Gå til innhold

Windows Vista Beta 2 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, får denne feilmeldingen: "problem connecting to tracker (10060)"

Nå har ikke jeg benyttet meg noe særlig av bittorrent, så er ikke så veldig skilled på det punktet. Men har ivertfall åpnet alle porter til den maskinen jeg sitter på.

Og valgt fra port 0 til 5000 i ABC klienten.

Har vel ikke gjort noen feil da?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med drivere?

 

Leste en plass at det skal være mulig med XP drivere? Stemmer det?

 

Hvordan får man "vanlig" mappesystem? Sånn som det er i XP

 

Virker XP programmer i Vista x64? Altså vanlige x86 programmer?

 

Laster forresten ned på skolen. Håper den blir ferdig til i morgen

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
hmm, får denne feilmeldingen: "problem connecting to tracker (10060)"

Nå har ikke jeg benyttet meg noe særlig av bittorrent, så er ikke så veldig skilled på det punktet. Men har ivertfall åpnet alle porter til den maskinen jeg sitter på.

Og valgt fra port 0 til 5000 i ABC klienten.

Har vel ikke gjort noen feil da?

6266777[/snapback]

Bruk AZureus - jeg er heller ikke noen proff på det området, men det programmet er så enkelt at man kan ikke gjøre feil. ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er det med drivere?

 

Leste en plass at det skal være mulig med XP drivere? Stemmer det?

 

Hvordan får man "vanlig" mappesystem? Sånn som det er i XP

 

Virker XP programmer i Vista x64? Altså vanlige x86 programmer?

 

Laster forresten ned på skolen. Håper den blir ferdig til i morgen

Takk for svar :)

6266781[/snapback]

 

xp drivere fungerer nok ikke, men vista kommer med drivere til det meste av lyd og nettverk, skjermkort drivere finner du på hjemmesida til produsenten,

 

vanlig mappe system, det setter du opp på samme måte som i xp

 

de fleste programmer jeg har testa fungerer helt fint, noen system programer, må du laste ned vista versionen av for at de skal fungere, sånn som daemon tools (eksempel)

Lenke til kommentar
Men altså. I iveren etter å få fingrene i første beta tilgjengelig for publikum. Hvordan i all verden laster man ned x64-versjonen? Laster jeg den ned med Firefox blir filen på rundt 130 MB. Laster jeg ned med IE blir filen på knappe 13 MB. Det anbefales visst at jeg benytter et sånn Akamai nedlastingsprogram, men hvordan i all verden får jeg tak i det? Siden til Microsoft sier gir jo bare en morsom melding om at de har kapasitetsproblemer....

6265826[/snapback]

Opera takler x64 nedlastinga :) GetRight også. Hadde samme problem som deg i IE.

 

 

xp drivere fungerer nok ikke, men vista kommer med drivere til det meste av lyd og nettverk, skjermkort drivere finner du på hjemmesida til produsenten,

 

vanlig mappe system, det setter du opp på samme måte som i xp

 

de fleste programmer jeg har testa fungerer helt fint, noen system programer, må du laste ned vista versionen av for at de skal fungere, sånn som daemon tools (eksempel)

6266810[/snapback]

Tenkte mer på ISDN kortet mitt.

 

Og det er? Tenkte på den adressen som står i linja.

 

Daenmon Tools bruker driver da :)

Lenke til kommentar
Lagt til skjermbilder i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5306736

 

Dessverre fant jeg ikke et program som gjorde dette gratis, så det er en firkant nede i venstre hjørne på ALLE bildene :erm: Jeg skal laste opp bildene i en .rar-fil med png-bilder for de som vil ha det.

6266838[/snapback]

Takk, nå gleder jeg meg som en liten unge. :tribble:

Får håpe nedlastinga er ferdig når jeg kommer hjem fra jobb...

Lenke til kommentar
Bruk AZureus - jeg er heller ikke noen proff på det området, men det programmet er så enkelt at man kan ikke gjøre feil. ;)

6266795[/snapback]

Tusen hjertelig takk! Nå laster jeg ned i alt fra 10 til 800kb. Regner med at farten er litt ustabil hos dere andre også...

6266872[/snapback]

 

Farten på min er ikke bra.

Den er stabilt på 15 kB/s :cry:

 

Noen som vet hvordan jeg kan få bedre fart?

Lenke til kommentar
Jeg bruker Beta 1 fra februar (build 5308), og den kræsjer (blåskjerm og reboot) ca 1-2 ganger per dag ved normal bruk. Mange drivere vil ikke la seg innstallere og det er en del visuelle bugs også. Beta 2 er sikkert betydelig bedre, men vær forberedt på blåskjerm der også, og husk å lagre dokumenter etc. ofte.
Vel, betaen fra februar var den første builden av Vista som var såkalt "Feature complete". Det at du testet denne er greit nok, men da burde du ihvertfall ikke forvente at den var så stabil at det gjorde noe. Hadde du prøvd 5342 som kom ikke lenge etter, hadde du nok blitt mer fornøyd. Alt i alt kjører Vista Beta 2 svært glatt, og jeg har ikke opplevd noen svarte skjermer på rundt to uker.

6265743[/snapback]

Jepp, det er jeg helt klar over. Det er derfor jeg skrev at Beta 2 sikkert er langt bedre. (Også derfor den står på nedlasting nå ;) )

 

Men støtter Vista programmer som Opera, Firefox, MSN Messenger, Winamp osv?

6265980[/snapback]

Jepp, det skal støtte alt slikt (men så er det noen problemer med enkelte ting også. Se under)

 

Ellers så sliter jeg litt med noen få programmer og drivere: Driveren til lydkortet og TV-kortet vil ikke inn. Jeg måtte gjennom 4 brenneprogrammer for å finne et som fungerer. MS Office 2007 beta funger ikke. Ellers fungerer resten høvelig greit til å være en beta.

Lenke til kommentar
Ellers så sliter jeg litt med noen få programmer og drivere: Driveren til lydkortet og TV-kortet vil ikke inn. Jeg måtte gjennom 4 brenneprogrammer for å finne et som fungerer. MS Office 2007 beta funger ikke. Ellers fungerer resten høvelig greit til å være en beta.

6267397[/snapback]

For å si det sånn: Office Beta 2 på Vista Beta 2 kjører glatt.

 

Jeg tror Nero 7 skal fungere, men har ikke testet det ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...