JuB Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei, har en liten case jeg her Har diverse sambandsutstyr som lånes ut, så da skrives det utlånsskjema. Så tanken var å få fikset dette opplegget på en bedre måte, per dags dato gjøres dette for hånd. Noen som ofte blir uoversiktilig osv.. Så hadde tenkt meg en sak (excel, html?) som alt av utstyr var listet nedover i, så kan jeg bare trykke på en knapp "Legg til i US" eller noe slikt. Så samles alt i et US skjema å kan bare skrives ut og signeres. Men problemet er at jeg er litt usikker på hva slags program jeg skal lage dette i, har prøvd litt i excel men har ikke så gode kunnskaper der, så har ikke gått så veldig bra. Noen som har noen gode forslag her? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hvis du har litt penger så er filemaker et genialt program. Men med litt arbeid er Ms Access også bra og har mange av de samme mulighetene. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Har egentlig svært begrenset med programmer å bruke, må være freeware om jeg skal bruke andre programmer. Leste litt om Nvu som vg.no anbefalte, er bare et html program bare at du ikke trenger å forstå tags'a.. Skal se litt nærmere på det ikveld.. Kan nok få tilgang til ms access, var inne på tanken å bruke det også,.. Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) om du ikke "gidder" å forstå "tagsa" tror jeg du kommer til å slite med det som skal generere skjemaet (det som ikke er statisk HTML) .. men hvem vet, kanskje du finner noe ferdig-greier som gjør nytta Endret 8. juni 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå