steveak Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Fikk meg ny UMTS/EDGE telefon her om dagen som selvfølgelig måtte testes. Første testen ble helt på det jevne. Men så flyttet jeg mobilen i vinduskarmen. Og... Til min store overraskelse gir den svært god ytelse på EDGE. **Mye** bedre en PCMCIA-datakortet jeg hadde før. Testet med TPTest, Dinside og FTP fra UiO samt http download i Safari OSX (ganske pålitelig har det vist seg hva hastighetsvisning angår). Nedlasting max: rundt 238-240 KB/s jevnt på en 50mb fil både på TPT, Ftp fra UiO samt Safari. Opplasting: Tett opp på 100 kb/s på en 9mb fil på FTP, 90 kb/s på TPT Ganske imponerende tall til EDGE å være... Jammen ikke langt unna UMTS-hastigheten jeg får midt i Trondheim (selv om jeg ikke har fått målt det så nøye ennå, bor på landet uttafor Trheim som ikke får UMTS før nå i sommer). Ikke så verst, og ennå bor vi godt ut i skauen bak humper og fjell FLytter i juli til et sted uten slik at jeg mister DSL sannsynligvis, men dette var jo lovende - går jo til nød an å leve med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå