Gå til innhold

Windows Vista Beta 2 sluppet


Anbefalte innlegg

Sjekka ut dette med å få levert det på en DVD, siden jeg ikke fikk lastet ned akkurat nå

 

Det skulle da koste 128,12kr og ta opptill 28dager. Det ble litt i lengste laget

 

Er det forresten noen som har direkte link til fila som skal lastes ned, eller må man vente til man kommer inn på http://download.windowsvista.com/preview/b...86/download.htm

Endret av claus erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekka ut dette med å få levert det på en DVD, siden jeg ikke fikk lastet ned akkurat nå

 

Det skulle da koste 128,12kr og ta opptill 28dager.  Det ble litt i lengste laget

6265292[/snapback]

 

da bruker jeg heller 14 dager på å laste ned gratis :roll:

 

Googlet litt, og fant denne siden, som har torrent av Vista Beta 2, men vet ikke om det er spoof. Sitter på jobb og får ikke testet da sjefen har bannlyst Bittorrent dl.

Link

Endret av bandrex03
Lenke til kommentar
Min har stoppet på 16% og "resumed 5 times..."

 

Dette kommer til å ta tid! Synd MS ikke bruker torrents...

6265284[/snapback]

 

Er vel fult lovlig å laste ned fra torrent side, og så skaffe lisens nøkkel fra microsoft ?

6265294[/snapback]

 

Er det noen kanskje da som har en fil link til en slik torrent?

Lenke til kommentar
Thank you for your interest in Windows Vista Beta 2.

 

We are currently experiencing a high level of demand and cannot process your request at this time.

 

Please check back later for availability. We apologize for any inconvenience. :(

 

--

 

..err

6265273[/snapback]

Bestilte nettopp pakken uten problem. Det kommer faktisk på 160kr, 128kr er uten mva viste det seg da jeg kom til "kassen". Jeg har det ikke travelt, så jeg venter mer enn gjerne på å få den fullstendige DVD pakken.

 

Nå tar det neppe 28dager da, tipper de bare safer med denne for at enkelte individer ikke skal bli utålmodige og skrive en haug med mailer til dem.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Thank you for your interest in Windows Vista Beta 2.

 

We are currently experiencing a high level of demand and cannot process your request at this time.

 

Please check back later for availability. We apologize for any inconvenience

 

 

Arrh

 

"laster den ned jeg også fra den linken til torrent "

 

Link

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Anbefaler IKKE å bruke denne som hovedOS eller betale for den! Lastet den ned via torrent for noen uker siden. Dette var reaksjonen min etter å ha prøvd den i noen dager:

 

Jeg installerte vista beta 2 på laptoppen, førsteinntrykket var bra, men etterhvert klarte jeg å se forbi fint utseende. Det var tregt, gikk ikke an å slette shortcuts(selv ikke med adminkonto), shortcutsene ble lagt i papirkurven, men slettet seg ikke fra desktopen.

 

Det var mange spill som ikke fungerte og Windows Explorer(ikke IE, som faktisk var litt bra) var totalt ødelagt og "nybegynnerisert". Man ser ikke lenger hvilken harddisk man browser på, man ser ikke adressen.

Det ser sånn ut:

 

(bilde av en HD) - Program Files - Common Files - Adobe - osv

istedenfor

c:\Program Files\Common Files\Adobe\osv

 

Det går ikke engang å sette den gamle måten å se det på som standard. Dessuten er knappen for å gå opp en mappe borte. Hvis jeg f.eks åpner t:\The.Pink.Panther.Dvdrip-osvvv med open containing folder i µTorrent, kan jeg ikke gå tilbake til t:\ ved et knappetrykk.

 

Særiøst, jeg klarte ikke slette en shortcut på desktopen, selv med adminrettigheter! Etter at jeg skrev dette, fant jeg også ut at Vista slukte batteri og ikke kunne koble seg til usikrede nettverk. Etter 3 dager med (forsøk på) bruk, formaterte jeg harddisken og installerte XP igjen.

Lenke til kommentar
Anbefaler IKKE å bruke denne som hovedOS eller betale for den! Lastet den ned via torrent for noen uker siden. Dette var reaksjonen min etter å ha prøvd den i noen dager:

 

Jeg installerte vista beta 2 på laptoppen, førsteinntrykket var bra, men etterhvert klarte jeg å se forbi fint utseende. Det var tregt, gikk ikke an å slette shortcuts(selv ikke med adminkonto), shortcutsene ble lagt i papirkurven, men slettet seg ikke fra desktopen.

 

Det var mange spill som ikke fungerte og Windows Explorer(ikke IE, som faktisk var litt bra) var totalt ødelagt og "nybegynnerisert". Man ser ikke lenger hvilken harddisk man browser på, man ser ikke adressen.

Det ser sånn ut:

 

(bilde av en HD) - Program Files - Common Files - Adobe - osv

istedenfor

c:\Program Files\Common Files\Adobe\osv

 

Det går ikke engang å sette den gamle måten å se det på som standard. Dessuten er knappen for å gå opp en mappe borte. Hvis jeg f.eks åpner t:\The.Pink.Panther.Dvdrip-osvvv med open containing folder i µTorrent, kan jeg ikke gå tilbake til t:\ ved et knappetrykk.

