Gå til innhold

Windows Vista Beta 2 sluppet


Anbefalte innlegg

Downloading :)

 

hva er system kravene til Windows Vista??

 

Edit: fant det ut :)

 

A Windows Vista Capable PC includes at least:

A modern processor (at least 800MHz1).

512 MB of system memory.

A graphics processor that is DirectX 9 capabl

Endret av Rockna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om du skal kjøre Beta 2 med 512MB .... sier jeg bare lykke til.

:-)

6275866[/snapback]

Det spørs virkelig på hvilken ram du har. 256+256 er jo ikke det samme som én 512 brikke. Hastigheten på ram'en har også noe å si. Det fungerer helt fint å bruke 512 mb, men man merker en ganske stor forskjell ved å bruke mer.

Lenke til kommentar
Kan man installere x64 versjonen via win XP x86? eller må jeg gjøre det via bootcd?

 

Victurus!

6276123[/snapback]

Tror det skal gå an ja. Installasjonen i seg selv har jo ingenting med XP å gjøre, når den installerer funksjonene er jo maskinen rebootet og alle filene ligger på disken din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

La meg formulere meg litt bedre for at dere skal kunne hjelpe meg.

 

Hovedspørsmål:

 

Kan jeg partisjonere harddisken uten å formatere? Eller er det en avinstaller knapp for windows? Jeg har ikke nok plass til å kunne plassere alle filene på en harddisk for å formatere dene ene. Finnes det noen bra defragmenter program som sier litt mer om tilstanden på harddiskene enn den innebygde funksjonen i windows? Finnes det et enkelt, brukervennelig og gratis partisjonerings program.

 

Her Følger info om tilstanden:

 

1: Nåværende status: To hardisker à 200 gb, xp på C: og Vista på D:

2: Jeg vil ha den nye Vista, jeg vil avinstallere den gamle vistaen på D: og erstatte den med den nye

3: Jeg har fylt opp nesten hele D: og det er ikke nok plass på C: til å ta over filene på D: slik at jeg kan formatere den.

4: Hva gjør jeg for å fjerne gamle vista

5: Skal jeg laste ned x86 eller x64, hvordan vet jeg om hardwareet er kompatibelt? Jeg har en 550 3,4 ghz HT prosessor fra Intel Pentium, x600pro skjermkort, 1gb 400hz minne, har det noe med saken og gjøre, må jeg ha dobbelkjerne for å bruke 64 bits?

6: finnes det en torrent tracker eller ftp server som laster disse filene, om så hvor, helst FTP

 

Forhånd takk fra en som vil spille sjakk i vista ;P

Lenke til kommentar
1: Nåværende status: To hardisker à 200 gb, xp på C: og Vista på D:

2: Jeg vil ha den nye Vista, jeg vil avinstallere den gamle vistaen på D: og erstatte den med den nye

3: Jeg har fylt opp nesten hele D: og det er ikke nok plass på C: til å ta over filene på D: slik at jeg kan formatere den.

4: Hva gjør jeg for å fjerne gamle vista

5: Skal jeg laste ned x86 eller x64, hvordan vet jeg om hardwareet er kompatibelt? Jeg har en 550 3,4 ghz HT prosessor fra Intel Pentium, x600pro skjermkort, 1gb 400hz minne, har det noe med saken og gjøre, må jeg ha dobbelkjerne for å bruke 64 bits?

6: finnes det en torrent tracker eller ftp server som laster disse filene, om så hvor, helst FTP

1. Ok

2. Ok

3. Dumt

4. Det er kun en ting du kan gjøre. Det jeg må vite er: Hvor mye plass har du ledig på D:? Hvor stor er filene dine som du MÅ ha?

5. Du må ikke ha dobbelkjerne. Vet faktisk ikke om det finnes dobbelkjerne 64-bits ennå. Du må nok installere x86-versjonen.

6. Jeg vet ikke om noen FTP servere, du kan jo bare laste ned fra MS sin HTTP?

Lenke til kommentar
Tror det skal gå an ja. Installasjonen i seg selv har jo ingenting med XP å gjøre, når den installerer funksjonene er jo maskinen rebootet og alle filene ligger på disken din.

 

Sant, men hadde faktisk ikke overrasket meg om filene/setup som kjøres via windows (XP i dette tilfellet), ikke var kjørbart som win32 program :roll:

 

Har ikke fler DVD'er liggende, så håper du har rett! :!:

 

Victurus!

Lenke til kommentar
5: Skal jeg laste ned x86 eller x64, hvordan vet jeg om hardwareet er kompatibelt? Jeg har en 550 3,4 ghz HT prosessor fra Intel Pentium, x600pro skjermkort, 1gb 400hz minne, har det noe med saken og gjøre, må jeg ha dobbelkjerne for å bruke 64 bits?
5. Du må ikke ha dobbelkjerne. Vet faktisk ikke om det finnes dobbelkjerne 64-bits ennå. Du må nok installere x86-versjonen.

6276287[/snapback]

Hans Pentium4 550 har ikke 64bit, men det finnes flust med dobbeltkjerneprosessorer som støtter 64bit. For å nevne i fleng:

AMD Athlon64 X2 (hele serien)

AMD Athlon64 FX-60 og FX62

AMD Opteron x65, x70, x75, x80 og x85.

AMD Turion64 X2 (hele serien)

Intel Pentium D (hele serien)

Intel Core 2 (hele serien)

Intel Pentium Extreme Edition 840, 955 og 965

Intel Xeon DP 2,8 GHz 4 MB DualCore

Intel Xeon 5110, 5120, 5130, 5150, 5148, 5150 og 5160

Lenke til kommentar
Går det an å installere Vista ved å mounte ISO-filen i f.eks. Daemon Tools, eller blir det kødd når man rebooter under installasjonen da?

6276392[/snapback]

Ja, det går fint. Nei, nei og atter nei, det blir ikke kødd. Det går helt fint. :ermm:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Ja, det går fint. Nei, nei og atter nei, det blir ikke kødd. Det går helt fint. :ermm:

6276400[/snapback]

 

Hehe, skjønner at du har svart på dette før, men det er jo tross alt over 300 innlegg i denne tråden, og ikke helt enkelt å få oversikt ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...