Gå til innhold

Windows Vista Beta 2 sluppet


Anbefalte innlegg

Så 20 GB burde være rikelig?

 

Det blir ikke konflikter hvis man innstalerer Opera på en annen partisjon til Vista når man allerede har den innstalert på en annen partisjon til XP?

6271801[/snapback]

Jeg har Office både i XP og Vista, men har installert begge på E:-harddisken min. Fungerer toppers og man sparer plass. :thumbup:

6271851[/snapback]

Nå har jo plass ingeting å si når man har over 300 GB ledig... :p

Bare 11 minutter igjen her nå...

 

EDIT: Kan man bytte themes i Vista?

Endret av datating
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan man med Raphael sin patch, problemet er at det ikke finnes noen skin. Gi stardock-folkene litt pusterom ;) De har lovet at det skal komme noe revolusjonerende.

6271982[/snapback]

Ja, da venter jeg. :) Er det flere themes intergrert i Vista da? Eller kun den standard-saken?

Lenke til kommentar
Har MS med Vista endelig kvittet seg med F6 og textsetup fra floppy for SATA boot?

6266343[/snapback]

 

Så langt jeg har kommet i installasjonsprosedyren er det ikke lenger tekstbasert installasjon, men grafisk. Jeg fant også det "gamle f6 valget" i menyen hvor jeg kunne velge drivere for sata osv, det stod her at man kan lete på floppy, cdrom, og andre steder. Regner med at dette betyr døden for diskettstasjonen snart :)

 

Ja, da venter jeg. :) Er det flere themes intergrert i Vista da? Eller kun den standard-saken?

6271989[/snapback]

 

Du kan velge mellom "Windows Vista", "Windows Standard", Windows Classic", og ett par "High Contrast" fargeskjema hvertfall. Standard og Classic gir den "gode gamle" startknappen og utseende som man kjenner fra XP sin classic skjema.

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar

ja da var vista innstallert. tok 1t 30min....

vista bruker 6.89GB!

 

men fant ikke driver til nettverkskortet mitt, så jeg må prøve å finne det en plass. er ett eldre 3com håper det går!

 

edit: svarte, ikke noen vista drivere, hva gjør jeg nå?

 

edit2: hvis noen vet åssen jeg kan få nettverkskortet mitt; 3com 3C905C-TX-M til å virke blir jeg taknemlig!

får ikke surfet mye uten det!

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Jeg fikk blåskjerm når jeg skulle installere. Prøvde tre ganger før jeg ga opp. Meldingen som kom var MACHINE_CHECK_EXCEPTION, så da er det vel noe som har skjært seg når installasjonen skulle analysere maskina.

 

Ble litt vel mye beta-preg over dette her. :D

Lenke til kommentar
Jeg fikk blåskjerm når jeg skulle installere. Prøvde tre ganger før jeg ga opp. Meldingen som kom var MACHINE_CHECK_EXCEPTION, så da er det vel noe som har skjært seg når installasjonen skulle analysere maskina.

 

Ble litt vel mye beta-preg over dette her. :D

6272271[/snapback]

Om andre sliter med dette problemet så kan jeg jo fortelle at det hjalp å plugge fra den ene DVD-ROMen. Kanskje den begynner å bli gammel... Virker i hvert fall flott nå.

Lenke til kommentar

Bruk f.eks. Free Download Manager (gratis og god download manager) for denne filen. Jeg har nå fått ødelagt downloaden ved rundt 2GB to ganger i natt, da jeg sjanset på å klare det uten noe slikt. Resten av natten har forøvrig gått med til opprydding og tweaking av XP på to PCer mens jeg ventet ...

 

Gidder noen å sende meg en større HD plz plz *sukkersøtt smil*

Lenke til kommentar

Problemer med nedlastingen av ISO-ene har jeg ikke hatt. :D

Men problemer med innstallasjonen har jeg hatt nok av. :wallbash:

 

Jeg prøvde først med 64-bitutgaven, der fikk jeg diverse feilmeldinger de forskjellige gangene jeg prøvde å innstallere det.

I natt fant jeg så ut at jeg skulle prøve den vanlige 32-bitutgaven, og lastet den ned.

Det ble samme resultat der, jeg får kopiert over alle filene til disken, men ved 13%(?) får jeg en feilmelding. :realmad:

 

Om ikke det er nok får jeg beskjed etter restarten til hver mislykkete innstallasjon at filen "BOOTMGR" mangler, så jeg har ihvertfall lært meg DOS-kommandoen "fixboot" i løpet av natten. :w00t:

 

Så nå føler jeg for litt hvile for å klarne tankene og la kroppen få sin velfortjente søvn, etter å ha vært våken et døgn nå. :sleep:

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

For å svare på mitt eget spørsmål tidligere i tråden, så funker IKKE vista beta 2 med xbox 360 (i alle fall ikke smertefritt). Får feilmelding om at det er noe galt med regionsinstillingene. Har prøvd alle tenkelige (og utenkelige instillinger, og sendt feilrapport til M$, så vi får håpe de fikser dette også). Eller funker det helt smooth på en acer aspire 1692 (Pentium M740).

Lenke til kommentar
For å svare på mitt eget spørsmål tidligere i tråden, så funker IKKE vista beta 2 med xbox 360 (i alle fall ikke smertefritt). Får feilmelding om at det er noe galt med regionsinstillingene. Har prøvd alle tenkelige (og utenkelige instillinger, og sendt feilrapport til M$, så vi får håpe de fikser dette også). Eller funker det helt smooth på en acer aspire 1692 (Pentium M740).

6272552[/snapback]

Dritt :hrm:

 

 

___

 

Vista x64 er på 4 309 368 832 bytes. Altså 4 208 368 KB

 

Ja den er internasjonal

 

Kamikazesmurf:

Så det er sjangs for Xbox 360/Vista ?

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

edit2: hvis noen vet åssen jeg kan få nettverkskortet mitt; 3com 3C905C-TX-M til å virke blir jeg taknemlig!

får ikke surfet mye uten det!

6272222[/snapback]

 

prøv å installer ny hardware, ved velge driver fra liste, se om du finner et nettverkskort i lista med et navn nesten som det du har der, det kan fungere .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...