Ksungam Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Liker musikken i Requiem for a Dream6265038[/snapback] Blir kvalm av å høre den musikken.... Syns første 45 minuttene av filmen var kjedelig, mens den siste halvtimen var et ballespark. Var helt rar i kroppen etter avslutningen på filmen, kan ikke huske å ha blitt så påvirket av en film på svært lenge. 6267863[/snapback] Veldig enig, jeg synes filmen var bra, men jeg hatet den, og skal aldri se den igjen... Blir kvalm bare jeg hører den fryktelige musikken! Lenke til kommentar
EDB Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Pulp Fiction Kill Bill Vol 1 Reservoir Dogs Snatch Lock Sotck and Two Smoking Barrels Shrek 1 og 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Blir vel musikken i Star Wars og LOTR tenker eg Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hans Zimmer eier alt og alle! Lenke til kommentar
EDB Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Burde formulert spørsmålet litt bedre her, eventuelt stilt to spørsmål. 1: Best filmmusikk som passer til filmen/scenen/etc 2: Best filmmusikk uavhengig av film/scene/etc For noe som er bra til en scene er ikke nødvendigvis bra 'uten' scenen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Lord Of The Rings Star Wars Requiem For A Dream (helst hovedsangen) City Of God Reservoir Dogs Gudfaren Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Blir vel musikken i Star Wars og LOTR tenker eg 6271719[/snapback] Må nesten slå meg med der ja. Spesielt Star Wars musikken Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hans Zimmer eier alt og alle! 6271731[/snapback] Hans Zimmer er middelmådig iforhold til de store som Morricone, Williams og Elfman. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Hmf, alle nevner jo The Rock i sånne tråder 6264871[/snapback] Og det er rart? The Good, The Bad and The Ugly. 6264868[/snapback] Liker musikken i Requiem for a Dream... 6265038[/snapback] Braveheart Musikken i Ringenes Herre er definitivt av mine favoritter. 6265255[/snapback] Tenke selv? Hvorfor det? Det er nok gjerne flere også, men etter å ha lest disse har jeg kjørt meg inn i en blindgate der hjernen ikke klarer å tenke selv. Edit: Hvorfor det store mellomrommet under posten? ` Edit 2: Forsvant visst nå ja... Endret 9. juni 2006 av Deathie Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 The Royal Tenenbaums The Life Aquatic with Steve Zissou Oldboy Sympathy for Lady Vengeance Lost Highway Mulholland Drive Fantastisk gode soundtracks. Lenke til kommentar
master air Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg liker veldig godt film-musikken til: 2001: A Space Odyssey. Apocalypse Now. A Clockwork Orange. Lost In Translation. The Good, The Bad and The Ugly. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 John Williams, ingen over, ingen ved siden. Komponert de største klassikerne; Superman Jaws Indiana Jones Star Wars Need I say more? Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Harry Gregson-Williams er en selvfølge... Kill Bill (Zamfir - The Lonely Shepherd) Endret 9. juni 2006 av midnight_walker Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Deathie: Ja, virker ikke som folk har sett de store filmene med god musikk, når "alle" nevner The Rock. Syntes musiken til samme Zimmer er bedre i Crimson Tide. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Qatsi-filmene, uten tvil. The Truman Show er også en favoritt. 2001 er ikke originalt, så det kan vel ikke regnes med. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hans Zimmer sin musikk til Crimson Tide, Gladiator og The Rock er konge. John Williams er også blant mine favoritter, da med Star Wars og Harry Potter, litt sånn mystisk og intrigende.. kose-musikk liksom:D Ellers er min ultimate favoritt Toshiro Masuda, med musikken til TV-serien Naruto. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Som mange før har sagt: Musikken fra The Rock. Veldig mye av musikken til Alan Silvestri og Hans Zimmer er også bra. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Tja, O Brother, Where Art Thou?-soundtracket som jeg sitter å hører på nå er ikke så verst for eksempel Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Lost Highway har et uovertruffent lydspor. Tror jeg kjøpte tre eksemplarer av det i fjor. Schindlers Liste har veldig vakker musikk. Har to eksemplarer av dette albumet. Musikken til Requiem for a Dream er nydelig, anbefales! Fight Clubs filmmusikk er rett og slett bare kul. The Dust Brothers har det i fingerspissene. Eric Serra og Yann Tiersen er to franskmenn som hver for seg har lagd musikk til en rekke filmer, bl.a. Fifht Element, Nikita, Léon, GoldenEye (førstnevnte) og Amélie, En Langvarig Forlovelse, Goodbye, Lenin! (sistnevnte). Til slutt må jeg nevne Ulver, som har lagd fantastisk filmmusikk til Svidd Neger, Uno og Lyckantropen. Endret 10. juni 2006 av cun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå