Gå til innhold

hvor mange ah har tørrbatterier

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at de fleste nimh og nicd batterier har oppgitt kapasitet i mah, men har per dags dato til gode å finne dette på tørrbatterier, altså vanlige engangs-batterier. Noen som veit hvorfor og som også veit ca kapasitet på vanlige batterier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Duracellcellen er ratet til 2500mAh, saken er et alkaliske batterier absulutt ikke tåler høye belastninger, da varer de MYE kortere enn NiCd-, NiMh- og Litiumbatterier. Ved lavere strømmer klarer de å levere mye lengre.

Lenke til kommentar

oppgitt kapasitet i mah er jo veiledende for alle batterier, som regel kan ikke et 2000mAh batteri belastes med 4A i en halv time. såvidt jeg har forstått er den oppgitte kapasitet "mest riktig" for batterier som belastes med lav strøm over forholdsvis lang tid (som fx. 200mA i 10 timer).

Men jeg undres enda hvorfor det aldri står noen oppgitt kapasitet på tørrbatterier når det alltid står på oppladbare.

en kommentar til grafen din; jeg ser at begge batteriene har en startspenning på ca 1,3V. Dette er jo merkelig ettersom alkaliske batterier som regel har en toppspenning på 1,5v og NiMH-batterier har en toppspening på 1,2V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...