Gå til innhold

Windows Vista Beta 2 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg laster ned en fil som heter x86 - er det 32bit eller 64 bit? :confused:

6269450[/snapback]

32bit

 

x86 = 32bit-versjonen

x64 = 64bit-versjonen

 

32bit kalles litt mer nøyaktig for x86-IA32, mens 64bit ble tidligere kalt for x86-64, men senere omdøpt til AMD64. (Intel har også støtte for AMD64 men de tålte ikke å ha navnet AMD i spesifikasjonene sine og kallte det for kryptiske EM64T selv om det faktisk er det samme.)

 

For flisespikkerenes skyld finnes det også andre 32bit og 64bit-arkitekturer enn de x86-baserte men det er ikke noe jeg skal blande inn i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Da har jeg lastet den ned :w00t:

 

Men jeg har noen spørsmål før jeg innstalerer den.

 

1) Hvor stor bør partisjonen jeg skal innstalere den på være?

 

2) Har jeg tilgang til programmene jeg har innstalert i XP via Vista. Eller må jeg innstalere alle på nytt i Vista? I så fall, skal jeg innstalere de i samme partisjon som Vista?

 

3) Og hvis jeg vil slette det. Hvordan gjør jeg det?

 

 

Er nybegynner på dette så jeg vil gjerne være på den sikre siden :p

Lenke til kommentar

1 - Minst 40 Gb , vista krever 15 gb.

 

2 - Det kommer an på om du skal oppgradere til vista eller ren installasjon.

 

3 - Da må du formatere harddisken , jeg annbefaler å innstallere på separat

partisjon.

 

4 - For å dele opp hardisken anbefaler jeg Partition Magic 8.0

 

Kai Anders Wold

Endret av musa2000
Lenke til kommentar
1 - Minst 40 Gb , vista krever 15 gb.

 

2 - Det kommer an på om du skal oppgradere til vista eller ren installasjon.

 

3 - Da må du formatere harddisken , jeg annbefaler å innstallere på separat

    partisjon.

 

4 - For å dele opp hardisken anbefaler jeg Partition Magic 8.0

 

Kai Anders Wold

6269669[/snapback]

 

Jeg skal innstalere det vanlig på en partisjon. Jeg skal ha XP i tillegg...

Men når jeg er inne på Vista. Kan jeg da f.eks. åpne programmer og spill som jeg har innstalert tidligere? Eller må jeg innstalere de mens jeg er inne på Vista?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

Et par spørsmål, hvordan avinstallerer jeg vista og hvordan vet jeg om maskinen min støtter 64-bits, kan jeg bruke 64 bit på en maskin som ikke støtter det eller er det idioti?

Lenke til kommentar
Et par spørsmål, hvordan avinstallerer jeg vista og hvordan vet jeg om maskinen min støtter 64-bits, kan jeg bruke 64 bit på en maskin som ikke støtter det eller er det idioti?

6270018[/snapback]

Du sletter partisjonen. Før måtte jeg slette den skjulte Boot-mappen for ikke å få flere oppføring i boot-menyen, men det er forandret nå. Formater partisjon. That's it.

 

Hvis du ikke vet det selv, så skal det ikke være mulig å installere 64-bits versjonen på maskinvare som ikke støtter det. Hvis du er usikker, gjør du lurest i å laste ned 32-bits versjonen.

 

Nei, du kan ikke bruke 64-bits versjonen hvis maskinvaren din ikke tillater det.

Lenke til kommentar
Et par spørsmål, hvordan avinstallerer jeg vista og hvordan vet jeg om maskinen min støtter 64-bits, kan jeg bruke 64 bit på en maskin som ikke støtter det eller er det idioti?

6270018[/snapback]

Hvis du prøver å innstallere 64bit-versjonen på en PC som ikke støtter det vil du få feilmelding ganske raskt. Jeg gjorde det på en bærbar PC her. Trodde jeg hadde 32bit-versjonen i CD-rom'en men tok vist feil. Feilmeldingen kom etter 10-20 sekunder og fortalte at denne utgaven av Vista ikke var kompatibel med hardwaren.

Lenke til kommentar
Lyddriveren min ble automatisk hentet fra MS sine servere via MS Update, sammen med drivere som ikke var på DVDen.

6270170[/snapback]

 

Da fikk jeg endelig installert og merker en stor forskjell fra build 5308 (Feb-CTP). Alt går mye glattere! :w00t:

 

Logget inn og valgte "Set up devices..." i Welcome Center. Da blei de manglende driverne lastet ned fra Windows Update automatisk. Kobla til skriveren, samme skjedde. Virker som driverstøtte endelig er blitt implimentert på den måten vi blei lovet da USB kom. Det meste går sømløst! Så får vi se om den vedvarende "syvende himmel"-følelsen vedvarer :p

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...