Gå til innhold

Hvilket HK til AMD 4400?

Anbefalte innlegg

Trenger et bra HK til AMD Athlon 64 X2 4400+ som ikke svekker syst. på noen måte. (kjøper 939, kan kjøpe am2 dersom det er STOR forskjell) Hva anbefales?

Maks pris er på 2000 kr

Takkeer på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Passer ddr-dimm til dette HK? Og hva menes med f.eks nForce4 SLI X16? er det en GPU-inngang eller no?

6266623[/snapback]

ddr ram passer til d kortet... og nForce4 er brikkesettet og PCIexpress 16x er korsen grafikkort socket d er, vil si d som kortet står fast i...

Endret av Hellriser
Lenke til kommentar

lol, grunnen til at jeg velger 939 er fordi jeg bestiller fra komplett og jeg gidder ikke vente til de får inn nye varer innen am2 (er utsolgt). Er vel en litt for simpel grunn og kanskje litt dum men neste gang jeg oppgraderer er det ingen katastrofe å oppgradere HK i samme slengen... kommer nok til å gjøre det uansett siden det kommer nyere og bedre HK hele tiden.

Synes dere jeg burde gå for am2?

Tar å går for amd 4400+ og dette HK tror eg, dersom det ender med 939 da...

Lenke til kommentar
Den ekstra cachen du får på 4400 vs 4200 gir absolutt 0 ytelsesforbedring ved normal bruk, det er bare å kaster hauger av hundrelapper ut av vinduet.

6270602[/snapback]

Ved "normal" bruk, ja. Men i mange spill yter 4400+ like bra som 4600+, så helt bortkastet er det kanskje ikke.

Lenke til kommentar

0 ytelsesforbedring innen hva da? er det gaming du snakker om eller er det jobbing på PC med tunge redigeringsprog.?

trenger en allsidig prosessor og har ingen store prob. med å kaste de pengene "ut av vinduet" i dette tilfellet :p

Lenke til kommentar
Det gir ingen ytelsesforbedring med den ekstra cachen i verken spill eller f eks tunge redigeringsprogrammer.

6270715[/snapback]

Jeg har da sett flere benchmarks der dobbel L2 gir minst like mye som 200 MHz ekstra. Jeg har ingen god statistikk, men fikk inntrykk av at flertallet av spill har god nytte av mer cache. Slik sett er f.eks. 4600+ et mer tvilsomt kjøp til spill.

Men 4200+ gir klart mer ytelse for pengene.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...l2=235&chart=74

VanShania

Guest

PostPosted: Fri Jan 20, 2006 8:31 pm Post subject: Re: AMD 64 X2 4200 or 4400? Reply with quote

According to AMD's website, there is only a 2.5% difference in performance

between a 4200 and a 4400. So is the $100 worth it? I guess you'll have to

decide.

Personlig tror jeg ikke det er så mye som 2.5% i det hele tatt, dette er kanskje det meste du får i programmer som har stor nytte av den ekstra cachen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert 3800+, 4200+ eller 4600+.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Personlig tror jeg ikke det er så mye som 2.5% i det hele tatt, dette er kanskje det meste du får i programmer som har stor nytte av den ekstra cachen.

6273791[/snapback]

Tro hva du vil, men forskjellen utgjør mye mer enn det i programvare som har nytte av det. 4400+ er minst like rask som 4600+ i en del spill.

Men jeg synes likevel prisforskjellen er for stor i forhold til 4200+.

Lenke til kommentar
Trenger et bra HK til AMD Athlon 64 X2 4400+ som ikke svekker syst. på noen måte. (kjøper 939, kan kjøpe am2 dersom det er STOR forskjell) Hva anbefales?

Maks pris er på 2000 kr

Takkeer på forhånd

6265441[/snapback]

du burde kjøpe dettehk

Endret av robin1379
Lenke til kommentar

lurer på om jeg skal kjøpe en AMD 4200+ istedet og bruke de hundelappene på noe annet fornuftig, ville det vert lurt å bruke de på ett nytt kjølesystem til CPU'en slik at jeg kan overklokke 4200'en. Synes dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...