arvehinna Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei Jeg skulle sjekke oljennivået på min Buch 48hk TD, og oppdaget at oljen på peilepinnen var helt gråaktig. Har ikke store kjennskaper til motorer og slikt, men forstår vel såpass at det har kommet/kommer vann inn i systemet. Ikke positivt. Har bestilt tid på verksted, men de er jo fullbooket om dagene. Oljen ble skiftet i høst i fjor, og båten er lite brukt. Noen der ute som har noen gode teorier på hva dette kan skyldes? Dvs hvor feilen ligger. Mvh Arve Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Sannsynlig vann i oljen. - toppakning er røket? - Motoren har vært under vann? - etc. Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 samme skjedde med meg.. hele motoren måtte overhales og masse ting byttes. men verkstedet finner nok ut av det. Lenke til kommentar
arvehinna Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 samme skjedde med meg.. hele motoren måtte overhales og masse ting byttes.men verkstedet finner nok ut av det. 6272502[/snapback] Hei Det høres dyrt ut, men det er vel slik det er med gamle motorer.. Husker du ca hva det koster og hva de skiftet? Mvh Arve Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 ble rundt 7500,- men motoren ble fullstendig overhalt.. mye ble sandblåst, -nye stempelfjærer -nytt veivlager -nye pakninger men min ville ikke starte i det hele tatt, så er ikke sikkert det er samme problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå