Gå til innhold

PC til kontor/stuebruk "HTPC Light"

Anbefalte innlegg

Hei!

Ber om hjelp til å komponere en HTPC light. Spiller fint lite, men trenger PCn til bildebehandling (photoshop), mp3-ripping, kontorbruk og surfing. Har dessuten planer om å bruke maskinen til å ta opp/spille av TV, istedenfor å kjøpe en harddiskopptaker. Maskinen skal stå på soverommet/kontoret, og fore TV nr 2, så jeg ønsker et stille oppsett.

Utkastet ser slik ut:

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=29561

Utgangspunktet er en AMD Athlon 64 3500 AM2.

Ønsker 7600 GeForce GS pga. lite støy. Lurer på om jeg bør velge Asus DDRII Silent eller XFX Extreme til skjermen.

Hovedkort: Asus P5 ND2 SLI eller MSI K9N Neo?

Skjerm: ønsker god fargegjengivelse, men samtidig OK til levende bilder.

19 tommer, widescreen eller vanlig?

MS Windows XP MCE, XP home eller XP professional?

Budsjett: helst under 9000 og mest mulig for pengene!

Alle tilbakemeldinger mottas med takk! :w00t:

Endret av alokse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Presisering av spørsmål:

Er helt nybegynner, men har altså fått det for meg at jeg skal bygge min neste PC selv. Tror selv oppsettet er brukbart, men er spesielt usikker på valg av hovedkort og skjermkort. Skjermvalg og operativsystem er mindre viktig, det finner jeg nok ut av. Kan noen med peiling være så grei å kommentere planlagt oppsett, spesielt med tanke på kortvalg. Please! :roll:

Lenke til kommentar

Hei

Jeg tror jeg ville gått for det du har satt opp. Asus P5 ND2 SLI er mest for de som legger en del mer enn du gjør i gaminga etter som jeg har forstått. MSI K9N Neo er jo rimeligere også :yes:

Mvh. Sjurd

Lenke til kommentar

Da er jeg klar til å bestille!

Takker for et par hjelpsomme innspill. Å bruke parvise minnebrikker er en åpenbar vinner. Velger å gå for et billig men stille kabinett med HPU inkludert, tror effekten er tilstrekkelig. Har etterhvert skjønt at jeg trenger TV-kort også, selv om ingen påpekte det... :hrm: Basert på tester fra BeHardware har jeg landet på en skjerm fra relativt obskure Belinea. Dermed spratt prisen opp fra 9000 til 11 000, men slik er det vel når man vil ha det lille ekstra, og feriepengene tikker inn. :innocent:

Tar gjerne tilbakemeldinger på oppsettet, og vil prøve å rapportere tilbake selv etter testkjøring. ;)

Her er handlekurven som nå settes i bestilling: https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=29374

Endret av alokse
Lenke til kommentar

Mente jeg hadde krysset "lesbart for alle" men her er i alle fall oppsettet:

AMD Athlon 64 3500+ AM2

Arctic Cooling Silentium T1

Belinea 10 20 30 W

GeIL DDR2-667 1024MB (2x512)

Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE

Hitachi Deskstar T7k250 250 GB SATA

Logitech Cordless Desktop S510 Media Remote

Microsoft Windows XP MCE 2005 (norsk)

MSI K9N Neo

Nec ND-4551

XFX Ge Force 7600 GS Extreme

Alt til kr 11 014 dersom jeg splitter på 4 - 5 nettbutikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...