Gå til innhold

Windows Vista Beta 2 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg også vista, og det ser jammen sweeeet ut :D

 

Men kan noen forklare hvordan jeg skal installere disse driverene? http://www.nzone.com/object/nzone_download..._x86_beta2.html

6280136[/snapback]

Du trykker på Mirror 1/2/3 og blar helt ned på popup'en og trykker på accept. Da begynner du å laste den ned. Dette skal være en .exe fil som du bare kjører, så tar installasjonsfilen seg av resten av arbeidet og Vista skal gjenkjenne maskinvare/oppdatere driver.

Lenke til kommentar
Da har jeg også vista, og det ser jammen sweeeet ut :D

 

Men kan noen forklare hvordan jeg skal installere disse driverene? http://www.nzone.com/object/nzone_download..._x86_beta2.html

6280136[/snapback]

Du trykker på Mirror 1/2/3 og blar helt ned på popup'en og trykker på accept. Da begynner du å laste den ned. Dette skal være en .exe fil som du bare kjører, så tar installasjonsfilen seg av resten av arbeidet og Vista skal gjenkjenne maskinvare/oppdatere driver.

6280167[/snapback]

 

Det er zip fil. Men jeg så nå at jeg må manuelt installere de via. device manager. Fikk til lyd nå i hvert fall. Eller finnes det en exe fil jeg kan kjøre? Det er jo det letteste

Lenke til kommentar
Det er zip fil. Men jeg så nå at jeg må manuelt installere de via. device manager. Fikk til lyd nå i hvert fall. Eller finnes det en exe fil jeg kan kjøre? Det er jo det letteste

6280173[/snapback]

Hvis det kun er driverfiler i zip-filem, ekstrakterer du filene inn i en mappe. Du starter så Device Manager og finner frem til lydkortet ditt som skal være som et spørsmåltegn. Da velger du å installere driver fra direktorat, altså den mappen som du nettopp har ekstraktert filene til. Det letteste er en .exe fil, men begge to er fullstendige installasjonsmetoder.

Lenke til kommentar
Det er zip fil. Men jeg så nå at jeg må manuelt installere de via. device manager. Fikk til lyd nå i hvert fall. Eller finnes det en exe fil jeg kan kjøre? Det er jo det letteste

6280173[/snapback]

Hvis det kun er driverfiler i zip-filem, ekstrakterer du filene inn i en mappe. Du starter så Device Manager og finner frem til lydkortet ditt som skal være som et spørsmåltegn. Da velger du å installere driver fra direktorat, altså den mappen som du nettopp har ekstraktert filene til. Det letteste er en .exe fil, men begge to er fullstendige installasjonsmetoder.

6280191[/snapback]

 

Ja, det er det jeg har gjort. Men trenger jeg alt det andre? Det står at driveren inneholder det her:

 

Audio Driver (v4.65)

SMBus Driver (v4.56)

SataRAID Driver (v6.67)

SMU Driver (v1.14)

RAIDTOOL Application (v6.63)

Lenke til kommentar
Ja, det er det jeg har gjort. Men trenger jeg alt det andre? Det står at driveren inneholder det her:

 

Audio Driver (v4.65)

SMBus Driver (v4.56)

SataRAID Driver (v6.67)

SMU Driver (v1.14)

RAIDTOOL Application (v6.63)

6280198[/snapback]

Vista bruker jo kun de filene som er til enheten som du skal installere via Device Manager, så det går helt fint.

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt 3dmark 06, og jeg tapte en god del poeng i forhold til win xp. Men det gikk helt greit egentlig :) . Hvordan kommer jeg inn på nvidia control panel? Der hvor jeg kan sjekke temp, justere bildekvalitet osv.

 

EDIT: Jeg fant det

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Nå har jeg kjørt 3dmark 06, og jeg tapte en god del poeng i forhold til win xp. Men det gikk helt greit egentlig :) . Hvordan kommer jeg inn på nvidia control panel? Der hvor jeg kan sjekke temp, justere bildekvalitet osv.

 

EDIT: Jeg fant det

6280322[/snapback]

Oisann Sablabra, 7900GTX nå :D

Gikk installasjonen fint hos deg?

Fikk error jeg, måtte legge inn XP igjen :(

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjørt 3dmark 06, og jeg tapte en god del poeng i forhold til win xp. Men det gikk helt greit egentlig :) . Hvordan kommer jeg inn på nvidia control panel? Der hvor jeg kan sjekke temp, justere bildekvalitet osv.

 

EDIT: Jeg fant det

6280322[/snapback]

Oisann Sablabra, 7900GTX nå :D

Gikk installasjonen fint hos deg?

Fikk error jeg, måtte legge inn XP igjen :(

6280449[/snapback]

 

7800gtx 512mb :) . Installasjonen gikk smertefritt, ingen feilmeldinger

 

Men nå har jeg et stort problem! Jeg får ikke spilt på noen battlefield 2 servere med punkbuster! Hver gang jeg går inn så blir jeg kicket med en gang og får meldingen: Inadequate O/S

Går det ann å komme rundt det?

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjørt 3dmark 06, og jeg tapte en god del poeng i forhold til win xp. Men det gikk helt greit egentlig :) . Hvordan kommer jeg inn på nvidia control panel? Der hvor jeg kan sjekke temp, justere bildekvalitet osv.

 

EDIT: Jeg fant det

6280322[/snapback]

Oisann Sablabra, 7900GTX nå :D

Gikk installasjonen fint hos deg?

Fikk error jeg, måtte legge inn XP igjen :(

6280449[/snapback]

 

7800gtx 512mb :) . Installasjonen gikk smertefritt, ingen feilmeldinger

 

Men nå har jeg et stort problem! Jeg får ikke spilt på noen battlefield 2 servere med punkbuster! Hver gang jeg går inn så blir jeg kicket med en gang og får meldingen: Inadequate O/S

Går det ann å komme rundt det?

6280498[/snapback]

 

Velg "run as administrator" undere egenskapene til oppstartsfila så funker det helt flott! Har testa selv.

Lenke til kommentar
Velg "run as administrator" undere egenskapene til oppstartsfila så funker det helt flott! Har testa selv.

6280521[/snapback]

 

Takk, det fungerte :D

 

Bare et par spørsmål til:

Hvordan åpner man regedit? Eller hvordan kan man redigere i registeret?

Og hvordan kan jeg endre til classic nvidia control panel istedenfor det nye?

Lenke til kommentar
Nå bruker jo ikke 3dmark seg av teknologien for å slå av unødvendige prosesser da, i tillegg er den lagd for XP. Spillopplevelsen VIL bli bedre med Vista.

6280347[/snapback]

 

Håper de ikke bare satser på å ha bra ytelse med "unødvendige prosesser" slått av, jeg er foreløpig meget skeptisk til den funksjonaliteten.

 

AtW

Lenke til kommentar
FOr å si det sånn...er ikke mye av 1gb ram igjen da du bruker vista gitt. Gleder meg til å kjøre på med noe tunge programmer.

6280935[/snapback]

Vista bruk 600 mb ram. Oi, tenker noen. Det du ikke tenker på er SuperFetch teknologien som er dypt implementert i Vista. Systemressursene vil bli tilgjengelig når programmene TRENGER det. Merker at du ikke har prøvd Vista lenge ja. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...