 

Særiøst, jeg klarte ikke slette en shortcut på desktopen, selv med adminrettigheter! Etter at jeg skrev dette, fant jeg også ut at Vista slukte batteri og ikke kunne koble seg til usikrede nettverk. Etter 3 dager med (forsøk på) bruk, formaterte jeg harddisken og installerte XP igjen.

6265620[/snapback]

 

Er interessert i å vite hvilken versjon du testet. Var det build 5384.4, altså Beta 2? Det beste er nok å installere på en egen partisjon, slik at man kan velge mellom XP og Vista i oppstarten :thumbup:

 

Og gjentar igjen: Dette er en beta, folkens. Forvent ikke samme kvalitet som på dagens XP!

Lenke til kommentar
Ville dere anbefale å laste den ned og installere den på en egen partisjon, eller er det fortsatt for "risky" med hensyn til stabilitet etc?

6265193[/snapback]

Jeg bruker Beta 1 fra februar (build 5308), og den kræsjer (blåskjerm og reboot) ca 1-2 ganger per dag ved normal bruk. Mange drivere vil ikke la seg innstallere og det er en del visuelle bugs også. Beta 2 er sikkert betydelig bedre, men vær forberedt på blåskjerm der også, og husk å lagre dokumenter etc. ofte.

 

Ahhh... Kiiipern.. da må jeg til å fikse partisjoner på en av de skikkelige diskene mine.. har noen små jeg kunne tenkt meg å bruke...

 

Forresten.. Er det noe krav for disker for å kjøre dem i RAID?! Kunne kanskje lappet sammen et par gamle disker.. Sånn bare for å teste Vista.

6265265[/snapback]

Det eneste absolutte kravet er at du må ha en hardware Raid-kontroller for å kunne spleise diskene sammen til en stor partisjon og kjøre windows fra den.

 

Et raskt Vista-spørsmål: Hvor velger man tradisjonell visning av mappehireriarkiet i windows utforsker?

Lenke til kommentar
Anbefaler IKKE å bruke denne som hovedOS eller betale for den! Lastet den ned via torrent for noen uker siden. Dette var reaksjonen min etter å ha prøvd den i noen dager:

 

Jeg installerte vista beta 2 på laptoppen, førsteinntrykket var bra, men etterhvert klarte jeg å se forbi fint utseende. Det var tregt, gikk ikke an å slette shortcuts(selv ikke med adminkonto), shortcutsene ble lagt i papirkurven, men slettet seg ikke fra desktopen.

 

Det var mange spill som ikke fungerte og Windows Explorer(ikke IE, som faktisk var litt bra) var totalt ødelagt og "nybegynnerisert". Man ser ikke lenger hvilken harddisk man browser på, man ser ikke adressen.

Det ser sånn ut:

 

(bilde av en HD) - Program Files - Common Files - Adobe - osv

istedenfor

c:\Program Files\Common Files\Adobe\osv

 

Det går ikke engang å sette den gamle måten å se det på som standard. Dessuten er knappen for å gå opp en mappe borte. Hvis jeg f.eks åpner t:\The.Pink.Panther.Dvdrip-osvvv med open containing folder i µTorrent, kan jeg ikke gå tilbake til t:\ ved et knappetrykk.

 

Særiøst, jeg klarte ikke slette en shortcut på desktopen, selv med adminrettigheter! Etter at jeg skrev dette, fant jeg også ut at Vista slukte batteri og ikke kunne koble seg til usikrede nettverk. Etter 3 dager med (forsøk på) bruk, formaterte jeg harddisken og installerte XP igjen.

6265620[/snapback]

Seriøst, du er sånne som ikke fortjener å teste betaprodukter. Du burde seriøst klare å vente til RC1 som kommer i August. Det er greit nok at det er ting du ikke liker med Vista, men da er det kanskje lurt å si det til MS eller få noen betatestere til å sende inn en bugrapport siden du egentlig ikke har tillatelse til å teste den betaen. Merker at du ikke er så dreven i Vista, men det kommer nok. Du kan jo ikke forvente at alt skal være likt med XP, selv om Vista ikke revolusjonerer måten man bruker PCen på.

 

Adressen i Windows Explorer går an å få tak i. Hvis du trykker ved siden av ikonet av harddisken (en pil), så vil du få vite hvilken harddisk du er inne på. Denne er uthevet med bold. Det går også an å trykke på et område i adresselinjen som ikke har noen "knapper". Da kan du få tak i adressen din.

 

"Mange spill som ikke fungerte". Selvfølgelig, dette er et betaprodukt. Men det finnes også gode, nye spill som fungerer.

 

Det er altså 2 bugs du har funnet:

1) Papirkurven fungerer ikke alltid.

2) Vista Beta 2 kan ikke koble seg til usikrede nettverk.

 

Flott, det er det denne testingen er for....

 

"Etter at jeg skrev dette, fant jeg også ut at Vista slukte batteri." Du fant ut, eller du leste? Batterilevetiden på Vista på min maskin er omtrent det samme. Det er ikke snakk om mye forskjell, men heldigvis blir ikke CPU så varm som den blir i XP.

 

Angående hastighet. Alle maskinene jeg har installerte den på (4 PCer foreløpig) kjører Vista glattere enn XP. Vista kjører treigt den første gangen, og indekseringen kjører for fullt. Når du restarter PCen igjen vil låten ha en helt annen lyd. Vista er allerede mye kjappere enn XP, selv i beta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...