Gå til innhold

Windows Vista Beta 2 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FOr å si det sånn...er ikke mye av 1gb ram igjen da du bruker vista gitt. Gleder meg til å kjøre på med noe tunge programmer.

6280935[/snapback]

Vista er såpass smart at det ikke lar minnet stå ubrukt. Det som ikke ville vært i bruk under windows XP settes under Vista av til buffer for harddisken. Dersom et program ønsker å bruke mer minne så kutter Vista enkelt og greit ut noe av bufferen og lar programmet overskrive det som evt. måtte ligge der.

 

Har man en PC med 512MiB så bruker Vista bortimot 512MiB

Har man en PC med 1GiB så bruker Vista bortimot 1GiB

Har man en PC med 2GiB så bruker Vista bortimot 2GiB

 

Det er i hvertfall teorien.

Lenke til kommentar

Da prøvde jeg å legge inn på nytt, men fikk denne error nå og:

 

An error occured while copying setup files onto your local machine. Error code is [80070241]

 

Noen som vet hva error-kodene betyr?

 

Men til min store forskrekkelse var det jo bare å starte opp XP igjen, selv om jeg valgte å installere Vista på C: :D

Lenke til kommentar
An error occured while copying setup files onto your local machine. Error code is [80070241]

Noen som vet hva error-kodene betyr?

6281142[/snapback]

Den fikk vel ikke til å kopiere filene til harddisken.. Jeg antar den kjører en sjekk på om filene er skadet eller ikke etter at de er kopiert inn på disken og fant ut at filene er skadet. Det kan komme av feil på DVD-plata, noe som kan oppstå ved bruk av dårlige plater, dårlige DVD-brennere, uflaks, for høy brennehastighet, dårlig kompatibilitet mellom brenner og platene eller en kombinasjon av disse.

 

Prøv med en annet merke plater hvis du har det tilgjengelig og lavere brennehastighet.

Lenke til kommentar
Når jeg prøver å legge inn Vista på min stasjonære får jeg bare en blåskjærm(skulle ikke de forsvinne!??!). Det samme skjer ikke om jeg prøve å legge den inn på min bærbare.

 

Noen som har vet om noen løsning?

 

(AMD 64 3500+, 3 gig ram, 6600GT......)

6281083[/snapback]

 

 

 

Noen må da vite hva som er feil da...... :(

Lenke til kommentar

Jeg opplever nesten alltid at drivere er årsak til uker med blåskjerm frustrasjoner.

 

Programmer er jeg meget kresen på og opplever nesten aldri blåskjerm av denne årsak.

 

Som nr. 2 på listen er defekt hardware og da oftest RAM som ikke merkes utenom i visse situasjoner osv, og ikke nødvendigvis like oftere på tidligere OS utgaver for den bruke mindre minne osv.

Lenke til kommentar

Jeg prøver en gang til:

 

-Hvordan åpner jeg regedit? (eller hvordan redigerer jeg i registeret?)

-Hvordan kan jeg få opp classic nvidia control panel? Tidligere var det bare å høyreklikke på desktopen>properties>advanced også kom man til den...

Btw, jeg bruker 88.61 drivere

 

Og finnes det "run" eller "kjør" slik som i xp?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...