare med den filen som MozBackup har laget. Du slipper at TTT (ting tar tid) pga overføring av mange små filer og som alle vet så er tid = penger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå