Magnusha Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hmm.. Merkelig, læreren vår sa at det var det! Men tilbake til lysbryteren: Hvilken oppgave har C2 og R2 i paralell? Er det noe galt med U2:C? Lenke til kommentar
Izo Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ok, vi spurte nettopp læreren vår om "feilen" på U2:C på lysbryteren. Han kunne bekrefte at dette var en feil i oppgaven, men at feilen var ikke at det er feil port, men at den er i en egen IC. En IC kan bare ha 1 type porter. Det riktige er, at den siste OG-porten skal være i en egen IC, U3:A Lenke til kommentar
skolmo Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det er en feil i lysbryter kretsen. U2:C skal være en NOG port. Altså en 4093. Eit anna alternativ til denne feilen er jo at denne porten egentlig er U3:A og er på ein eigen "IC". Eg har ikkje sett meg så veldig inn i skjemaet endå, men eg skriv no det eg ser kan vera feil. 6265695[/snapback] Tror den er på en egen "IC" Prøvde ut dette på multisim tidligere i dag.. Og vår kjære lærer mente også det. Lenke til kommentar
Sorloth Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ok, vi spurte nettopp læreren vår om "feilen" på U2:C på lysbryteren.Han kunne bekrefte at dette var en feil i oppgaven, men at feilen var ikke at det er feil port, men at den er i en egen IC. En IC kan bare ha 1 type porter. Det riktige er, at den siste OG-porten skal være i en egen IC, U3:A 6265953[/snapback] er du sikker på det? fordi beina til U2:C (8,9 og 10) er riktig ifølge elfakatalogen Lenke til kommentar
litland Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Nokon som har fått melding frå UDI om feil? Trur nokon såvidt hørte læraren vår snakka med rektor om dette og om å ringe og sei i frå. Lenke til kommentar
Izo Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ok, vi spurte nettopp læreren vår om "feilen" på U2:C på lysbryteren.Han kunne bekrefte at dette var en feil i oppgaven, men at feilen var ikke at det er feil port, men at den er i en egen IC. En IC kan bare ha 1 type porter. Det riktige er, at den siste OG-porten skal være i en egen IC, U3:A 6265953[/snapback] er du sikker på det? fordi beina til U2:C (8,9 og 10) er riktig ifølge elfakatalogen 6265973[/snapback] Ja, for feilen her er jo at de er satt i samme IC. Og da blir jo bena automatisk riktige. Læreren vår sa iallefall at den skulle være i en egen IC. U3:A Lenke til kommentar
Sorloth Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) bekrefta frå UDI.. hanlave redigerer bilda no Det er ein 4093 IC Endret 8. juni 2006 av Sorloth Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 så det skal være en NOG port? Som har IC U3:A?? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det er OG porten U2:C som egentlig er U3:A Lenke til kommentar
Sorloth Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 nei nei.. det er U2:C NOG-port. Samme IC som dei andre (4093) Lenke til kommentar
Izo Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 nei nei..det er U2:C NOG-port. Samme IC som dei andre (4093) 6266039[/snapback] Arghhhh! Lærerne våre sier forskjellige ting jo! Vår lærer sier at det er riktig port, men at den er i feil IC. Han sier, det skal bare byttes til U3:A, så er det rett... Lenke til kommentar
litland Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Her har eg retta feilane som læraren vår har fått beskjed frå UDI at er feil. Kansje alle skulle dobbeltsjekka om kva som er rett. Endret 8. juni 2006 av hanlave Lenke til kommentar
Fawk3 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ingen som kunne tenke seg å forklare Effektforsterkeren i "Magnusha" stil?? (veldig bra forklaring på laderen Magnusha ) Lenke til kommentar
Sorloth Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 enig.. veldig bra forklart d der Lenke til kommentar
litland Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Fyrste rettinga eg gjorde på "Lyssignal" vedlegget var feil, men det er no retta Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Redigert: Glemt det. Det ser riktig ut nå. Jeg bare åpnet feil tab i firefox hanlave: Jeg tror rettelsen din er feil i følge Udir: Vedlegg 3:For "Servosignal ved frontlykter" på skal den første pulsen være 2 ms lang. Pilen med tidsangivelse 2 ms er plassert for langt til venstre. Det riktige skal være at denne pilen skal være plassert der pulsen går fra høyt til lavt nivå. Dvs at den første pulsen skal være 2ms lang og totalt 20ms per syklus. Den andre pulsen skal være 1ms lang og totalt 20 ms per syklus. Pila på den første pulsen skal altså være plassert lengre mot høyre. Pila på den andre pulsen er riktig. Mål gjerne med linjalen så ser dere at lengdeforholdet er rundt 20:2 på den første pulsen og 20:1 på den andre pulsen. Redigert: Glemt det. Det ser riktig ut nå. Jeg bare åpnet feil tab i firefox Lenke til kommentar
Sorloth Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 looks good now.. men tilbake til effektforserkaren :S kan nokon forklara oss den fordi eg sjønner ikkje.. Lenke til kommentar
litland Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Har eit forslag som læraren sa at kansje kjem som ei oppgåve. Legg merke til at politibilen ikkje har blålys og oppgåva går ut på å setje dette inn. Mitt forslag til dette er å setje dette i mellom U1:C og U1:D på Lysbryter teikinga Vedlegg 2. Nokon innvendingar? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Noen som kan tegne dette, om det er der vi skal sette inn blålysene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå