Gå til innhold

Windows Vista Beta 2 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er arbeidslista som dere kan jobbe med, svar på alle punktene helst:

 

1: Nåværende status: To hardisker à 200 gb, xp på C: og Vista på D:

2: Jeg vil ha den nye Vista, jeg vil avinstallere den gamle vistaen på D: og erstatte den med den nye

3: Jeg har fylt opp nesten hele D: og det er ikke nok plass på C: til å ta over filene på D: slik at jeg kan formatere den.

4: Hva gjør jeg for å fjerne gamle vista

5: Skal jeg laste ned x86 eller x64, hvordan vet jeg om hardwareet er kompatibelt jeg har en 550 3,4 ghz HT prosessor fra Intel Pentium, x600pro skjermkort, 1gb 400hz minne, har det noe med saken og gjøre, må jeg ha dobbelkjerne for  å bruke 64 bits?

6: finnes det en torrent tracker eller ftp server som laster disse filene, om så hvor, helst FTP

 

Forhånd takk fra en som vil spille sjakk i vista ;P

6271517[/snapback]

 

2,3 og 4) Har samme oppsett. Under installasjonen valgte jeg å formatere eksisterende Vista-partisjon (med build 5308).

 

5) Har du en Pentium 4 med støtte for 64-bit (noe jeg tror du har, er ikke sikker har AMD64 selv), kan du fint installere 64-bit versjonen av Vista.

Lenke til kommentar
Må jeg pakke ut iso-filen før jeg brenner den for så og innstalere den?

6273001[/snapback]

Nei, da tror jeg ikke den blir boot-bar. Brenn den direkte.

6273006[/snapback]

Det har jeg prøvd... brente filen som en dvd iso-disk.

Har satt CD-rom som boot-prioraty og prøvd den i både dvd-brenneren og cd-brenneren, men den nekter å boote.

 

EDIT: Skal den brennes som iso-disk eller hva?

Endret av datating
Lenke til kommentar

Yikes.

 

Vista Beta 2 har langt vei å gå..... alle tidligere OS beta'er jeg har vært på har fungert bedre enn denne. :-)

 

Blir høy terskel for nye brukere og ekstra gøy blir det med User Account Protectionsom er skrudd på når man først starter os'et, som nagger deg for hver minste ting du skal gjøre.

 

UI Messig er det omtrent som å hoppe fra windows 3.11 til Windows 95. Dog virket Win 95 ui'et "enklere" å lære seg når man var vandt til 3.11 sitt enn det er med Vista fra XP/annet...

 

Ultimate er mer enn bare hva du KAN gjøre... Nesten alle servicene i Vista er påskrudd når du launcher det. Minnebruken uten noen endringer var på 620MB her...

 

Får nok tweaket og testet mer i kveld...

 

Creative Labs har enda ingen Beta 2 drivere ute, og Beta 1 driverne rapporterte feil -- dog uten noen feilsøking.

 

Nvidia Nforce Chipset drivere må installeres for hånd.

 

Nvidia Geforce drivere er ute i version 8x series, 9x ligger ikke tilgjengelig hos nvidia, men kanskje andre steder. Mulig man kan hacke til XP64-bit driverne til å fungere i Vista.

Lenke til kommentar
Yikes.

 

Vista Beta 2 har langt vei å gå..... alle tidligere OS beta'er jeg har vært på har fungert bedre enn denne. :-)

 

Blir høy terskel for nye brukere og ekstra gøy blir det med User Account Protectionsom er skrudd på når man først starter os'et, som nagger deg for hver minste ting du skal gjøre.

 

UI Messig er det omtrent som å hoppe fra windows 3.11 til Windows 95. Dog virket Win 95 ui'et "enklere" å lære seg når man var vandt til 3.11 sitt enn det er med Vista fra XP/annet...

 

Ultimate er mer enn bare hva du KAN gjøre... Nesten alle servicene i Vista er påskrudd når du launcher det.  Minnebruken uten noen endringer var på 620MB her...

 

Får nok tweaket og testet mer i kveld...

 

Creative Labs har enda ingen Beta 2 drivere ute, og Beta 1 driverne rapporterte feil -- dog uten noen feilsøking.

 

Nvidia Nforce Chipset drivere må installeres for hånd.

 

Nvidia Geforce drivere er ute i version 8x series, 9x ligger ikke tilgjengelig hos nvidia, men kanskje andre steder. Mulig man kan hacke til XP64-bit driverne til å fungere i Vista.

6273116[/snapback]

 

Skal være enig i at det blir en merkbar overgang med hensyn til brukeropplevelsen/utseende.

 

De fleste drivere burde bli installert under installasjonen eller via Windows Update. Jeg hadde ikke trengt å installere en eneste en, men valgte å installere nVidia Forceware. Man kan også prøve med XP-drivere. Først installere på vanlig måte hvis det er en EXE-fil. Funker ikke det, vil Vista selv prøve å fikse det. Man kan også prøve å pakke ut EXE-fila og installere manuelt gjennom Device Manager. Til slutt kan man la veiviseren søke gjennom XP-partisjonen...

Lenke til kommentar

Okey...fikk det endelig til, men får en annen feilmelding etter Windows er lasta... det står at det er en fil som er slettet eller korrupt.

 

Filen det gjelder: \windows\system32\winload.exe

 

Jeg har hatt StyleXP innstalert før og litt slikt, kan det ha noe og si? Alt sånt er slettet, så kan jeg laste ned den fila et sted eller hvordan få dette i orden?

Lenke til kommentar
Har bare kommet 32% jeg :( .

 

Har noen prøvd spill enda? Battlefield 2?

6274194[/snapback]

BF2 virket syns jeg en skrev i den andre Vista-tråden.

6274279[/snapback]

 

Høres bra ut :) . Regner med at vista er ferdig for meg i løpet av morgendagen, så da skal jeg prøve en rekke spill

Lenke til kommentar

Bor i USA. Lastet ned Vista på 42 minutter på min deilige fiberlinje.

 

La inn Vista på partisjon E. På C har jeg Xp. Kjører dualboot uten problemer. Men jeg har fått problemer i Xp med Live Messenger. Ser ut som den innstallerer seg ved innlogging, logger seg på og deretter bare stenger ned. Har prøvd å reinstallere (reapair) uten noen suksess. Noen som har vært borti det samme?

 

Hadde ingen problemer med dette før jeg la inn Vista.

Endret av butare
Lenke til kommentar
Men noen som vet om Asus eller ASRock kommer med drivere til Beta 2 eller?

Det blir jo ubrukelig uten LAN og lyd-drivere :(

6273118[/snapback]

Jeg har ASRock og kjører Vista x86. Bruker drivere fra ASRock CDen, men du trenger kanskje andre drivere om du har x64...

Lenke til kommentar

Prøvde å installere x64 versjonen av vista beta2, men fikk det ikke til. Under start av installasjonen får jeg blåskjerm med machine_check_exeption.

Jeg forsøkte da å fjerne all hardware utenom en disk og det jeg trenger for å boote maskinen. Da låste bare maskinen seg der den fikk blåskjerm før. *sukk*

Lenke til kommentar

1. Finnes det 64bits drivere fra nvidia til vista ? (skjermkort)

 

2. Finnes det 64bits nforce4 drivere til vista ?

 

Og sist men ikke minst nettverksdrivere til nettverkskortet til Asus a8n sli premium ?

 

Har funnet til skjermkort men ikke til hk!

Endret av Skavhaug
Lenke til kommentar
1. Finnes det 64bits drivere fra nvidia til vista ? (skjermkort)

 

2. Finnes det 64bits nforce4 drivere til vista ?

 

Og sist men ikke minst nettverksdrivere til nettverkskortet til Asus a8n sli premium ?

 

Har funnet til skjermkort men ikke til hk!

6274564[/snapback]

 

1. Ja - Beta 80 series, mulig det ligger noen uofisielle 90 series ute.

 

2. Ja - Beta som må manuelt installeres, må ha tunga rett i munnen ved installasjon btw, da den ikke detecter hva som skal installeres.

 

Begge nettverkskortene ble automatisk enablet med drivere på A8N SLI Premium etter Vista x64 install.

 

Lydkort sto det værre til med =)

 

http://www.nzone.com/object/nzone_download...betadriver.html

Endret av instanto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...