Gå til innhold

Den beste film-musikken

Nissen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjelden jeg setter på en cd med den type film-musikk (om jeg husker rett om The Rock da. Samme som Gladiatoren, Lord of the rings etc).

Kill Bill har et par gode, A night at the Roxbury er fantastisk. Om The Tarantino Connection går under film-musikk må vel den også nevnes. The Matrix ble dødstøfft etter å se filmen første gangen.

Går mer i serie-musikk, som Music from the O.C. (har ikke sett en eneste episode, sikkert bra med tanke på musikken :) ) og Scrubs

Lenke til kommentar

Hmf, alle nevner jo The Rock i sånne tråder :ermm:

Syntes musikken i The Good, the Bad and the Ugly og Once upon a time in the west er legendarisk. Ennio Morricone er fantastisk.

Nino Rota sitt score i Gudfaren-filmene er også ypperlig.

Liker også den dystre musikken i T2, herlig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Liker musikken i Requiem for a Dream, ellers er jeg glad i komponister som Danny Elfman, Hans Zimmer og James Horner.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er orginalmusikken det snakkes om her, så jeg nevner litt av hvert :)

Top Gun: Top Gun Theme, Danger Zone og Take my Breath Away.

Forrest Gump: Fortunate Son, Free Bird og Sweet Home Alabama.

The Exorcist: Tubular Bells.

Mission Impossible: Mission Impossible Theme.

James Bond-filmer: James Bond Theme.

Lord of the Rings: Ingen titler, bare veldig fin stemningsmusikk.

Lenke til kommentar
Liker musikken i Requiem for a Dream

6265038[/snapback]

:ermm:

Blir kvalm av å høre den musikken....

Syns første 45 minuttene av filmen var kjedelig, mens den siste halvtimen var et ballespark. Var helt rar i kroppen etter avslutningen på filmen, kan ikke huske å ha blitt så påvirket av en film på svært lenge.

Lenke til kommentar

Ja requiem for a dream er helt fantastisk, det er musikken og, spesielt hoved themet.

Jeg hører en del på filmmusikk når jeg sitter på PCen, både original og uoriginalmusikk, jeg hører nesten aldri på originalmusikk uten å ha sett filmen først.

Når jeg hører på filmmusikk ifra filmer (spesielt de jeg liker) gjennoplever jeg noe av filmen i hode.

Filmmusikk jeg liker:

Ennio Morricone er fantastisk, det aller meste er usedvanelig bra, min favorit er Ecstacy of gold fra the good, the bad, and the ugly

Danny Elfman skal ha en stor del av æren for stemningen i Tim Burtons filmer, themenen til Edward Scissorhands og Batman er mine favoritter, musikken i the nighmare before christmass er også kul.

John Williams' Am I not mercyful fra the gladiator,er meget bra. Filmen er bra, men musikken er bedre. Williams er jo mannen bak musikken i de fleste av Spielbergs filmer, så han har mange klassikere på samvittigheten, Jaws, Indiana Jones og Back To The Future for å nevne noen.

Hans Zimmer har en del bra, hans beste må være themet til Crimson Tide

Thomas Newmans musikk i filmene The Green Mile og American Beauty er fantastiske.

Jerry Goldsmiths musikk i The Shawshank Redemption bør også nevnes.

Jeg så nylig Oldboy og musikken der er kansje det beste jeg har hørt, Yeong-wook Jo (IMDb) er komponisten bak originalmiusikken. Vivaldis - De Fire Årstidene - Vinter brukes også med stort hell i filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...